LittleJunia skrev 2011-04-15 12:30:53 följande:
Hemma igen efter överburenhetskontrollen!
Ingen igångsättning idag... känns helt OK iaf.. har ju en hel del värkar nu faktiskt.. Dom kommer dock inte vidare regelbundet och varar inte länge, men dom gör ONT... så jag hoppas och kan tro nu att det kanske kan komma igång av sig själv här framåt..
Allt såg iaf finfint ut! Fin CTG kurva, fina hjärtljud, såg fint ut på ultraljudet, flödet i navelsträngen av perfekt. Fostervattnet fanns det inte så mkt av, men fortfarande inom normal (ska ligga mellan 5-25) Mitt låg på 5 .. Bebisen uppskattades till ca 3,9 kg (just nu)
Läkaren gjorde även en hinnsvepning, så nu hoppas vi på det bästa.
Fått en ny tid till på söndag. (hoppas jag slipper använda mig av den tiden) Det är då bokat ännu en kontroll, dock med en EVENTUELL igångsättning... (isåfall pga fostervattnet) Annars är det igångsättning 42+2 som gäller.. vilket innebär måndag och min födelsedag...
Hoppas Hoppas bebben vill ut innan måndag iaf och innan söndag
Nu får du väl leka kanin med mannen din och hoppas på det bästa
Och så fort en värk kommer så hitta på något som städa och plocka upp och gå gå gå men GLÖM ej att äta det måste du innan allt sätter igång.
''Bebis nu får du titta ut jag vill träffa dig och många många fler

din mamma och pappa väntar på sig
När du ser ljuset så tveka inte utan följa ljuset för när du väl följer den så kommer du till ett bättre ställe just till mammas tutte det är det bästa

''