Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin
    FruW skrev 2012-01-07 08:10:02 följande:
    Tjejer!

Är förstoppning eller hård i magen ett "symtom"?

Är aldrig det annars... Några tips på vad man ska göra?

Japp, det kan det absolut vara - grattis! För mig brukar det hjälpa att lägga ca en msk hela linfrön i ett halvt glas vatten, låta det stå ca 10 minuter, och sen dricka. Det blir som gelé och är hemskt äckligt, men det hjälper oftast, ibland kör jag ett par omgångar på raken. Men det är viktigt att dricka mycket.

Jag har hört att katrinplommonjuice är bra oxå, men har aldrig provat själv. Lycka till!
  • qatteriin
    MCT79 skrev 2012-01-07 09:37:03 följande:
    För mig var linfrö i vatten ett säkert sätt att bli illamående och spy på.... 

Iofs kunde det ha den effekten på mig med i början minns jag nu när du säger det, fasen vad man glömmer fort... Fast det hjälpte för mig att ha mycket vatten (ett par dl), då kändes inte fröna. En del tar det i juice istället, det har jag aldrig provat men det kke är lättare!
  • qatteriin
    plutten02 skrev 2012-01-07 23:14:10 följande:
    Tro det eller ej... Men idag tror jag att jag verligen kände något där inne i magen som rörde sig... Satt på jobbet och nästan halvsov och då kom det som en liten knuff... Eller vad man ska säga...

Men är ju bara i vecka 16 (15+2)

Någon som känt så tidigt?

Jag kände inte riktigt så tidigt - men i vecka 17 om jag minns rätt. Har dock vänner (förstföderskor!) som känt tidigare än så, så det var säkert din lille du kände! :) Jag tycker man kände rätt tydligt att det var nåt som inte kom från en själv, det var en annan kvalité på det på nåt vis...
  • qatteriin
    Dag och natt skrev 2012-01-10 13:00:04 följande:
    Han är så bra den där läkaren. Blev daterad 5+2 enligt UL så två dar kortare och han såg en hinnsäck i livmodern, så det var jätteskönt! Tillbaka nästa vecka för att förhoppningsvis se ett foster också. Skriver på mobilen på väg tillbaka till jobbet men jag tittar in ikväll Kram!!

Åh vad skönt att höra! :) Grattis och lycka till!!
  • qatteriin

Havsklippan: HcG påverkar sköldkörtelhormonerna på nåt vis, så att ämnesomsättningen kan gå ner, vet inte varför eller hur. Jag äter Levaxin som jag tjatade till mig efter vår missfallsutredning då jag låg precis över gränsen, det är ju en sak de faktiskt kollar i utredningen så det kan ha betydelse för att bli gravid och att få behålla en graviditet. Och jag har fått höja min Levaxindos så hos mig har det påverkats iaf. Vad bra att han var nöjd med dina värden!!

• qatteriin

Mimmi: På utredningen fick jag höra 4,5 om man var ickegravid, vilket är det gamla värdet om jag minns rätt. Mitt TSH låg på 3,5 och sen 2,7 eller nåt sånt, då kunde läkaren gå med på Levaxinbehandling eftersom 2,5 var det de rekommenderade om man ville bli gravid. Jag hade läst att man skulle hålla sig under 2,0 om man hade fertilitetsproblem så jag var ganska rabiat. Skäms Men medicinen hjälpte mig nåt enormt, och jag har verkligen känt skillnad de gånger jag legat för högt!
    Jag vet inte hur det påverkar värdet rent generellt om du fortfarande har höga hcg-halter, men sköldkörtelvärdena är ju som de är oavsett orsak tänker jag... Fast det kke är helt fel. Obestämd Tror det står om det i "bibeln" som det är länkat till i Utredningstrådens start! 

• qatteriin

MCT: Och? En förstföderska i min marsgrupp, med bf 15 mars precis som jag, fick sin knodd härom dagen, och det var ju bara en! Inga direkta konstigheter innan heller förutom mycket sd, och förlossningen satte igång helt av sig självt!

• qatteriin

Plutten: Om jag läser fass rätt så antagligen för att det inte finns tillräckligt med forskning om huruvida det påverkar fostret eller ej. Vanliga Otrivin är ju ok, men som med alla avsvällande så finns ju risken för tillvänjning och försämring... Jag kör med Otrivin själv för tillfället men ska fråga bm om möjligheten att få en kortisonspray istället när jag ska dit på fredag.

Mimmi: Tänker på dig! Har aldrig behövt använda mig av mediciner själv för att få igång nåt så jag vet inte hur det känns, men jag hoppas det värsta är över för dig!!

MCT: Vilken fin mage!! Lycka till på ul, hoppas pojken växt till sig!

Havsklippan: Hehe, åh, men det som är så fint... Jag gråter av tv-reklamer. Yay.

• qatteriin

Javisst: Vi har köpt en City Cross och har även "testkört" den på Jul på Liseberg när min syster var här med sin son, och den är helt underbar! Väldigt lättkörd även bland mkt folk, även om vagnar med svängbara hjul förstås är mer lätthanterliga. Jag är 1,60 och har därför inget problem att komma för nära vagnen, men maken är 1,89 och hade inga problem med att han slog i när han körde. Och han brukar ändå gå in i allt hela tiden... B-)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma