-
Oj! Vilken grej. Alltid lika underbart med såna här historier!maria204 skrev 2010-05-21 19:33:30 följande:I'm back!Tre veckor senare, och idag såg de ett foster i v. 7+6, så imorgon går jag in i v.9! Helt totalt ofattbart! Det är det tredje VUL:et och jag fick t.om erbjudande om cytotec förra veckan. De såg inget liv i den lilla säcken. Tänk vad livet är konstigt! Jag blöder fortfarande, emellanåt rikligt och ska tillbaks om en vecka igen. Nu borde väl den lill* stanna kvar? Mer kämparglöd än så här kan väl inte en liten plutt ha? Jag som var där för att kolla att det inte var utomkveds...Vi blev i alla fall framflyttade en vecka, så nu är det inte julafton, utan nyårsafton som gäller.Smålandsjänta: Läs min berättelse! Så länge du inte blöder rikligt och har klumpar kan det vara helt normalt. Jag håller tummarna för dig!!!
-
Jag är nog lite annorlunda. Jag mår rätt bra nu och med mitt ma mådde jag jätteilla så för mig är inte symptom nåt positivt. Konstigt nog. Klart att jag undrar lite om allt är bra när man mår bra men då försöker jag minnas att sist funkade inte det för mig. Som min mamma alltid kallat mig: "fröken tvärtemot". Haha.
-
Håller tummarna för att allt ser bra ut!!Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-23 17:08:36 följande:lite uppdatering. sitter nu på huddinge, och väntar på att få komma in för att få göra ett vul. mer brunt och lite rött så nu har jag nästan slutat hoppats! återkommer nog när vi fått veta hur det ser ut... -
Nä!Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-23 21:07:41 följande:Nu verkar det vara slut på tårar och jag kan se vad jag skriver.Tyvärr så fungerade det inte med era tummhållningar. Inget hjärta som slog och det verkade som att graviditeten stannat för någon vecka sedan.... Ska tillbaka på fredag för att se om något har hänt annars så väljer jag nog skrapning...Känns som om någon har öppnat ett hål under mina fötter och jag bara famlar runt just nu. Jag som var så säker på att denna gången skulle vi få våra lilla bebis men icke...
Blä. Så himla orättvist. Ta hand om varandra nu! KRAM
-
Å. Grattis till bra vul idag. Har du bilder?Lallan skrev 2010-05-24 14:25:39 följande:Var på mitt privata vul idag som jag bokat för ett tag sedan (var ju visserligen bara knappt två veckor sedan jag var in akut men men ), allt såg bra ut och det var fortfarande två stycken! Fortfarande några veckor kvar tills det gick snett förra gången men börjar ändå hoppas på att det ska gå bra nu. V 9+3 idag
Ska ju på vul på torsdag. Kommer va i 9+5 då. Rörde dem på sig och så nu? Två. Tänk va mysigt!
-
Å, fick ett ryck och sökte på 9 weeks ultrasound på youtube. Såg massa söta bebisar vinka till sina föräldrar och så råkade jag klicka på en som inte var lika rolig. Pappan hade tagit upp mobilen eller nåt för att filma sina tvillingar (säkert i v 10 eller 11, såg rätt stora ut) och läste i texten nedanför klippet att de gått igenom ma:n 2 ggr innan så man hör hur de båda säger: "please tell us it's heartbeats". Men så hittar inte läkaren några.
Att jag inte störtbölar nu är ju helt otroligt men jag försöker hålla mig på gott humör. Bara minns hur det kändes. Den tomheten. Sorry om jag drog ned er här. Men behövde bara ventliera... Är så rädd inför torsdagens vul och maken vill helst inte prata om det. Han är nog nervös så det förslår han med.
Men likaväl som jag planerar in att jag kring årsskiftet ligger och snusar nyfödd så tänker jag igenom hur lång tid det kan ta innan vi får utredning och om det blir IVF om detta går åt skogen...
Lite depp från min sida. Kommer inte hinna deppa på ett tag nu så tar detta som en engångshändelse!
-
Haha!kajsalisa skrev 2010-05-24 17:24:02 följande:Haha. Givetvis har vi skräp i bagaget, INTE garaget som jag just skrev... ;)
Gött med lite felskrivningar för att få upp humöret.
Tack söta ni för alla kramar!
Grät som ett barn när jag och maken pratade ut lite förut. Kändes skönt att få ventilera och sen gick vi och åt sushi och då skrattade jag så jag grät istället och nu känns allt bättre. Behövde nog bara få gråta bort lite oro! Det ska nog gå bra denna gången!
-
O ja, med en liten hint av bakteriekänsla i magsäcken (inte direkt illamående utan mer som att nån sitter där inne och retas!). Haha. Suck. Var sugen på micrad ostmacka förut. Nåt jag åt senast på typ gymnasiet. Men blev sugen på ett öäpple när jag gick förbi det istället. Bara äta nåt i farten. Och uppblåst är jag också. Mmm.. Fint. Haha.kajsalisa skrev 2010-05-24 19:45:36 följande:Amen hur är det ens möjligt?? 20 minuter efter avklarad middag och jag känner mig hungrig igen. Uppblåst som alltid nu för tiden, men ändå en hungerskänsla. Anyone else?? -
Å, va spännande.rontgensyrran skrev 2010-05-25 07:29:37 följande:Igår efter jag avslutade mitt arbetspass på akuten , 21.15 så var jag såå hungrig. Hade ju inte ätit nåt förrens vid 15.30 -16.00 tiden, förutom en massa bilar ;PSå tvingade mannen att köra förbi mc donalds och köpa ett litet meal med chokladmilkshake, guuuud sååå gott! *mums* Däremot vaknar jag ju massa av att jag är kissenödig och när jag skulle somna om så ´låg jag i sängen och började må illa. Inte så kul, så det bidde inte mycket sömn.Nu får ni hålla tummarna för mig och pyret klockan 15.00 i em. *hoppas*hoppas* hoppas*Gud vilket egoinlägg detta blev, hoppas ni har överseende :)
Håller tummarna hårt!
-
Rontgensyrran: Å va härligt och vilken fin liten bild du har i galleriet.