• SoMa72

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-09-08 13:20:27 följande:
    Första bodde jag i en etta på Särstavägen vilket är en bostadsrättsförening precis intill Särsta Värdshus... sen flyttade min dåvarande pojkvän och jag ihop i en fyra i de husen som byggdes precis intill ica i centrum. Där bodde vi ihop i ca 1,5 år innan vi insåg att det inte skulle vara vi alls... =) Fast vi köpte en nyproducerad lägenhet för typ 500 000 mer än vad andra lägenheter kostade i Knivsta då så sålde vi med rejäl vinst 1,5 år senare... mäklaren var helt chockad över budgivningen..haha! All time high i Knivsta när det kom till lägenheter... men flera har gått för liknande summor sen har jag sett. Enda lägenhetshusen i Knivsta med hiss så alla gamlingar som sålde hus var ju som hökar på de här lägenheterna...

Jag flyttade till Märstasen för jag fick jobb i sthlm istället för uppsala.... exet flyttade iofs också till Märsta för han jobbade redan i sthlm. ;)

Träffade Anders tämligen omgående och där gick ju saker rätt fort... vi bodde ihop i märsta ett tag men sen flyttade vi hit till huset för lite över 1,5 år sen! Älskar att bo i hus även om det finns en massa fördelar med lägenhet också! =)
    Men är du fr Uppsala ursprungligen eller?

Ha, härligt med sån grym vinst på lgh! Skrattande 

Ja, kan tänka mig att det finns för- och nackdelar, som med allt.. Men bara den där frihetskänslan är ju guld värd! Att man kan spela hur hög musik man vill osv. =)
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-08 13:29:25 följande:
    NJaaa... till Knivsta flyttade jag från Gävle.. men kommer ursprungligen från Tierp om du känner till det stället? Mitt emellan Uppsala och Gävle typ. =)
    Jodå, själv är jag fr Skutskär serru Gick gymnasiet i Gävle =)
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Labolinas skrev 2011-09-08 13:44:07 följande:
    Oj, vad ni skriver Ni är inte riktigt kloka *haha*

Idag har jag varit på inskrivning, min BM är ok, men blev lite trött på henne eftersom jag måste in på tidig glukosbelastning imorgon...Min sista tjej var rätt stor när hon kom (4 650 gr och 55 lång) - hade ingen diabetes då men de vill kolla mig extra nu p g a det :-O. Jag går ju upp sjukt mycket under mina graviditeter, typ 34 respektive 36 kg och det är liksom inget jag äter mig till.  Så imorgon bitti kommer jag sitta där & klökas över sockerblandingen *urk*

Gjorde också bikarbonatstestet och det visade på kille, det bubblade & fräste & hade sig. Kul om det vore så eftersom vi har två tjejer  
    Jobbigt med glukosbelastningen och det låter ju otroligt jobbigt med viktuppgång runt 34 kg, är det alltså bara vätska då?  Fy, vad orättvist det ska vara..

Åhh, spännande! Då håller vi tummarna för kille!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Labolinas skrev 2011-09-08 14:11:41 följande:
    Ja, min ämnesomsättning ändrar sig (bad dem ta sköldkörtelprov på mig idag också) & så är det en massa vätska. Sen blir jag enormt fet, så är det bara, jättetrist, man känner sig inte snyggast i universum precis haha

Hon kollade inte hjärtljuden idag, kan man månde be henne om det imorgon?  
    Nä, inte snyggast kanske, men med tanke på vad man får för "besväret", så klarar man av det ändå kan jag tänka... Sen går man väl ner relativt snabbt ändå kanske?
    Safireee skrev 2011-09-08 16:18:01 följande:
    Hmm... kanske också måste göra det där bikarbonattestet? Drömmer
    Jaaaaa, testa! Skrattande
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-08 16:54:35 följande:
    Skuuuutskär.... då är vi ärkerivaler alltså...ack ack... ;)
    Pfff, är vi väl inte? Är inte det mellan Gävlebor o Tierpsbor eller? Vi skutskäringar gick ju antingen i Tierp eller Gävle, alltså kan vi INTE vara rivaler Cool Sen bor ingen av oss kvar iaf

Hur mår du idag då? Och hur gick bikarbonattestet?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-09 08:54:32 följande:
    Jag vet att det var bråk mellan tierpare och skutskärsbor när jag gick på gymnasiet... men det var nog mer mellan individer. ;)

Gjorde om det i morse! 2 tsk bikarbonat och 2 tsk urin och rörde snabbt. Nada. Absolut ingenting.

Tyvärr föll min kontrollgrupp bort då min dementa sambo smygkissade innan jag vaknade! Dålig stil....
    Du ser...

Wihooo!

Tycker kontrollgruppen kan kissa snart igen, spelar nog ingen roll om han gör det lite senare.
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-09 09:42:32 följande:
    Tvingade sambon att göra testet också, möööjligen att det skummade liiite... är han också tjej?? Förvånad
    Haha, räcker ju med att det skummar lite
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-09 08:54:32 följande:
    Gjorde om det i morse! 2 tsk bikarbonat och 2 tsk urin och rörde snabbt. Nada. Absolut ingenting.
    Men visst stod det väl som en tilläggskommentar i trådstarten att man INTE skulle röra om eller är jag ute och cyklar?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-09-09 10:02:48 följande:
    har läst både och... men det fräste till innan ajg rörde så då kanske det är det som gäller då. ;)  Hände inget med mitt..... förhoppningsvis får vi ett svar den 27:e!  =)
    Ja, hoppas de vill visa sig från sin bästa sida då... =) Inte så långt kvar dit! =)
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-09-09 09:53:07 följande:
    Hahahahaha, jag gjorde bikarbonat-testet idag igen!

Idag skummade det minsann! Såg ut som en öl!
    Så nu har jag alltså testat fyra gånger och fått två tjejresultat, och två killresultat.
    Vet inte hur tillförlitligt det testet är, för vad det än blir för kön så har jag ju "bara" 50% rätt.
    Hoppla! Snacka om 50-50, ja. Hur var det, hade du gjort rödkålstestet oxå?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma