• sofy

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-03 16:19:02 följande:
    Sofy: okej det låter som en rimlig förklaring för hon såg igår att moderkakan hade börjat dra sig uppåt, blödde troligen från den i fredags när det bara rann blod. Så jag går på att det var ett känsligt blodkärl eller slemhinnorna så är jag lite lugnare! Bor i Älvsjö så huddinge är närmast! Har förstått att vi är ganska så många 08 här i tråden! Kul!
    Jaaa, men dåså :) Då e de ingen fara! Livmodertappen är ju känslig så de e helt normalt me blödningar därifrån om man stoppar upp vagitorer, enligt min läkare :)

Åååh, Älvsjö! Då bor vi jääättenära varann ju! Jag bor i Hagsätra, 5min promenix från Älvsjöbadet, o 3min me bilen till Älvsjö station..
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-03 16:24:04 följande:
    Det jag reagerade på var att säcken inte var rund utan lite mer oval... är det normalt?
    Det vågar jag inte svara på, sök på de om inte annat? De är utanför mitt "kunnande". Min hinnsäck är dock rund. Men de varierar säkert de också.. :)
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-03 16:32:19 följande:
    Sofy: då blir det massor med bebis träffar i april eller så ju! har knappt varit i hagsätra men är inte det lite samma sak som älvsjö? Älvsjö är super mysigt, letar hus här men 5 mille är lite mycket tycker jag..!
    Haha joo, ligger precis vid varandra ;) Kanske kan ta en fika nångång? Vore trevligt! :D

Bor ni i lgh nu? Vart i Älvsjö äre? Nära station?

Hahaha, jaa.. älvsjö e dyyyyrt ;)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-03 16:41:57 följande:
    Tack för titten av bilden, nej den var ju verkligen inte rund, då kanske inte det är helt nödvändigt :)

Usch har så dåligt samvete för att jag inte kan vara med jobbet ikväll, kanske borde kunnat vara med, chefen blev så ledsen när jag hoppade av....  

Fast tjejer, eftersom han inte såg en endaste liten prick i dag, så har jag kanske bara 10 % hopp kvar...
    Då skulle ju mitt hopp också va ute.. eller hur? Eftersom dom "bara" såg hinnsäck o gulesäck i 5+6. Men läkarna har sagt bokstavligen att de är för tidigt att se ett embryo då, de är inget ovanligt alls att inte se de i den veckan! De kommer senare! Därför är dom inte så villiga att göra VUL FÖR tidigt för att oron då bara blir större, man vill hellre vänta tills man vet. Och min läkare ville göra de tidigast nästa fredag igen, då är jag i 7+2. Innan de sa hon att man knappt ser ngt! No worries gumman!! :) Promise!
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-03 16:44:26 följande:
    Sofy: jo tack här är dyrt! Bor i långbroparken, mellan fruängen och älvsjö. Nybygd trea men ett hus hade inte varit fel! Absolut en fika! Får ta det lite längre fram för nu är det snart semester! Får höras om det, kanske fler från sthlm som vill hänga på? Även ni som inte bor här och vill fika är oxå välkomna givetvis!!!
    Aaah, men de går bussar mellan Älvsjö o Hagsätra om man inte knatar, tar ju inte evigheter heller.. eller jo kanske me större mage sen haha! ;) Hur lång semester? Va ska ni göra? Roligt :D Ja absolut de tycker ja vi får göra! Havsklippan kanske också är sugen? :D Minns inte vilka mer som bodde i sthlm.. Eller jo Mabaja och MCT ju!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-03 16:56:07 följande:

¨borde man inte sett en gulesäck på mig då?

De e inte säkert.. som sagt, de växer olika fort i början! :) I 5+0 hade ja inte de, i 5+6 hade ja de, så de kommer! :)
  • sofy

Ingen av er som hade ngn blogg utanför FL? :)

• sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-03 17:24:25 följande:
    kul att se att det är några från sthlmshållet! :) Jag bor på andra sidan, Bålsta!

Jag har en blogg utanför fl. Länk dit finns på varje inlägg jag skrivit. :)
    Jaa :) Men de går fort till Bålsta me pendeln.. tar ju inte såå lång tid! :)

Jag följer redan din blogg ;)
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-03 17:31:19 följande:
    man tar inte pendeln.. man tar snabbtåget! :) 15 min är lång tid när man kan tjäna tid! :) Tycker det är helt underbart här ute just för att det är "landet" men nära in till stan. :)
    snabbtåget? jag som aldrig åker något av de haha, e de ngt nytt? haha herregud inte ens koll på min egna stad! :p åker bara bil överallt haha..
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-03 18:02:08 följande:
    Klart att jag är sugen, jag tror vi kan bli ett litet gäng! 

Muffe: Otrevlig läkare, men vad skönt att se hinnsäcken! Du ska se att allt ordnar sig! Vid mitt mf var hinnsäcken ihopsjunken så man såg ju direkt att nåt var fel. På vulet igår såg min oval/rund ut. Hoppas dina flytningar avtar! Ska du försöka få ett vul av din bm sen? 
    Jaa! :D Mys!

Ihopsjunken? Jag har alltid funderat på hur den ser ut då.. kan du förklara? :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma