Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-08-10 08:18:49 följande:
    Men alltså sockermängden har väl inget med blodmängd att göra.... ? you lost me!

Nej jag äter inte som en häst, äter som vanligt i princip... det blir nog en extra smörgås totalt per dygn...
    näh alltså blodsockret går ju ner som gravid och det gör blodtrycket med.
    Men det har något med graviditet att göra båda två inte alltid. 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Alicia 72 skrev 2011-08-10 20:54:23 följande:
    Njaeee..... många gånger är det istället precis tvärtom. Det är ju pga det som man kolla just glukos och blodtryck så ofta hos bm.
    Och som MCT säger så får man ju redan från början rejält med extra blod som ska pumpas runt. Det är ju därför man blir flåsig långt innan det syns att man ens är gravid. Och har man då lågt blodtryck från början så kan man bli yr redan tidigt i graviditeten. Dock har det ingenting att göra med att bebisen tar sockret i blodet....

Alicia
    okay.
    Jag vet inte om jag är gravid men enligt sista mens som jag tror var 7 juli är jag i vecka 5 4+3-4 och enligt 14 dagar efter mens ska jag ha mens 20 aug ??
    Får inget att stämma
    Sa detta till sambon men han tror ajg e gravid han har sagt det nu många ggr igår ''du är gravid''
    Pågrund av att jag sover hela tiden och har humörsväningar och irriterad äter som hela tiden är hungrig men det kan man va fast man inte är gravid.
    Mår inte illa längre men flytningar är ovavbrytet och ingen mens än ..
    Hjärtklappningar men det är ju natturliga och ömma bröstvårtor och ilningar i bröstet.
    Har inte testat mig än men jag tänkte vänta tills aug är över och sen testa mig mensen kan bara vara försenad ??       
  • 3 barns mamma84

Så enligt familjeliv är jag bf 11 april ?
    Hmm hur ska man räkna ?

Är det 14 dagar efter sista mens ? vet inte om jag hade 6-7 juli om det änns var då om inte alls.
    Jag har mkt att fundera likom så jag hinner inte ha koll på min mens alls.
    Har molvärk med som kommer ibland kanske mensen som kommer ..     

• 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-08-11 09:12:54 följande:
    Du ska väl räkna som du alltid gjort? Eller? Äl 14 dagar efter mens är väl standard? Men varför kolla bf innan du gjort ett test?

För att jag bara vill se vad den sa inget annat.
    men nu de så att en säger något annat och den andra säger något annat ..
    får det inte att stämma.
    så jag väntar på och tar ett test sen när jag passerad aug mån för o se om mensen skulle komma   
  • 3 barns mamma84
    Safireee skrev 2011-08-11 09:18:28 följande:
    2 barnsmamma: ta ett test så slipper du fundera mer! Glad om du får minus så kanske "pressen" försvinner och så kommer mensen äntligen.

känner ingen press alls gumman e inte änns orolig funderade bara.
    inget jag tänker hela tiden på.
    så om det skulle vissa sig att jag skulle va på smällen så skulle vi behålla.
    men nu vill jag bara vänta och se om den skulle komma 20:e aug   
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-08-11 09:29:55 följande:
    2barns: du säger ju att ni inte ska ha några fler på ett par år, men varje månad mår du dåligt och du skriver "är jag gravid". Varför skyddar ni er inte?
    Varje månad ? jag har ju varit gravid.
    För att vi inte vill vi är 2 vuxna som tar ett annsvar.
    Och vi skulle inte göra abort ett barn är alltid välkommet.
    Jag vill inte vänta känns det som.   
  • 3 barns mamma84
    MissT skrev 2011-08-11 09:25:29 följande:
    God morgon tjejer! Är nyss hemkommen från rul. Allt såg bra ut och det verkar som att vi kommer utöka familjen med ännu en tjej Blev framflyttad ytterliggare några dagar så bf 12 januari. Var så sjukt nervös innan men nu är jag så lycklig Moderkakan ligger i framvägg vilket jag misstänkt då jag inte tycker att jag känner så mycket rörelser, men vad gör det nu när jag vet vad det beror på.

Önskar er alla en toppendag! 
    åååh vad härligt 3 tjejer inte illa underbart ju
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-08-11 09:29:55 följande:
    2barns: du säger ju att ni inte ska ha några fler på ett par år, men varje månad mår du dåligt och du skriver "är jag gravid". Varför skyddar ni er inte?
    Jag har inga symtomer jag har ju skrivit tror inte att jag ør gravid.
    Så sluta att hoppa på mig hela tiden ! 
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-08-11 09:27:30 följande:
    Vaknade av världens mensvärk inatt. Visste inte om jag skulle ringa fl, till slut bestämde jag mig för att testa två Alvedon. Efter en halvtimme släppte det o jag kunde somna om. Nu har jag inte ont längre, skönt! Men fy vad rädd jag var att förlossningen startat!
    Skönt att det gick över med alvedonen.
    Jobbigt ju var det sammandragningar du kände ?
    Kanske bebsien som vill böka till och ville ha den perfekta platsen hihi det är ju trågt   
  • 3 barns mamma84
    MissT skrev 2011-08-11 09:47:59 följande:
    Tack Safiree och 2barnsmamma84 Ja det ska bli riktigt härligt ....och praktiskt....har ju mycket grejer efter de andra tjejerna även om de börjar bli stora.
    Det är det som är häftigt man har massa saker och kläder efter 1:a flickan 2:a flickan och NU 3:e flickan det är ju trio och coolt och så häftigt !!
    Jag har ju flicka pojke pojke och jag känner bara på mig att nästa gång skulle det bli trio man har ju allt men är så sugen på en flicka och kunna använda dom små kläderna igen.

Igår pratade vi om att vi inte skulle sälja våran liggvagn
    Sen var vi på loppis här och jag hittade underlägg till elias ni vet pyssel plattor men det var en hel fylld banan låda som kostade 35 kr !!
    Men nu så är elias så stor så jag sa men till nästa då och då köpte vi och la upp till vinden
    Så vi sammlar på oss lite smått o gott redan        
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma