• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer! 
    Den här helgen är jag och Lillfia uppe och hälsar på hos min pappa. W har hittat sin favorit i min kusin och INGEN får vara i närheten av honom för det ska hon vara!  Han får varken äta eller dricka ifred för hon ska smaka hans mat! Han är nog världens bästa när de gäller barn men samtidigt så gör det mig så ont att han aldrig lyckats bli pappa!! 

Han och hans fru har dessutom gett upp då de inte "matchar" varandra och han dessutom är ganska gammal. Jag själv vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till att vara nu när jag är gravid och har lilla W på ett år vid min sida och de lyckas inte.. Idag fick jag även veta att de troligen fick ett missfall för några veckor sen- det var min syrra som berättade så det är inget som han själv sagt till mig. Åh det är så svårt! Speciellt när man helst av allt bara önskar honom ett barn! Han skulle verkligen bli den bästa föräldern som gått i ett par skor!  

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

Sugarrush: det är så orättvist! Min kusin är en bra bit över 40 men hans fru 32. Tror att det tog hårt när jag väntade Wilda för då varken pratade han med mig eller träffade oss på ett år (Wildas dop). Jag känner mig så skyldig fastän jag inte borde. Jag och min man är inte de mest fertila människorna och det vet min kusin om. Och jag vet att han inte klandrar mig (han älskar w)- det är jag som inte vet hur jag ska känna, vara och bete mig.

• Mabaja

Mct: vi hade ett samtal vid midsommar då jag drömde att de väntade trillingar. Och det var först vid midsommar som han tog till sig Wilda. Innan hade han inte sagt ett ord om henne eller liknande. Han hade sett henne vid dopet men han kom aldrig nära. Så är väl det som gör det så svårt! Jo jag har faktiskt funderat över att ha honom som gudfar. Kruxet är ju att vi är två om att komma överens om den "rollen". :)

• Mabaja

Här står en förkylning för dörren! Huvudvärk och halsont som startskott!

• Mabaja
    HjärtatAlicia skrev 2011-11-08 16:53:12 följande:
    SoMa72: Åhh vad mysigt! Längtar tills det känns på utsidan :)

Var på nytt ul idag och överläkaren var helt underbar och han hade lugnade inverkan på mig med det samma :) Navelsträngen har vara 2 kärl, men bebis verkar inte ta skada av det. Han hittade inget som helst som tyder på att bebis skulle vara sjuk. Sen vet vi ju att det inte alltid syns eftersom Alicias hjärtfel inte upptäcktes förrän hon var 6 månader.
    Magsäcken syntes idag, full och fin :) Bebis blottade även sitt kön, så jag och mannen tror oss veta vad det är.. fast vi inte ville veta egentligen.. men tittade inte bort i tid :O
    Så länge mitt sf-mått ligger bra till så ska bebis må bra, och så ska jag på Tul i vecka 32 för att mäta bebis igen =)
    Glaaaad jag blev :)
    Åh vad skönt med lugnande besked! Hoppas att du kan njuta litegrann nu iaf! 
  • Mabaja
    FruW skrev 2011-11-08 19:15:14 följande:
    Åh vad härligt SoMa med såna sparkar!! :)

Var på Ivf-enheten i går, vår behandling planeras att starta kring nyår med äggplock i mitten av februari :)
    Åh vad härligt! då har ni mycket att se fram emot nu! Först bröllop i helgen, sen resa, jul och nyårsfirande.. Och sen blir det kanske en 2012a eller tiiiidig 2013 för er! :) 
  • Mabaja

Vänta nu 2 barns, det var du som först skulle röja anonyms identitet-inte tvärtom...

• Mabaja

Jo du skrev ett inlägg kl 20,00 "tror du inte att jag vet vem du är" där du ska röja anonyms identitet. 20.01 skriver anonym tillbaka att du visst kan röja identiteten.

• Mabaja

20.07 skriver anonym tillbaka att skillnaden mellan er är att den personen vet vilket nick som är ditt. Och något inlägg senare skriver personen om din sambo. Så jo min tolkning är att du vill röja anonyms inlägg först IOM att ditt inlägg är skrivet 7 min tidigare.

Jag kan inte länka exakta inlägg då jag inte ser på iphone men klockslagen ser jag.

• Mabaja

Nej du röjde inte identiteten. Men det gjorde inte anonym heller. Och det är olika "anonym" på gårdagens inlägg och dagens. För om jag minns rätt så hette gårdagens "anonym ..." och dagens bara "anonym". Och har man redan gett ett nick som anonym kan man inte ändra.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma