telgebo skrev 2011-08-28 20:46:18 följande:
Men du blev väl inte igångsatt med Ebba alltså att du åkte in och blev igångsatt? Du hade väl värkar när du kom in eller?
Jag har ju inget att jämföra med direkt, men jag kan säga att jag föredrar hellre att bli igångsatt med BARD och amniotomi än bara amniotomi för herre jävlar vilken skillnad i värkarna. Med bard innan så kunde jag andas mig igenom värkarna tills jag var öppen 7 cm iaf bara jag gav mig f*n på det.
Med bara amniotomi så var det värk på värk på värk utan paus så fort ena värken började gå ner lite smått så var nästa på topp i stort sett tills det var dags att krysta och det vet jag fasen om det var så mycket skönare. Jag tycker det känns som att spy med underlivet och magen samtidigt, svårt förklarligt, känner ingen brinnande smärta mer ett än tryck som man bajsar på sig.
Hur sjutton ska jag fixa att föda barn igen ha ha. Blir för sjutton skraj nu, men ut kommer den alltid.
Jag hade aktiva värkar på morgonen kl 09.00 då började värkarna som var tätta av sig jag ringde in kl 09.30 och bm sa att vi skulle åka in klockan var då 10 vi var inne på Huddinge.
Jag var öppen 4 cm och lite av vattnet hade redan gått dagen innan ..
kom in på förlossningen kl 11 ca och hade värkar ..
Tessa jävla värkar stoppade till kl 23 tiden och jag fick dropp som satte igång mina värkar igen ..