• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • LittleJunia

Kommer bli första kontrollen på lördag om inget hänt. Men ser allt bra ut kommer jag ju få gå några dar till *suck*

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110401(¯`°?.¸ ღ♥♥ư
  • Evve81

Sofy: GRATTIS!!!! Vad kul!

2 barnsmamma: jag tänkte jobba till 8 juli då man stänger för sommaren på mitt jobb  Då är jag i v 37 eller 38.  trist att mensen kom eller? Som sagt så har allt en mening det är min livsfilosofi!

Jag har varit hos BM idag:

Sf mått: 24,5cm
    HB: 120
    Socker i urinen var en 4. Tror det är det högsta som finns på skalan.... Så nu ska jag göra en till glukosbelstning om 4 veckor.
    Stick i fingret var sockret  5,4
    Hjärtljudet: 140

Hur är det med flicka/pojke och hjärtljud?

Sedan har jag klippt mig idag så när jag kommer hem säger sonen 3 år. Mamma har du klippt dig idag. Ja sa jag och tänkte åh vad kul att någon i familjen uppmärksammade det. Sedan sa han:
    - Det blev inte så stiligt.

Haha är det av barn och fyllon man får höra sanningen eller

• Pancakes

Stort grattis Sofy!!!!!!! Vad underbart att komma in och läsa detta! Bra kämpat!
    Kramar till dig och den lille!

• Pancakes
    LittleJunia skrev 2011-04-12 19:12:37 följande:
    Kommer bli första kontrollen på lördag om inget hänt. Men ser allt bra ut kommer jag ju få gå några dar till *suck*
    Åh, stackare! Är det jobbigt? Jag bara känner på mig att jag också kommer gå över tiden massor och att jag kommer vilja mörda alla som ringer och kollar om "det hänt sånt". Antar att man blir tokig? Hur länge får man gå över där du bor? I Stockholm är det 14 dagar tror jag men det är lite olika på olika ställen.
  • needtobreathe

Herregud så jäkla overkligt.. han är den mest perfekta lilla bebis jag nånsin sett!! Vi är så sjukt stolta. Hade värkar nonstop i 16 timmar, o krystvärkar i 10-16 min står de i förlossningsjournalen, ja är helnöjd såhär i efterhand me hur allt gick. De va en jävla smärta men fyfan så värd det, kommer knappt ihåg något efter kl 10 idag.. men mamma va me som stöd o Charlie va fantastisk!! Blont krulligt hår.. åååh va fin han är!! Jag kräktes under hela förlossningen o har inte ätit sen igår förmiddag, fick zofran som inte hjälpte.. nä men återkommer imorn när vi sovit lite! Nu ligger vi i vårt rum på BB o myser!

Kram o tack till er allihop!!!

• Muffe
    needtobreathe skrev 2011-04-12 20:32:34 följande:
    Herregud så jäkla overkligt.. han är den mest perfekta lilla bebis jag nånsin sett!! Vi är så sjukt stolta. Hade värkar nonstop i 16 timmar, o krystvärkar i 10-16 min står de i förlossningsjournalen, ja är helnöjd såhär i efterhand me hur allt gick. De va en jävla smärta men fyfan så värd det, kommer knappt ihåg något efter kl 10 idag.. men mamma va me som stöd o Charlie va fantastisk!! Blont krulligt hår.. åååh va fin han är!! Jag kräktes under hela förlossningen o har inte ätit sen igår förmiddag, fick zofran som inte hjälpte.. nä men återkommer imorn när vi sovit lite! Nu ligger vi i vårt rum på BB o myser!

Kram o tack till er allihop!!!
    Åh så mysigt det låter!
  • acure

Stort stort grattis sofy!! Vad underbart! Ser fram emot att höra allt från förlossningen om du vill dela med dig. Många kramar

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma