-
Okej, för jag är ju bara i vecka 7... o blev lite orolig när du sa så... men varför skulle man egentligen inte får arbetsrehaba om man är gravid, inte logiskt väl? Jag har ju panik o stress, vilket är inte alls bra för barnet.. :O/ För min rehabperiod kommer gå ut 17/8 -11 och min sjukpenning tar slut 20/10 -11. Sen måste jag vara helt arbetsför? Eller söka något på halvtid? Hjälp!!!telgebo skrev 2011-03-22 10:09:37 följande:Ingen aning faktiskt. Kärringen påstår det att man inte får, men jag vet faktiskt inte. Tror kärringen kör med att hotelser som finns för att få mig att berätta och allvarligt talat bryr jag mig inte heller för innan jag fått en praktik hinner jag både vänta barn,, föda barn och vara hemme i ett gäng år, det går inte fort direkt. -
telgebo: Oj.. det blev lite ot här känner jag :O) Inte min mening, ni får gärna säga till isf... Jag har knäproblem, alltid haft med mitt vänstra knä, titt som tätt har jag bara fallit på marken, det var mer när jag var barn. Nu är det kontrollerat!! Har du sjukpenning nu och kommer söka sjukersättning sen? Jo, har ju sjukpenning till 20/10, bebis är beräknad till 13/11. Vad "dåligt" jobbigt att hon är sjuk så ofta? Skulle jag känna iaf... :O/ Jag är bara 27, 28 blir jag 5/4 och har en söndersliten rygg/kropp....
-
Telgebo: Har inte alls uppfattat dig som negtiv.. massa kramar till dig..
Vad har jag gjort sen klockan två, jo sovit i tre timmar.. hmm... jag var helt slut, är det helt normalt??? :O)
-
Men så söööööt.. smälter.. :O)färnik skrev 2011-03-22 18:14:51 följande:Lägger in dagsfärsk bild på Tilde här också.
12 dagar gammal, 3480g tung och 50,5 cm lång!
-
Vet att värk o sånt tar mkt energi... även om jag inte alls har lika mkt värk nu som gravid.. hormonerna kanske?telgebo skrev 2011-03-22 18:20:56 följande:Skönt att höra
Du är inte ensam om att vara trött, jag är likadan. Var nere i stan idag i typ 3 timmar och gjorde inget speciellt och ändå är jag helt slut av att åka buss fram och tillbaka och gå lite på stan. -
Har mått svagt illa sen 4 + 0 och sen några dagar har det blivit mkt värre.. eller bättre... ja hursom så mår jag mycket mer illa :O)telgebo skrev 2011-03-22 18:25:49 följande:Jag har inte ont idag, men jag är uttråkad som bara den och orkar bara inget än att hänga här. har noll matlust idag med, usch jag gillar inte att jag ska må så illa hela tiden, jobbigt.
Mår du också illa? -
Tror säkert Sötfilur har fin mage

-
Godmorgon på er tjejer, hoppas ni iaf har sovit gottigt :O)
Det är väl en myt att sex kan ge missfall?
-
Tack så jättemycket för svaret.. Menar jag "kan inte" leva i celibat i nio månader.. Eller jo V I S S T E jag att jag fic mf pga sex, pga något så skulle jag avstå.. men..Längtan efter liten skrev 2011-03-23 09:56:43 följande:Alltså det är ju inte själva sexet som gör missfallet.
Men med 2 av mina missfall så har de startat efter sex.
Men jag antar att det bara är slumpen som gjort det och att man kanske "skyndat" på det på något sätt..
Jag vet inte, men bm säger ju att om det är en frisk graviditet ska inte sex kunna framkalla missfall. -
Nuttans Mamma skrev 2011-03-23 10:01:01 följande:Tack så jättemycket för svaret.. Menar jag "kan inte" leva i celibat i nio månader.. Eller jo V I S S T E jag att jag fic mf pga sex, pga något så skulle jag avstå.. men..Längtan efter liten skrev 2011-03-23 10:02:49 följande:hur långt är du gången? tycker inte du ska låta bli sex för den sakens skull.. jag gjorde dock det då jag haft 3 missfall på raken och hade färgade flytningar även denna gravidiitet. Men är du "normal" så kör på tycker jag
Jag är i vecka 6+2 idag :O) Jag har ju haft några mf och nu sist hade jag ju ma.. fast inga flytningar eller så.. men dom andra mf har nog varit innan jag/vi ens hade sex.. :O/ -
Pancakes skrev 2011-03-23 10:13:31 följande:Har du frågat BM om det där med sex?Jag har faktiskt inte ringt till barnmorskan ännu :O) Nej, lite försiktigt och mjukt hehe...Längtan efter liten skrev 2011-03-23 10:13:49 följande:testa er fram.. ni behöver ju inte köra för hårt så att säga :) -
Ja, precis.. han får komma utanför haha.. ;O) Så inte ja, nu blir det säkert inte så men, att ägget blandar sig med spermierna och inte hittar att fästa sig hehe.. :O) Men tror sex kan påskynda ett kommande missfall eller mens typ?needtobreathe skrev 2011-03-23 10:20:14 följande:En frisk graviditet kan inte påverkas av sex o ge MF :) Jag hade ett av mina MF förra året, började dagen efter sex i v 4+6.. men de va ju inte pga sexet, utan skulle nog kommit ändå - även om det kändes pissigt just då.
Vi undvek dock att han kom i mig dom första veckorna denna grav, bara för de kändes bättre.. men vi hade sex som vanligt från början ändå. -
Jao, men menade om man hade sex i början, iofs hade det redan fäst då men.. :O)needtobreathe skrev 2011-03-23 10:25:58 följande:Haha ja ;) Hahaha va? Ditt ägg har väl garanterat redan fäst om du e 6+2? :p
Jo de kan de säkerligen.. men som sagt, MF kan man ju inte påverka själv.. de händer liksom bara.. annars hade vi inte suttit här allihop me x antal MF/MA i bagaget för de e ju inte ngt man vill ha.. men som tyvärr händer.. naturens gång..
Borde jag ringa bm redan? Eller vänta på vul? Jag glömde fråga kliniken.. ska jag ringa dem och fråga om jag ska ringa bm, överallt står det man kan ringa bm redan 4+0?Klart, får man massa sd så ska man inte ha sex, men mår man bra borde det vara okej? :O)telgebo skrev 2011-03-23 10:26:41 följande:Påskynda mens efter sex har jag märkt av som yngre. Var mensen några dagar sen och jag hade sex så kom alltid mensen några timmar senare. Vet inte varför det blir så.
Denna graviditet har jag inte haft nåt sex..än, men i min första så fick jag en massa SD av det så läkaren gav mig och min fd sexförbud i 3 veckor.