Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-26 15:41:48 följande:
    Härligt att höra fia! Men vilden har ju kännt ett tag så det var väl ingen överraskning? tror din man på att det är en kille nu!?
    Haha nä ja sa de också ;) Han förstod va ja mena när ja säger att han härjar hela tiden nu ;D Han håller fortfarande igång därinne, verkar aldrig sova haha!

Nu fattar han att det ÄR en grabb, han frågade "kan de inte va navelsträngen då" o då skrattade hon till o sa "nej, de är VÄLDIGT tydligt.." o så visade hon igen, då förstod han o blev jääääättestolt o glad! Han har nog ringt alla nu haha..
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-26 15:50:22 följande:
    Grattis till lyckat RUL Blir avis att du fick se så mycket och så bra bilder!! Det fick inte vi denna gång.
    Ligger pungen fortfarande "i magen" eller hur menar du??

Alltså, idag har jag stått och gått och stressat en del på jobbet, och det värker på sidorna, längs med äggstockarna ungefär. Lite obehagligt faktiskt. Min kollega säger att det inte är normalt att känna så, så här tidigt. Är det rätt?
    Bör jag vila? Ringa ngn? Normalt?
    Tack! :) Ja dom e jättebra där! Han va såååå fin! Lilla vilden! Ja alltså testiklarna ramlar ju inte ner förrän senare va ja fattat.. 

Ligamenten? Ingen fara, de tänjer sig.
  • miraclee
    Pancakes skrev 2010-11-26 15:51:13 följande:

Men åååh, så roligt Miraclee!! Stort grattis! Det är ni värda! Vilken liten vilde! Min bara sover och vilar hela tiden verkar det som.

Jaaa, jag e så glad o mannen e i extas haha! ;) Ja jotack, han verkar som sagt aldrig vilja sova.. men han brås väl på oss ADHD föräldrar haha ;D Full rulle!
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-26 16:01:33 följande:
    Haha, det kanske blir ett barn med ADHD då, min rör sig i magen enligt ul men jag känner inget än!!

Ja det kanske är så enkelt som ligamenten??

Aha, trodde man kunde se testiklarna redan nu utanför kroppen men som du säger harj ag hört att de ramlar ner senare Hur ser man dem på ul då, är de som vita prickar?
    Antagligen. :)

Ja, de äre nog, dom sitter ju där.

Ne, man ser snoppen men ja kollade inte så noga när hon visade pungen :) Mannen såg men han kan inte förklara, han e kass! Haha.
  • miraclee
    kajsalisa skrev 2010-11-27 14:35:26 följande:
    Å givetvis stort grattis till dig Miraclee. Vad härligt det låter med en liten kille som lever rövare därinne... :)
    TACK så jättemycket!! Skrattande Jaa, så kul att se allt han höll på me, en riktig show fick vi! :D
  • miraclee
    Havsklippan;

Tack, känns skönt att de va bra me han därinne :) Lilla vilden.

Värre för er dock :( Usch! Hoppas att FVP går bra och att ni får något mer exakt svar som kanske även lugnar. Jag har ju också vart uttorkad i princip hela graviditeten, legat inne flera ggr o får nu näringsdrycker som ja häller i mig för o inte dippa ner i värden igen, men jag hade bra me fostervatten, han hade mycke o simma i sa dom på RUL i fredags, så de verkar konstigt isåfall :/

Hoppas som sagt på bra besked för er skull!

Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-28 18:59:43 följande:
    jag tror inte ens min bm kollade mängden fostervatten på RUL, är det rutin att de gör det?

Har fortfarande känningar i magen, drar och spänner ibland, och ibland gör det rätt ont faktiskt. Men, ska väl försöka att inte oroa mig
    Ja de brukar dom göra :) Har dom gjort på alla mina UL iallafall. Står "Normal fostervattenmängd" på mina papper ja fått me :) Och så sa hon under undersökningen att han hade mycke vatten o röra sig i :)

Nä, varför oroa sig? Allt växer ju! De spänner o drar o molar på mig me ibland, men de e ligament o livmoder o grejer..
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-28 19:33:10 följande:

alltså, jag är lite "upprörd" över mitt nya bf... enligt den (räknaren på fl) skulle mensen börjat den 31 juli och då var den slut redan + att ägglossningen skulle  varit den 13/8 men enligt äl-tester var den den 9 eller 10/8.... hm!

Hahaha, jag såg din andra tråd om det. Men de kan ta tid innan ägget fäster osv, de diffar hos alla. Och +- 2v är inte konstigt o bli flyttad. Sen kommer bebisen när den har lust o inte enligt ngn kalender. :)

Jag blev framflyttad 3 dgr, stämmer nästan exakt me alla VUL/UL jag gjort, men då skulle jag testat tokpositivt på BIM -5, o de tror jag inte riktigt, men spelar ingen roll. De e bara ett riktmärke för MVC osv o gå på, o ja - sen kommer h*n när de e dags för den o kika ut.
  • miraclee
    Odetta skrev 2010-11-30 20:55:20 följande:
    Jag vill också ha vår bebis snart juuuuuuu! Skrikandes Och inte tusan blev det bättre av att jag nu har tvättat alla små söta pluttenuttiga bebiskläder och vagnen står i nedre hallen och jag känner mig stor som ett hus!

Haha....ibland går tiden fruktansvärt långsamt, även när den springer fram. Vecka 31 i morgon 

*kram på er alla*
    Jag ocksååå! ;) Dock "bara" v 20.. men fasen va tiden går fort ändå! Tycker jag nyss kom in här o började skriva i v 5.. herregud! Då va du i v 16.. men snaaart e du framme i mål också, jul & nyår ska förbi bara sen e de nedräkning på riktigt! :D

Men de va SÅ roligt o se honom på RUL, de va definitivt en grabb - ingen som helst tvekan haha ;) Han va ju så vild o så fin.. lång o smal..

Blir många grabbar nästa år, riktigt kul! :D

Grattis till sjukskrivningen förresten, tror jag missat o skriva de.. är lite smått förvirrad känns de som!

Kraaam!
  • miraclee

gomorron världen! :)

vart vaken sen 04.. sömnlösa nätter o vakna tidigt verkar va min grej just nu! sen ere någon som gör kullerbyttor o sparkar på mig också, haha. börjar kännas en del nu, blir ju kul när han blir starkare.. ;)

kram på er!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma