Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Mallanis: GRATTIS! så härligt att det droppar in "nya" hela tiden! det är en salig blandning på oss alla som hänger här inne men det är så himla härligt!

Mabaja: Jag funderar nog på att skaffa en som kostar lite men vet ändå inte alls vilken... hmmm får nog söka runt ännu mera på det!

Pancakes skrev 2010-09-29 08:23:07 följande:
    Little Junia och Muffe80, vad jobbigt med blödningarna! Men det är säkert ingen fara eftersom ni gått så pass långt och sett på VUL att den lever eller hur?

Smålandsjänta, spännande med RUL idag! Har du varit på nåt VUL innan eller är det första gången du ser den lille?
    Nej då det är långt ifrån första gången vi sett den lille. Har haft väldigt mycket blödningar så det har blivit ganska så många VUL och så var vi och gjorde KUB så kanske 6 gånger eller nått sånnt som vi fått se liten! Men att komma till RUL trodde jag aldrig, nu hoppas jag bara att den är frisk och mår bra där inne!

Littlejunia & Muffe: Bruna flytningar och färska blödningar har jag haft från v 6-15 något varje dag! och fladder känner jag så liten lever ju iaf! blod/brunt/rött/rosa behöver inte betyda MF men jag förstår er till 100%!! KRAMAR TILL ER BÅDA!

Pancakes skrev 2010-09-29 08:53:37 följande:
    Vad skönt! Då är det inte jättenervöst idag då? Ska ni kolla kön förresten?
    jo då jättenervös för att det ska hitta något som gör att det slutar i abort eller nått sånnt är jag.... Jo OM liten är frisk och mår bra ska vi kolla kön
    Pancakes skrev 2010-09-29 08:56:34 följande:
    Ego: Jag har bokat tid för inskrvning nu. Bokade efter VUL i vecka 9. BM tyckte det var onödigt med VUL och att det inte ger några garantier osv. Men så var det också hon som sa att jag inte alls behövde boka VUL i vecka 7 när jag misstänkte att allt inte stod rätt till förra gången och så fick jag vänta fyra veckor till på missfallet. Så jag struntar i henne. Hon sa som sagt att det inte finns några garantier ändå om man för VUL men då sa jag att visst minskar väl risken om man sett ett hjärta slå då i alla fall. Men det sa hon att det inte gör... Är det så?
    Jo hon har väl lite rätt i vad hon säger med att det inte är några garantier om man ser att den lever i v 9, men chansen att få MF om den är i rätt storlek och hjärtat tickar på fint sjunker ju! min första gravidtet så slog hjärtat på den lille i v 12+5 men den var inte så stor som den skulle vara har vi fått veta i efterhand.

Tycker du gör helt rätt i att gå på ditt inbokade VUL, det som lugnar dig är bara bra för liten bebis som växer i din mage!
    Pancakes skrev 2010-09-29 09:08:45 följande:
    Tack! Ja, jag tänker lyssna på mig själv den här gången. Förra gången ville jag ju göra VUL men både BM och min man tyckte inte det. Gick ju ända till vecka 11 med något som var dött sen vecka 6. Det vill jag inte vara med om igen.

Vad hände med den som hade tickande hjärta i 12+5, fick du missfall ändå efter det?
    Tycker du gör helt rätt! lyssna på dig själv!

ja, 13+0 blödde jag väldigt mycket och hjärtat hade slutat slå. fick aldrig reda på vad som var felet men troligen var det något fel på fostret eftersom det var mindre än det skulle ha varit.
    Muffe80 skrev 2010-09-29 09:16:08 följande:
    Hur mycket för liten var er lilla då? Vad hemskt att ändå gå så länge och sedan få missfall

Jag längtar till RUL, men just nu känns det som en evighet dit. Har ju inte ens varit på inskrivning
    Jag har faktiskt inte koll på hur mycket för liten den var men tillräckligt för att de skulle kalla det ett MA även om hjärtat slog så sent... Fattar inte riktigt men NU är jag glad över att vi fick MF i v14 istället för att få vera på RUL att något var fel...

Tiden efter inskrivningen fram till RUL kommer gå sååå fort! men tiden innan går som om man vore fast i smör eller nått... Det kommer komma för dig oxå!{#emotions_dlg.flower}
    Pancakes skrev 2010-09-29 09:13:37 följande:
    Åh, fy så jobbigt! Då har ju man liksom pustat ut och kommit förbi vecka 12. Måste varit tungt. Det är väl ändå rätt ovanligt?

Underbart att du är så långt gången nu och ska på RUL! Grattis!
    Sjukt jobbigt just då, hade percis hunnit berätta för ALLA att vi skulle ha barn men så blev det inte så iaf... Inte en aning om hur ovanligt det är men känns som tidigare MF är vanligare...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma