Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Tack för alla gratulationer! Det känns fantastiskt! Nu ska jag försöka att slappna av och bara njuta. Efter detta är det så liten chans att något går fel att det inte ens är värt att tänka på enl läkaren. Vanligtvis brukar man se på blodprovet på dem som gör KUB att det gett ett väldigt avvikande värde för att sedan visa normalt ultraljud, sen brukar missfallet ändå komma senare. efter några veckor, så tydligen indikerar blodprovet att nåt är fel.

Det gör ju att man kan slappna av ytterligare då man fick både bra värden på blodprov och Ultraljud.

Pinklove hoppas din bebis är i megn för att stanna och att det bara är ren oro du känner nu! Har du något tidigt VUl inplanerat?

• rontgensyrran

Pinklove: mina ömheter i brösten har skiftat i natur mellan olika dagar. Vissa dagar enbart ön i börstvårtor, andra öm i själva sidorna på bröstet, vissa dagar är jag öm mest i höger och sen för en annan dag vara mest ömi den vänstra.

Odd: På tal om vikt så var min utgångsvikt innan första graviditet 7/ 2g, sen gick jag upp ca 2-3 kilo när jag var gravid mförsta gången sen efter MA och skrapning fortsatte jag att vräka i mig onyttigt och inte träns så vikten gick upp till 76 kg och sen gick jag ner ett kilo till 75 kg för att igår väga mig och vägde då mitt på dan med kläder på 79,3 kg. Ingen drömvikt direkt. Men men så här ser jag ut och jag är ändå glad för det :) Sen efter förlossningen kommer nog jag inte vara lika glad. Kanske ska tillägga att jag är 180 cm lång. Så än så länge är jag normalviktig.

• rontgensyrran

Fin mage "påvägmotsyskon". Även min mage växer så det knakar och visst syns det att jag är gravid. Tycker den ser mycket större ut nu än bara för en vecka sen ;P F¨år se om jag lägger in nån bild på magen här framöver :D

• rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-07-04 22:47:54 följande:
    Jo jag vet. och jag säger att jag kan inte vara såååå stor om jag bara gått upp 2.5 kg under dessa 28 veckor! Visst magen är stor, men däremot har rumpa, lår och armar blivit mindre! och sf-måttet var precis under standard så jag borde ju ha en "lagom och normal" mage...

Men det är väl så, familjen får man klaga på... Jag blir bara så ledsen!

och ja min syrra kanske är avundsjuk eftersom hon troligtvis inte kommer få egna barn, hon kommer aldrig hitta en man som orkar med hennes humör och humörsvängningar.

Tack för att jag fick ventilera lite! =) Det känns bra, även om tårarna brände bakom ögonlocken! Jag är känslig just nu, det vet jag om! Men vem vore inte det när det är samma helg fast ett år senare ens mamma dött liksom?
    Du är definitivt inte stor!!! Jag har redan gått upp 4 kilo och jag är bara i v 14 (13+3) . Så bry dig inte om vad hon säger! Hon är säkert bara avundsjuk på dig och din mage. VI är GRAVIDA och man ska gå upp i vikt, det vore ju konstigt annars, eller hur tjejer?!
  • rontgensyrran
    PåvägMotSyskon skrev 2010-07-04 21:08:48 följande:
    tack så mycket r-syrran =) Ja den växer på =) härligt är det.. vilken vecka är du i?? känner du nått sprattel än??
    Klatr du ska lägga in en bild, de e ju de roligaste som finns att se andras magar, jämföra lite me sin o höra om de känner nått m.m.. vi ska ju njuta nu =)

toksnippa: Jättefin mage hade du, kika på bloggen =)

Jag är i vecka 14 (13+3) idag :) Så tiden går fortare nu. Igår kom jag på mig själv att jag bytt vecka i fredags utan att ha läst om den veckan här inne. Det var ett stort framnsteg från att ha varit inne och läst varje dag flera ggr om dagen.

Ska vi inte starta en ny tråd som vi länkar med i trådstart där vi stolt kan visa upp våra magar. "magbildstråden för oss från "plus igen efter mf/ma".

Hade inte det vart nåt???

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-05 11:18:51 följande:
    Nu har jag lite smått panik... Fick igår ljusbrun flytning som förtfarande håller i sig. Varför ska det behöva hålla på såhär? Känns som om vi aldrig kommer få en bebis... V6 (5+1) idag och idag borde hjärtat börja slå...
    Usch vad jobbigt! Förstår att du nojjar upp dig till tusen! Finns det inge chans att du kan få komma in på tidigt VUL eller nåt? Hoppas allt är okej med bebis.
  • rontgensyrran

Kan kanske fixa det när jag kommer hem. Har ni sett det nya graviditetsverktyget??? Pojke eller flicka??? Enligt kinesisk kalender eller nåt. Enl den ska jag ha en pojke, fast jag tycker mig tro att det är en liten flicka där inne. Blir spännande vid nästa ultraljud för att se vem av oss som har rätt :)

• rontgensyrran
    Cjes83 skrev 2010-07-05 23:33:51 följande:
    Idag har jag varit o kollat det lill* livet i magen o det gick super fint!! :) är såå glad! Fick tom göra ett vanligt ultraljud då jag va rädd att få en blödning av vaginalt. Lite suddigare bild blev det men man såg hjärtat slå tydligt o allt såg bra ut:) så både jag o läkaren va nöjda.
    nu kanske man kan slappna av lite ;)

Kram
    Grattis! Alltid underbart när det ser bra ut!!!
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-07-06 19:15:45 följande:
    Måste få skriva av mig lite....har inget med mf eller ma att göra och knappt med denna graviditet heller så känns det ointressant så är det bara att hoppa över. Behöver bara ventilera i 2 sekunder och hoppas att det är ok att jag gör det härinne...

Jag känner mig så grymmt deprimerad just nu. Fick precis min nyaste advokatsräkning från min amerikanska advokat....nästan på 7000 dollar ligger den på! Eller närmare 6000 för jag har betalat en del fast det inte kom med på räkningen....men det är bara såååå deprimerande att se den summan.

Jag....vi....har lagt ut säkert närmare 200.000 kronor på denna advokat och i slutändan har vi fått....NADA. Jag är så besviken....så himmla besviken. och det har absolut inget med att göra att min advokat inte skulle göra ett bra jobb, för det gör han och han är väldigt engagerad, men det har bara inte hjälpt. Hela den här jävla kampen var dömd att vara lönlös från början....jag känner att jag hade lika gärna kunnat låta bli.

Och ändå...varje gång jag kommer på en ny anfallsvinkel så är jag hoppfull att NU, DENNA gången då ska det gå. då ska vi vinna....och så tickar pengarna iväg.

Och ja, det är bara pengar och hade vi vunnit så hade jag kännt att det var värt vartenda öre.....men nu är det ju inte så. Nu har vi ju fortfarande efter 3½ år inte vunnit....och jag måste nog inse att vi nog aldrig kommer att göra det heller.

Och förutom pengar till advokaten så har hela den här processen kostat oss så mycket mer. Känslor, hopp, kraft och pengar spenderat på annat. Vi har ju för fan köpt ett extra stort hus så vi skulle få plats om vi vann

Men vi kommer aldrig någonsin att vinna. Och vi kommer aldrig ha den storfamilj som vi egentligen är....kommer aldrig få ha alla mina barn hos mig. Någonsin.

lika bra att sälja och flytta till mindre....vad ska vi med bara 1 barn i en villa som har plats för 5? Ja, går allt bra så får vi ju 2 barn....men det är fortfarande 3 för lite.

Jag är mamma till 4 barn varav jag inte får ha 3 av dem hos mig. Varför? Jo, för att allt som kan gå fel i en vårdnadstvist i utlandet HAR gått fel. Äldsta barnet har blivit för rotat med skola och kompisar nu, mellanbarnet lever i nuet och är glad var  hon än är och minstingen....ja, hon vet inte ens om att jag är hennes mamma

Och jag...jag kämpar för drömmar.

Det känns bara så överjävligt orättvist just nu. Inte bara att jag har blivit berövad 3 barn jag burit och fött, som jag ammat och varit hemmamamma med och som nu har en ny kvinna i sina liv som dem kallar för "mamma" och som har fått dem bästa 3 töserna i världen  helt gratis utan att lyfta ett finger och kämpa för dem...nä, förutom det så sitter man med alla räkningar för slit som var helt meningslöst. Varför var jag så dum och kämpade så hårt när det ändå är och har varit förgäves?

Tänk så mycket känslor som bubblar upp för en dum räknings skull. Jag ber om ursäkt för mitt totalt ot inlägg...just nu orkar jag bara inte hålla ihop...det blev liksom så svart på vitt vad det "kostat" att kämpa för ingenting  

Fan altså. Får inte behålla de barn jag fött och knappt de jag fått äran att bära på heller. Jag hoppas så innerligt att vi får behålla denna bebis....jag klarar inte av att förlora fler barn.

*kram från en ledsen odd som loggar av för att kramas med det enda barn av fyra hon har hos sig*
    Usch ODD, måste vara otroligt jobbigt och påfrestande att vara stark och kämpa hela tiden. Ibland måste man bara få vara mänsklig och ventilera och må dåligt! Jag hade aldrig klarat av det som du går igenom!

Och du ska aldrig be om ursäkt för att du skriver av dig. Jag är bara glad för att du har förtroende för oss och vi lyssnar mer än gärna. Det vet du gumman!!! Pussar och kramar
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma