Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

När kommer ni ringa barnmorskan?

Jag ringde så fort jag plussat förra gången men funderar på att vänta lite denna gången.

Vilken vecka gör man KUB/NUPP test?

Denna gången kommer vi utan tveka göra det men mest för att se det lilla livet!

No way skrev 2010-05-02 19:05:35 följande:
    Sitter och funderar lite.. Skulle haft mens den 17:e mars men tog ett positivt test och fick missfall 24:e mars. Enligt FL:s beräkning ska man ju skriva in första datumet i senaste mensens dag, men hur ska jag skriva?Är det från den 17:e när jag egentligen skulle haft mens eller ska man räkna från första blödningsdagen vid missfallet,? kom att tänka på att om det är fel ifyllt stämmer kanske inte veckorna..
    Jag hade räknat från första dagen du började blöda ut ditt MF. Har för mig att det är så man brukar räkna
    No way skrev 2010-05-02 19:20:19 följande:
    Tänkte göra det på måndag, vill kolla för är inte riktigt säker på hur långt det är, räknar med att jag hade ÄL 2 veckor efter missfallet man kan ju ha varit tidigare... Nyfiken är man =) När ska du ringa?
    Jag vet faktiskt inte när jag har tänkt ringa... Tänkte kolla lite hur ni alla tänkt. Dock så vill vi ju göra KUB/NUPP test så man kanska ska ringa snart?
    kajsalisa skrev 2010-05-02 19:42:37 följande:
    Jag har ringt, mest för att jag ska gå privat och dom har en gräns för hur många dom kan ta emot, så jag ville vara tidigt ute...Å sen så stod det på deras hemsida att dom rekommenderade att man ringde så snart man plussat...
    Jasså det hade jag inte enaning om, BM brukar ju rekomendera att man väntar en vecka efter BIM att ens testa så därför tänkte jag att det inte var så bråttom. Kanske får ta mig i kragen och ringa snart då!

Bev! kul att se dig här! GRATTIS! själklart ska det gå denna gången!{#lang_emotions_gravid}

Nu är jag på BIM+2 och det känns så skönt, eller ska jag säga v 4+2?? Förra graviditeten fick jag ju en blödning när jag skulle ha mensen men nu har jag passerat det med denna graviditet, utan en tillstymmelse till blödning,  och det känns så skönt! Jag njuter på ett helt annat sätt och det känns så skönt att kunna njuta!!{#lang_emotions_sunny}

ja just det, själv bor jag även i Stockholm sedan 4 år sedan, ni kan nig lista uta vart jag kommer ifrån!{#lang_emotions_wink} Vart i stockholm bor ni andra tjejer som bor här?

Jag kan stämma in i kör med er som börjar få mer molvärk... Igår eftermiddag började det riktigt ordentligt när jag var på min shopping runda, kom hem och vilade en timme men det kom och gick hela kvällen igår. Vaknade framåt morgonkvisten med riktigt rehäl molvärk och kände hur det rann till där nere och han bara tänka NEJJJJ!!! Vär inne på toa var det helt vanliga flytninga och vilken lättnad!!

Jag är nog inte så lugn som jag trodde att jag var igår... haha tänk va fel man kan ha! Men kommer inte heller ihåg hur mycket molvärk jag hade förra gången.

Nej, detta lilla barn SKA stanna kvar i min mage denna gången!

nyttförsök2010 skrev 2010-05-03 12:40:30 följande:
    Tack för välkomnande! -> SmålandsjäntaHärligt att njuta så! Jag har räknat dagarna jag gått förbi mitt MF's blödningsdatum, och blir lika glad för varje dag då jag kan plussa på en dag. Bor i söderort. Du?
    Bor oxå i söderort! kul! {#lang_emotions_laughing}
    kajsalisa skrev 2010-05-04 11:00:23 följande:
    Alltså tjejer, jag är så sjuuuukt trött. Tror att jag passerade en magisk gräns när jag gick in i vecka sex igår och att det nu plötsligt är dags för den "trötta" tiden. Igår trodde jag att det berodde på att jag varit på gymmet, men jag är astrött idag också. Ni vet, sådär trött så att man skulle kunna gråta för att allt är så jobbigt?! Bara-ligga-på-soffan-i-myskläder-och-titta-på-dåli g-tv-trött.....Någon mer än jag??
    Jag bara önskar att jag vore trött och kände av något! igår vid 21 ville jag gå och lägga mig men somnade inte förens efter 00 för det!

Passa på och sov! bebisen kanske vill att du vilar?{#lang_emotions_baby}
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma