Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Muffe skrev 2011-01-24 11:52:14 följande:
    Faktiskt ingen aning, känns ömt när man trycker på vänster sida och "flyttar" bebis mot höger haha...

Äh, det är lite bättre nu. Nu kan jag i alla fall gå!

Jag vill sluta jobba typ nu, det var jätteksönt att ha en ledig helg och gå hemma och skrota haha!
    Kan va livmodern som är öm, eller ligamenten som stramar. Har likadant hela tiden :) No worries!
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-01-25 08:09:24 följande:
    Godmorgon alla!

Dagens fråga: kommer man använda en amningskudde eller är det onödigt köp?
    Hahaha.. du frågade ju de häromdan o fick massa svar ju!! ;)

Återigen.. jag har en sån redan o sover me den, HELT fantastisk! Har den överallt haha, mellan benen när ja sover, bakom ryggen i soffan eller under benen i fåtöljen, avlastar perfekt o formar sig perfekt.

De är så illa att min kille också vill ha en, han snor alltid en del av den när vi sover på natten o lägger sina ben på, haha ;) Vanlig kudde går inte mäta sig me denna.

Sen när bebis är här kan man lägga dom "i" den, då har dom ju stöd runtom sig o de blir gosigt! Jag tycker helt klart de är värt pengarna! Går att använda till så mycke mer än bara amningen.
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-01-25 08:21:33 följande:
    HAHA, fan vad jag är glömsk Trodde jag frågade massa annat utom det

Finns ju massa modeller, men är en sån som finns på babyproffsen bra som liksom är smal i ena änden och bredare i andra? Med typ mumin å sånt på... Finns "sladdrigare" modeller också har jag sett.
    Hahahahaha, dagens fråga = dagens skratt för Sofy!! ;)

Jag har en sån som är.. hm, som en stoooor ärtpåse! Haha! Bra förklaring va? Den ser ut som en boomerang! Inte sådär jättefast som andra modeller kan va, o lååång är den! Men den är smal i båda ändarna o bredare på mitten..
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-01-25 08:21:33 följande:
    HAHA, fan vad jag är glömsk Trodde jag frågade massa annat utom det

Finns ju massa modeller, men är en sån som finns på babyproffsen bra som liksom är smal i ena änden och bredare i andra? Med typ mumin å sånt på... Finns "sladdrigare" modeller också har jag sett.
    En sån har jag typ, dock är min helvit men ändå :) Den formar sig efter kroppen!

http://www.annaaxel.se/product_info.php?cPath=40_161&products_id=981&osCsid=859d2ec77f1b1e89aa0b25f3946aaac4

Sen finns ju dessa också, men dom är ju fastare (annan stoppning) o mindre;

http://www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artnr=7330786085414
  • needtobreathe

Puuuh stressig dag! Magen är stenhård, haha. Jaja, de får va så idag. Nu blir de BM besök kl 14 o sen 3D ultraljud kl 15.15.. ska bli så jäkla kul!! :D Är så spänd på hur han ser ut o vem han e lik..

• needtobreathe
    mallanis skrev 2011-01-25 13:28:48 följande:
    Sofy- kul med BM och 3D vi får väll uppdatering och bilder sen!
    Jaaa de e klart!! :D Ikväll nångång.. efter kl 19! Ska iväg o handla mat o greja efter nämligen! ;)
  • needtobreathe

Den mest fantastiska varelse jag nånsin sett!! Hjärta

• needtobreathe

3 barns mamma84 skrev 2011-01-25 19:52:21 följande:
    ååååh vilken söt Dotter du har där inne i magenHjärtade e en dotter hihi
    Hahahaha, de är garanterat INTE en dotter! Bilden hamnade ovanför men ändå :)
  • needtobreathe
    acure skrev 2011-01-25 18:10:30 följande:
    Sofy: vilken gosrumpa! Tror han är lik mamma sin.:)
    Jaa så söt! Perfekt liten näsa o så söt trulmun! Haha! Vi har inte kommit fram till vem han liknar mest.. men många säger mig, vissa säger Charlie ;D
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-01-25 18:37:48 följande:

odd - ja, håller med här ovan - det är en liten Oscar tror jag. F ö ett namn som vi gillar starkt här

Sofy, gud sååå söt. hihi. De är bra på Tittut Eller hur?

Aaa världens finaste bebis!! :D Ja dom va bra.. hade en australiensk tjej, pratade endast engelska.. haha.

1,1 kg väger han nuu!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma