Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-07-19 11:39:30 följande:
    Trevligt att se dig här inne igen Happiness :D
    Tack tack tjejen! jag häckar fortfarande i MF tråden. Vågar inte rikigt komma in hit än. Har lovat mig själv att ta mitt pick och pack och flytta in hit efter VUL:t den 28 juli. Om nu allt ser bra ut vill säga.

Idag har jag mått illa och det är ju ett gott tecken. Eller illa och illa...lite åksjuk! Ska bli roligt att äntligen bli gravid och det ska jag fira med "FLYTTEN". Kram,kram!

P.s Så underbart att alla finns kvar härinne och att det går bra....kul att se dig rontgen D.S
  • Happiness

Tänkte ta ett litet kliv och skriva in mig på er eminenta BF-lista...Är det någon som vet ungefär vart den är?
    Ha en jätte skön semester Kajsa-Lisa. Vad lyxigt att åka till Spanien. Ha det så bra! KRAM

• Happiness
    Hittade den på sidan 117. Puh! Vet inte hur många försök vi har gjort.

{#emotions_dlg.flower} September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower} 
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Bjornis - 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way - 28 december
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79 - 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 - 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)
    Kajsalisa - 31 december (2:a försöket efter MA jan-10)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA)
    toksnippa - 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 23 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}

Cjes - 2 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 6 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness- 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden: YIPEEEEEEE GRATTIS! UNDERBART!Hjärta Hoppas hoppas jag kommer få samma besked
  • Happiness

Skrev i MF tråden om dramatiken idag. Fick ljust blod pappret imorse och ont i magen. Fick tid till gynläk direkt. Läk förklarade att blodet kom från livmodern/kanalen. Så jag förberedde mg på det värsta. Hon såg gulkroppen och det lilla embryot på 2,5-7 mm och både hon och jag såg BLIPPANDET. Jag har andats ut för denna gången. Men det var riktigt oroligt ett tag. Hoppas inte det händer igen. Är i 5+3 idag så än kan det hända mycket konstigt. Läk.sa att allt såg fint ut trots blödningen.KRAM på er!

• Happiness

Tack mabaja! Ja detta måste bara gå . Är du först ut av tjejerna i denna tråd? Vad spännande nu börjar det dra ihop sig för dig. Härligt! Mår du bra annars? Kram

• Happiness
    Mamma till W skrev 2010-07-21 20:55:09 följande:
    Jag är väl nr 2 i bf-listan men nr 1 av de som skriver. går in i vecka 31 imorgon. Jag mår bra, svullna fötter, högt blodtryck och jättetrött men jobbar fortfarande 100% och går riktigt bra. Har även foglossning men den har jag koll på med. :) Magen har dock börjat bli lite besvärande, den är så stor. haha
    Vad underbart att du verkar så stark som kan jobba och allt. Härligt! Det är så fint med stora magar. Längtar tills min buktar ut ordentligt *asg*. Det som är jobbigt med stor mage tycker jag är att det inte går att sova på mage. Favvoställning! Men det kan man ju alltid göra sen. Har du stoooor mage? *nyfiken* Ligger du över kurvan? Dom säger ju att får man ett stort barn beror det på mamman. Alltså hur mycket hennes kropp orkar bära på. Sen sägs det väl också att andra barnet brukar bli större än det första.

Och då ligger JAG risigt till . Hoppas verkligen inte det får då kommer jag KRÄVA kejsarsnitt. Funderar redan nu på att börja med Aurora. Är det någon här som gått på det? Känns som jag behöver bearbeta ett och annat TRAUMA efter den förlossningen
  • Happiness
    Mabaja: Menar du asiat-tjejen eller den unga rödhåriga? Tycker som hon asiat-tjejen som aldrig fick någon mat. Stackarn! Detta är ju en engelsk serie och jag lovar så här går det inte till på förlossningen i Sverige. Såg du förra avsnittet...en BM där var en sån där rikig kärring-ragata. Skit taskig mot hon som födde. Det gillar jag inte. Men som sagt det går inte riktigt till så här i Sverige. Kulturen skiljer sig faktiskt även om vi inte ligger så långt ifrån varann .

Sen tycker jag den rödhårigas mamma var helfläng...säga till sin dotter att hon skämmer ut sig när hon håller på att dö av skräck och smärta...bara för att hon skriker. Då skulle hennes morsa hört mig. Hade någon sagt så till mig när jag födde barn hade jag baske mig kastat ut vederbörande genom fönstret från åttonde våningen. . (det finns ju en anledning till varför dom flesta tjejer inte vill ha med sina mödrar på förlossningen). Själv skulle jag ALDRIG vilja det. Sicka dumheter! Vill man ha stöd av någon annan än av sin pojkvän får man ta med en doula. (hoppas nu ingen ska ha med sin mamma på tråden, då får den personen skälla på mig )
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2010-07-21 22:30:31 följande:
    Jag menar den rödhåriga! Nej i Sverige blir man väl hemskickad om man kommer in och bara är öppen två cm? Jag tyckte att hennes mamma var ganska bra ändå, hon fick ju dottern lugn jämfört med pojkvännen. haha.

Nej jag kommer inte ha min mamma med, hon ligger död och begravd sen ett år tillbaka. Däremot vet jag att min mans föräldrar kommer klättra på väggarna i väntan på sitt barnbarn! HAHA.

Min man har redan börjat fundera över hur det kommer bli när det är dags att åka till förlossningen! Två månader i förväg. "hur gör jag med jobbet, när ska jag prata med dem". Han jobbar som målare och är ute hos hyresgäster. Han är så söt. Och sen bara vetskapen om att vi har en timme till ackis gör honom än mer nervös. och jag säger bara att vi märker nog när det är dags, varför oroa sig två månader i förväg? :)
    Har för mig att dom flesta förlossningar startar på natten/tidig morgon. Naturen har väl gjort det så att mamman ska vara så utvilad som möjligt. Så antagligen kommer inte din man till jobbet den dagen. Du verkar ha en gullig maken som verkligen tar sin uppgift på fullaste allvar. Det är perfekt! Han kommer bli en kanon pappa.

Eftersom ni har en timmes väg att åka så är det ju jätte bra med lite planering. Men precis som du säger det kommer INTE gå obemärkt förbi när det hela drar igång. Det första timmarna gör det inte särskilt ont...det är först i ett senare skede. Så det kommer vara väldigt lugnt och sansat . Jag åt frukost duschade hemma innan vi åkte in. Slemproppen gick hemma och jag tänkte oj då nu går väl vattnet också men nä då 10 timmar senare var domfortfarande  intakta...så ja hela proceduren kan ta en evig tid.

Runt 20 timmar tog förlossningen och det är normalt för en förstagångsföderska...jag trodde att slemproppen gick, vattet gick, in på sjukhus, ligga och flåsa trycka och ha ont sen klart.....max 6 timmar...Haha! inte rikigt....Men alla förlossingar är olika och alla mödrar är ju olika. Jag som är ett kontrollfreak tyckte det var skönt att väskan var packad i hallen 3 veckor innan. Ville inte lämna något åt slumpen.....denna gången ska jag försöka slappna av lite mer (om det går) Försöka att t o m njuta av situationen. Det är antagligen sista gången jag får vara med om det
  • Happiness

Odd: Haha det kunde ja gett mig den på att det var du som hade din mamma med. Tror du och jag har pratat om det förut. Det ringde en klocka i bakhuvudet. Vad härligt att du har sånt fint stöd i din mamma. Har hon fött 6 barn säger du? Helt otroligt man blir mer än impad. Låter nästan som om din mamma borde vara en BM på riktigt .
    Men vem vet får jag själv en dotter så kanske det blir en själv som står där och hejar på....men jag tror nog inte det. Men man ska aldrig säga aldrig

Smålands jänta: Förstår att detta måste vara väldigt mentalt jobbigt. Tycker du är jättestark som kämpar så nu. Lova mig att tjata tills du får ett VUL. Försök att få det snabbt så du slipper gå omkring med oron. Hellre ett VUL för mycket......Jag ska ju dit redan nästa vecka igen. Sjukvården måste absolut ställa upp för dom som haft MF med att göra några extra VUL. Det kostar ju så himla lite för dom men vi blir betydligt lugnare. Så TJATA JÄRNET nu. Ser framemot att få se bilder av din lille.

EGO: Igår och idag har jag tagit Postafen mot illamåendet. Välbehövligt kan jag säga . Läkaren sa att det var OK att ta varje dag. Har ni andra hört något annat? Skulle slinga håret idag inför bröllopet..men så försov jag mig. HAha så himla typiskt. Fick ny tid på tisdag. Vet ni vad frissan ska ta 1300 kr. Suck det blir stora hål i kassan. Klänningen har inte kommit än. Har skickat efter den från USA. *biter på naglarna*

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma