-
grattis till lyckat rul! *kram*gemigsinnesro skrev 2010-08-09 21:57:49 följande:Rul:et gick jättebra :). Krabaten har växt som den ska och har allt som behövs för att överleva. Så himla skönt. Att jag inte känt sparkar eller buffar än beror på att den låg djupt inne i magen samt att jag hade moderkakan i framkant. Kanske att jag skulle försöka börja tro på att det verkligen blir bebis i december nu då och börja knyta an så sakteliga. På tal om flytningar så har jag alltifrån gula,beiga och vita och i mängder dessutom. Riktigt ofräscht. -
Sen start på dagen...skönt efter gårdagens stress!
Vi kommer köra in till skolan idag igen...först till bibblan eftersom jag ju nu när jag ändrade format på mina filer booooorde kunna skriva ut dem där...och sedan till skolan. Tentan ska egentligen vara inne innan 08 på morgonen, men jag tänkte att om det kanske går ändå...jag lämnar ju in den rätt datum i alla fall *hoppas*
Vidare ska jag till VC idag....känner mig lite orolig faktiskt
Jag har fått något konstigt utslag
Det började för 2-3 veckor sedan med en 2 cm stor oval rodnad som började flagna....den sitter på min ena sida om magen ner mot ljumsken. Och idag upptäckte jag att jag fått en massa småprickar däromkring, på andra sidan magen OCH på mitt ena bröst!!! Vad sjutton kan det vara??? Visst borde konstiga utslag inte vara farligt för bebisen?
Så jag ringde till VC och hon sa bara att jag ska komma in....så dit ska vi roa oss med att åka också. Men annars är det en bra dag
Hur har ni det idag då?
-
På tal om diskussionen om flytningar *äckelvarning*
:
Min är alltifrån genomskinliga till vita till gulaktiga...och konsistensen vattnigt till snoraktigt. Jag frågade läkaren om det fick vara så och hon sa att det var heeeeeeeelt OK
Dem kan bli lite konstiga när man är gravid, det ska vara så (kul va?)
*bamsekramisar*
-
Var dina röda också? Min stora ovala är röd och när jag smörjt in den har den sett arg ut i färgenrontgensyrran skrev 2010-08-10 11:31:02 följande:Låter som nåt jag har haft vid två tillfällen förrut. Fats det har mer vart på hösten. Fast enbart den stora ovala. Har haft en nedåt magen och någon på benet. Ca 2 cm stora precis som man är supertorr. Men oavsett hur mycket man smörjer så försvinner det inte. Men vips en dag var de borta. Sen året efter var de där igen och en dag försvann de. Har ingen aning om vad det är. Men tror absolut inte att det är farligt för bebisen. Se bara till att du inte får nån medicin som inte är farlig.
dem små runt om är som små prickar, men dem på bröstet är större och lite ovala med....dem känns lite knöliga också.
Men VC kanske vet....jo, jag tänkte också på det där med medicinen
*kram på dig* -
Hemma igen
Nu har jag lämnat in min tenta....fast expedistionen var stängd så vi får se. Skönt att vara av med den i alla fall.
På VC konstaterades det av 2 sköterskor och en läkare (sköterskorna var lite osäkra) att jag har fått "Medaljonsjukan". Den är tydligen helt ofarlig, går icke att behandla och försvinner efter ca 6 veckor (ivissa fall efter ända upp till 12). Jaha, då vet jag det....medaljonsjuka....ja, det finns bra knasiga saker.
Sedan måste jag berätta en annan bra sak idag! MAN SKA LYSSNA PÅ SIN MAGKÄNSLA!
Jag kände på mig att niferexen inte var bra för mig, fick ont i huvudet av den och kände på mig att mitt hb skulle sticka iväg. Dessutom fick jag totalt stopp i systemet av den trots laktulos och linfrön. HURSOM, eftersom vi var i samma pårt som MVC när vi var på VC så gick jag in till dem också och frågade om jag kunde få ta ett snabbt hb. Jag har inte ätit niferex på 3-4 dagar nu och ja, mitt hb var ändå uppe i 144 (146 är gränsen för att bli farligt när man är gravid). BM som tog mitt hb höll med om att jag trots en reserv på bara 13 INTE ska äta niferexen då eftersom mitt hb ju sticker iväg sådär. Hon sa att vi ska ta en ny reservkoll längre fram
Jag VISSTE det! Var så tveksam till att börja med niferexen just av den anledningen av mitt höga hb! Nu är jag ju såklart supernojjig att bebisen ska ha tagit skada av dem 7-10 dagar som jag hade hunnit äta niferexen, men vi ska på nästa ul redan nästa vecka, så det känns skönt.
Nu ska jag äta järnrik mat och ta mina multivitaminer (som också innehåller järn) så hoppas vi att mitt hb klarar av det och att det hjälper min reserv. Och viktigast av allt...hoppas att bebis mår bra
Ja....det var min dag det. Hur har eran dag varit?
*bamsekramisar*
-
GRATTIS till det lyckade RUL och lill-killen i magentoksnippa skrev 2010-08-10 16:57:38 följande:Här gick RUL jättebra! Bebisen visade upp sig så fint också, och vi väntar en liten kille! Blev framflyttade en dag så 8/1 istället 9/1. Hade mina aningar om att det var en grabb faktiskt
*kram* -
Hur gammal är storasyskonet när bebis kommer?kajsalisa skrev 2010-08-10 21:53:10 följande:Lägger mig i vagndiskussionen då jag behöver HJÄLP. Till er som har barn sedan tidigare, vad skulle ni rekommendera/inte rekommendera? Jag vill ha en vagn med både ligg- och sittdel, och jag vill gärna att den ska vara lätt och smidig då jag förmodligen kommer röra mig mest i stan. Måste inte nödvändigtvis ha en ny vagn utan kan även tänka mig en fräsch begagnad. Tips? -
Var lite snabb med att skicka
Lilleman kommer att bli knapp 2 år när bebis kommer. När vi trodde att han skulle vara yngre (när vi blev gravida med MA.et förra året) så köpte vi en Carena syskonvagn...åh, den var GRYM! Liggdel till bebisen, sittdel till lilleman...bredvid varandra...svängbara framjhul och otrooooooligt lättkörd.
men så blev det som det blev och ålderskillnaden blev större, så vi sålde den igen.
Nu har vi köpt en Phil&Ted av min lillebror...vi är nöjda med den. inte lika nöjda som den fina gröna Carenan vi hade, men den är absolut bra! det är ju en otroligt liten vagn för att vara en syskonvagn!
Hellst skulle jag nog vilja ha en sådan där fräsig ny iCandy eller vad den heter....men den kostar ju en halv million. Phil&Ted är billigare (framför allt om man köper den utomlands) och vi fick den i toppen skick begagnat för en liten peng av min lillebror. Den kommer att bli jätte bra
En gång i tiden har jag även haft en Ora syskonvagn och en Emmaljunga syskonvagn. Oran var bra i stockholm för emmaljungan blev så trång på bussen. Sedan är nackdelen med vagnarna som barnen sitter bredvid varandra i samma sits (även om ryggen är delad) att dem gärna "faller" över på varandras sida. Dem vagnarna har även bara en sufflet, vilket kan bli tråkigt om den ena är vaken och den andra sover. Nja....fina vagnar, men inte bäst.
Emmaljunga har annars nu även en syskonsits man kan sätta på en vanlig vagn...vi kollade upp det alternativet innan vi köpte Phil&Ted vagnen nu. Det blir trångt för bebisen med den sitsen och jag var väl inte helt imponerad....
Ja...har du fler vagnfrågor så är det bara att fråga. Jag är inte bara testmissbrukare utan även vagngalning (men inte som min mamma...hon har haft närmare 30 vagnar...jag är bara uppe i...tappat räkningen...12-15
)
*kram*
-
HAHA...och jag som babblar på om syskonalternativ....sorrykajsalisa skrev 2010-08-10 22:04:22 följande:Haha, har ju inget. Är mitt första barn... ;)
Men DÅ är det ju lätt
Vad har ni för behov vad som gäller vagn? Går ni mycket i skogen? På stan? Lokaltrafik eller egen bil?
-
Börjar nog bli trött...såg att du typ svarade på statsfrågan redan
En liten och bra vagn för mest stadsmiljö....då ska du ha en vagn med svängbara framhjul...det är suveränt i butiker och trånga utrymmen. Se bara till att hjulen går att låsa då det med svängbara hjul kan bli rätt jobbigt i snön.
Carena gör bra vagnar, dem är inte så dyra heller. Bra styrning och låsbara svängbara framhjul....lite joggermodellen.
Emmaljunga gör tyngre och mer gedigna vagnar. Går man inte jätte mycket eller åker lokaltrafik kan deras vagnar lätt kännas för tunga...samma med Teutonias vagnar. Annars genomgående bra vagnar med bra fjädring
Brio är lite stelare vagnar, men jag har annars inte hört nått negativt om dem (har själv inte haft en sådan)
First Wheels gör snygga vagnar som är lätta, men där tar det stopp. Inte världens bästa kvalite
Phil&Ted är en fin jogger och hoppas man senare på syskon så kan den enkelt utan att man behöver köpa en ny vagn göras om till en syskonvagn
Nu kommer jag inte på fler märken....