Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Plus igen efter mf/ma

Idag har jag varit hos barnmorskan. trotts att gårdagskvällen slutade me spyor från både lillebror som skrek o spytt hela sängen, o duschat flera gånger på kvällen.. så sluta de inte där, utan storebror ropa på oss båda, o spytt i sin säng också... SUCK, tvätt till BERG........! Så sambon tog vab dag o va hemma med mig, hade ju bm besök (samt borttagning av stygn idag av minstingen som slog sin panna på stolarna i köket Så ja kunde ju inte göra nått om inte han va hemma (ska iväg senare för  stygnbortagning till minstingen.)

iaf så prata jag med min bm om just va spec mvc sagt om hinnsvepning + tul och hon sa att ja fick fråga bm om hon utförde de, då kan ju hon göra det.. om inte så kunde hon skicka remiss så ja får tid innan helgen(lär de bli då ja hade tid för tul+hinnsvep på måndag. Väl därnere så kolla vi blodtrycket, hon sa inte va de låg på men antar bra =) och kände på magen växt 1cm, till 35 nu (hon klämde liiiiite på magen innan men gjorde hjärtljudkollen  direkt, o då avbröt klämande) 152 slog de (aldrig legat över 150 me nån av graviditeterna så ja skoja o sa att de kanske fanns chans för flicka ändå

O appropå min fråga om hinnsvepning så sa hon att jobbat på förlossningen så de skulle inte va nå problem, o mena på att hon kunde känna... tänkte mig då se om ja va gynsam, men de va ju lite mer än så hon gjorde Tungan ute så hon utförde hinnsvepningen redan idag! och fick en tid på torsdag om 2 dagar, ifall de inte startat av det. =))) sen blir de väl mån tiden om de inet funka på torsdag.. =)

nu blev ja nervös.. ska de starta som sist, så får ja bebis på torsdag... *chockad men otroligt spännande*

de va lite av dagen hittills för mig. =)

HOppas ni andra mår bra och grattis till allt nytt som hänt (positivt)  te x under 100 dagar sträcket osv

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • PåvägMotSyskon
    Ja alltså, det finns ju inga garantier för bebis nu, men om det blir  som sist (hinnsvep 37+6 istället för som nu 37+3) så kan de bli bebis denna veckan, känner ingenting just nu, men de gjorde ja inte förra gången heller.. de starta lite mini på kvällen dagen efter för o bli en hel del på natt/morgonen, sen föddes min förra pojke 2 dagar efter svepning. =)  Men ja tar 1 dag i taget, lär säkert få komma på torsdag och få en till hinnsvepning hihi, men de känns toppen att ja fick en tid igen så snabbt, för de e ju då de bör hänt något om de e redo.
    huvudet/tappen låg centrerat sa hon, o de ska de göra när de e lite mer redo tror ja hon mena, än om de e lutat bakåt eller på så vis. tror hon fick dit 2fingrar o "drog" isär liiiite o reta runt "tappens - hål" där bebis kommer ut. trevlig info va
    Pancakes skrev 2010-12-14 14:07:22 följande:
    Påvägmotsyskon, spännande! Håller tummarna för att det blir så! När har du BF egentligen?
    Ja de känns spännande, kanske dags o packa Min bb väska nångång *ler* ja man får helt enkelt vänta o se nu. Ja har bf nyår. är i v 37+3 idag. Sist kom min pojke ut 2 dagar efter hinnsvepningen i v 38+1 och han vägde 3410g =)  min Bm sa att de inte gör nått nu om han kommer, för han är fullgången
  • PåvägMotSyskon
    Happiness skrev 2010-12-14 15:59:18 följande:
    Påvägmotsyskon: Vad spännande...nu kan det köra igång på allvar. Håller tummarna
    ja de känns riktigt spännande men eftersom ja e så skeptisk så lär de ju inte hända något =) MEN de som gör att man ändå håller modet upp är ju att sist (son 2) så kände ja inget alls förrän dagen efter på kvällen, SD me lite lite mensvärk som kom vid SD, kanske me 20min emellan? kommer inte riktigt ihåg.. å natten/morgonen så kände ja rejält mycket mer kan ja säga !! o sen föddes han 13.52 2 dagar efter =)))

tack för tummarna
  • PåvägMotSyskon
    Happiness skrev 2010-12-14 16:07:30 följande:
    Påväg: Hade du fått tid för igångsättning annars eller hur var det?

Är tappen bara mogen så är det ju kanon om detta funkar och det gör det ju tydligen på dig eftersom du gjort det tidigare. Ja vem vet det kanske skulle vara något för mig också. man kan ju alltid be BM snällt. Men min tant vägrar nog. Hon vägrar det mesta.

Ego: Sofia trycker så himla mycket neråt nu så varje gång jag nyser ( är sjuk) så kommer det en skvätt urin i trosan. Är bara så trött på det. jag känner ju inget heller och det går absolut inte att knipa bort detta. Tradigt att hålla på och tvätta byxor stup i kvarten. Haha! Tog en always binda idag. Längtar till förkylningen gått bort för jag vill INTE ha mer KISS i trosorna. Så himla ofräscht....Ska man skratta eller gråta?
    Nej jag hade ingen igångsättningstid, då hinnsvepning funkat utmärkt på mig sist.

jag har tid på tor för hinnsvepning igen hos min bm om de ej startat, sedan har ja ju min remisstid som min bm fixat (ja ändrat datum dock på ) på måndag till hinnsvepning + tillväxtkoll, så de känns rätt bra o ha spikade tider på rad =)

Ja hon kände nu att de va moget och centrerat me huvudet/tappen, vilket den ska vara om den e mer redo =)

ja min bm sa att de inte va nå problem, bebisen e ju fullgången som hon sa, ja e idag 37+3 så då har du lite o gå på. =)
  • PåvägMotSyskon
    Happiness skrev 2010-12-14 17:08:08 följande:
    PÅväg: Tack,,ja det ska jag hålla i åtanke Skriv så fort du börjar känna något.
    De tycker jag, för de ska ju va lika överallt tycker man!!  

hihi, ja skriver om ja kan, o hinner  om de blir nått av detta, men säkert så blir de inget bara för de hehe
  • PåvägMotSyskon
    maria204 skrev 2010-12-14 18:42:55 följande:

På väg mot syskon: Vad spännande! Nu måste du gå och vara ganska så pirrig va?
    Ja de e superspännande, nu när man har det i bakgrunden sen förut, o de gått på 1.a
    pirrig är förnamnet.. hihi =)))
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-14 18:50:29 följande:
    påväg: härligt snart kommer bebis
    Jajemensan, om han inte kommer ut till tor så ska ja in för en ny omgång, o så har ja måndag oxå på mig mouhaaa, känns bra
  • PåvägMotSyskon

oj vad ni skriver flickor. =) härligt å se!!!

Ja vet knappt va ja skrivit i tråden, men iaf så kände ja mig konstig "därnere" efter hinnsvepningen igår, me all rätt då hon gjorde en sån...  ådå å då kände man väl lite mer av sammandragningarna. men som sagt inget har hänt o ja känner inte av nå som ja kan säga AHA nu är de på g.. MEN de gjorde ja inte förra gången vi gjorde detta heller, förrän dagen efter på kvällen, en svag mensvärk till SD me kanske 20 emellan? så om de blir lika, så bör ja känna nått ikväll... o som sist så kom de igång då på natten/morgonen me jävelusiska värkar, o han föddes dagen efter det... så man kan hoppas att de e ungefär lika, isf så har ja bebis imorgon.. men de tror ja inte haha, pessimisten har tagit över mig =P

iaf så har ja bm-tid imorgon för en till hinnsvepning.. =) så nu går man bara o väntar på att nått ska hända. Huvudet va centrerat sa hon efter hon kännt, o de ska den vara när det är på g, eller hur man ska säga.. känns toppeloppen =)

en annan sak är ju mindre skoj, o de e ju att minstingen spydde idag till frukosten, men de kanske va för magen va ovan mat (han åt ej igår då han va magsjuk dagen innan) så de kanske blev för mycket för magen hans?? får hoppas på det. För efteråt så ville han ju ha mer, o vad gör man?? han fick de, o än har han inte visat nån mer tendens o spy, *PEPPAR.. PEPPAR,,*

• PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2010-12-15 13:19:35 följande:
    PvMS: Det låter spännande! Jag håller mina tummar att det drar igång ikväll då, du får lova att hålla oss uppdaterade

*kramisar*
    Ja, det är verkligen spännande, men man blir ju så negativ bara för man inte känner något.. men ja får lov o tänka på hur de va sist... å inte bli besviken bara för de gick sist så lätt. =)

Shit du skriver ikväll... o ja stirrar som en som sett ett spöke haha, e i chock   Jadå ja ska uppdatera i den mån ja kan =))

*kraam*
  • PåvägMotSyskon
    rontgensyrran skrev 2010-12-16 15:33:40 följande:
    På väg mot syskon har väl inte vart här inne idag??? Undrar om det betyder att hon ligger på förlossningen nu kanske?
    Svarar lite kort, eftersom jag spytt igår, och tagit igen mig idag lite. Sambon hjälper me barnen så de känns super. Gjorde hinnsvepningen i tisdags, de hände ingenting, och idag va ja hos bm för en till hinnsvepning och hon sa att ja kan inte vara bättre än såhär "därnere" för att de ska gå.(öppen ca 3-4cm) och tappen hade påverkats å minskats, så de känns bra på de viset.. nu får man se de händer nått..
    Bm fick tydligen me sig slemmis sa hon efter hon utfört svepningen.
    När ja kom hem o gick på toa så såg ja mer av den troliga slemmisen, som en tjock klump-flytning, inge blod.. Kan de betyda nånting tror ni?

annars har mina slemmisar gått på förlossningen.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma