• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pinglan83

Åhhh...håller tummarna att allt är ok Sugar! Rynkar på näsan

Hoppet är det sista som överger människan
  • Safireee

Jag blödde bara några droppar i morse och jag funderar på om det är något sår i snippan eller något blodkärl som brustit eller liknande för det såg inte alls ut som "mensblod". Har inte kommit något mer och jag har känt bebisen röra sig (tror jag). Så jag avvaktar. 

Men nu börjar man ju oroa sig för Sugarrush också! Håller tummarna för dig!! 

• Muffe

Åk in och kolla Sugar!!! NU!
    Då kan du lugna ner dig sen, förhoppnignsvis.... nu fick jag en klump i magen!
    Jag blödde också rätt långt fram, minns inte, men kanske till v 14-15 nån gång och det var ju inget då.

Sofy - underbart himla bedårande SÖT!!!! Tänk att han busat i din mage. Jag sa ju att han  skulle vara lugn när han kom ut, vilket han verkar vara just nu eftersom han sovit hela natten

• sugarrush

Vad söta ni är som bryr er, ni är underbara, de betyder så mkt, speciellt nu när sambon är bortrest och jag kännas mig ensam...

Jag har blött ungefär en enkrona färskt blod. Fått ökad molvärk. Hade stora klumpar i flytningarna igår. Men BM på sjukhuset ville inte ta in mig för koll, sade att det NOG var ofarligt och blabla.. Pucko-käring!

Jag har åkt hem nu och kollat med dopplern, hittade hjärtljuden efter en bråkdels sekund så bebisen lever.. Puh! Förhoppningsvis är jag bara överansträngd, igår bar jag ju en tung shoppingfylld väska. Eller så är det slemhinnorna som bråkar, har haft lite klåda på blygdläpparna av alla flytningar. Men bebisen verkar ok iallafall!

• sugarrush

Sorry för stavfel här och där, iphonen har en intressant stavningskontroll må jag säga...
    (jag skrev blablabla men iphonen avstavade detta till bosnierna!)

• Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-13 13:21:00 följande:
    Vad söta ni är som bryr er, ni är underbara, de betyder så mkt, speciellt nu när sambon är bortrest och jag kännas mig ensam...

Jag har blött ungefär en enkrona färskt blod. Fått ökad molvärk. Hade stora klumpar i flytningarna igår. Men BM på sjukhuset ville inte ta in mig för koll, sade att det NOG var ofarligt och blabla.. Pucko-käring!

Jag har åkt hem nu och kollat med dopplern, hittade hjärtljuden efter en bråkdels sekund så bebisen lever.. Puh! Förhoppningsvis är jag bara överansträngd, igår bar jag ju en tung shoppingfylld väska. Eller så är det slemhinnorna som bråkar, har haft lite klåda på blygdläpparna av alla flytningar. Men bebisen verkar ok iallafall!
    Skönt att höra! Vad vi skrämmer upp alla i tråden idag! Förvånad
    Nu får vi ta det lugnt och våra bebisar får hålla sig på plats!
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-13 13:21:00 följande:

Ohh va skönt att du har dopplern iaf! å att du hitta hjärtljuden!!.. Nu tar du de lungt idag!! annars får du stryk

Kram på dig!

• Sir Bubbalots mamma

Ja ni får båda ta ett snack me bebben. att inte skrämma upp er så!

alla våra bebbar SKA stanna till de e dax att komma ut!! Så e de bara!!

• Pinglan83

Visst är det skönt att ha dopplern när man har gått igenom det vi har gjort. Kände direkt när jag läste ditt inlägg att Åh Nej!!! inte MF...hade inte en tanke på att det kunde vara ofarligt...man är helt skadad efter så många MF Skäms.  Vi har gått igenom ungefär detsamma och är nästan lika långt gångna...jag identifierar mig väldigt mycket med dig och känner med dig.

Kramar på dig Sugar!

Hoppet är det sista som överger människan
  • sugarrush

Tack fina ni!
    Ja dopplern är en riktig lifesaver sådana här tillfällen! Speciellt efter man haft mf tror jag.

Safireee, ska du åka in och kolla?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma