Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-08-11 09:53:33 följande:
    Tack Safireee o 2barnsmamma. Men nej, det var inte bebisen som bökade, det känns helt annorlunda. Tror det var kraftiga förvärkar. Nu gör det lite ont igen, ska ta två Alvedon o se om det hjälper, annars ringer jag in om ett par timmar. Håller på att packa en bb-väska, just in case liksom...!
    Shit är det redan dags ? herregud !!
    Blir det verkligen bebbe snart men du har väl inte BF än ?

Ja du gör rätt i att fixa bb väskan gumman hihi då har du något att se framimot.
    Är du ensam hemme ?    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-08-11 10:39:40 följande:
    Nu måste ni hjälpa mig. En kompis till mig hörde av sig till mig inatt och berättade följande: mensen kom och var mycket blod och ont i magen och varade i fyra dagar, sen har det varit rosa i 8 dagar. På dag 5 började hon få symptom så på dag 11 tog hon ett test som visade svagt positivt. Inatt tog hon ett till test som var svagt positivt men nu på förmiddagen var det neg.

Min spontana tanke är missfall för enligt mina uträkningar är hon i v 5+6 idag. Och då borde det ju vara ganska starkt.
    Låter som missfall hon fått
    Att det vissade + + och sen - är för det kom ut
    Hon borde göra ett till om några dagar bara för att se hur det ligger till.  
  • 3 barns mamma84

sugar:
    Jag hoppas och håller tummisarna att din bebbe inte vill titta ut än och bara vill busa med sin mamma bara.
    Men om det fortsätter och det blir som inatt borde du faktist åka in för titt.
    Men jag håller med dig det är inte roligt jag skulle också få panik !!

Hade detta med amadeus kraftiga värkar i vecka 30 jag fick klocka och klocka jag grätt varje gång det var dags att flåsa och andas av smärtan och man blev så svettig på pannan.
    Men han var ju stor så det var något som gjorde att min kropp sa att den inte skulle orka mer.
    Men det fanns igen plats i magen häller för del delen.
    han var ju redan 3000g i vecka 30 så det är likom då bebsiar vill ta sig ut när dom är stora och utvecklade i kroppen men INTE lungorna.

Jag vet hur du har det men du borde kolla upp om det fortsätter !          

• 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-08-11 12:02:03 följande:
    Du tror inte du är gravid, men du räknar ut BF? Du har inga symptom, bara halsbränna, molvärk, illamående då o då, hungrig, grinig osv osv..

Det börjar bli påfrestande att varje månad läsa samma sak, även om jag inte ens "ska" hänga härinne men jag vill följa alla goa tjejer o så ser man de hela tiden.

Ta ett test nu istället ;)
    då slutar jag o lämnar tråden tack
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-08-11 12:08:42 följande:
    Varför ta så illa upp? De är bara ren fakta, du själv som skrivit så. Vi kan inte veta, men du skriver återigen hela tiden att du känner av diverse symptom, att du har BF då o då, men att du inte vet när du hade mens, du ska vänta in den, varför inte bara testa? :) Bara tips från coachen!

Vill du ta de som påhopp så är de upp till dig, men jag menar inget illa.
    jag anmäler inte är inte så dum
    Inget påhopp men jag undrade bara jag kollade var nyfiken på Bf säta mens men inget stämmer.
    Högerbröst spänner och bröstvårtorna är ömma bara vid ta tag i dom.
    Molvärk men massa jävla flytningar otroligt mkt !!
    Kännde precis på tappen men den är stängd men så blöt av all flytningar massa vita flytningar.
    Vet inte om det är ägglossning men detta är varit nu ett tag mer än 3 dagar ..
    Så vad ska jag tro likom.
    Det är inte mitt fel utan kroppen INTE min.
    Jag vill inget illa jag är också en männsika fast det är svårt av er att tro        
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-08-11 12:34:16 följande:
    Ojoj vilken diskussion det blev nu då! 2barns, jag blir sjukt nyfiken nu, har du ngt test hemma så du kan kolla? Jag har förstått att du är lite sugen på fler ....

Hoppas ni har rätt tjejer, att det är helt normalt och bara kroppen som förbereder sig. Just nu är det lugnt, kanske pga alvedonen, vi får se hur det utvecklar sig.
    Inga tester hemma alls.
    Sofy har nog rätt jag borde gå och hänga mig.
    Jag har ingen rätt att vara här inne längre.
    Hoppas du och ni som får bebisar snart att era förlossningar går bra och att allt går fint fint.
    Jag lämnar tråden nu och tar bort från favoriterna.
    Ta hand om sig !!   
  • 3 barns mamma84

dig skulle det stå.-)

• 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-08-11 12:17:44 följande:
    Anmäler? Har jag inte sagt ngt om :)

Ja, men du säger emot dig själv lilla vän. Du har "inga symptom", men brösten ömmar, flytningar, molvärk, yada yada.. antingen är det ÄL, eller så är det graviditet, eller så är de bara kroppen som strular lite. Either one. Vi vet inte, vi har svarat så gott de går. Du fortsätter rabbla "inga symptom" hela tiden trots att du i vartannat inlägg skriver om just det, dina symptom. Din snubbe tror du är gravid.. förstår du? ;)

Teeeeeeesta så får du veta! Simpel as that! :)

Är inte ditt fel? Nä. Men om DIN kropp nu beter sig skumt, så har väl DU inget annat val än att utesluta olika alternativ. Din kropp kan inte testa åt dig, de måste du göra åt den :)

Kram påre.
    du slipper mig Skrikandes
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-08-11 12:40:35 följande:
    Vadå gå och hänga sig? Det har hon väl inte skrivit?
    nej men det är som det att jag ska hålla min mun inte hålla på och skriva varje månad yada yada
    om och om igen ..
    Så jag kan lika gärna gå och hänga mig.

Har inget imot någon av er men om jag ska känna mig så här välkommen så kan jag lika gärna vänta mig om och gå min väg.    
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-08-11 12:59:50 följande:
    Öh, gå o hänga sig? Ingen rätt o va här?

Har aldrig sagt ngt av det.
    Förlåt men min humör är kass just nu :-/ jag känner mig bara så vilse känns som om jag trampar dig på tån hela tiden !
    Du behöver inte svar mig du behöver inte läsa vad jag skriver.
    Jag kan skriva för mig själv som en liten dagbok och stämpla mig på pannan varje månad !!  
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma