Muffe80 skrev 2010-09-03 15:47:01 följande:
Hej tjejer
Nu är jag hemma efter ett besök på akuten.
När jag kom dit gick jag fram till disken och fick prata med en ngt otrevlig tjej som ringer upp gyn och det hon säger i luren är "jaha, de har alltså stängt nu..."....
Jaha?
Jag sa inget mer om det, och hon sa inget heller, sen frågade hon hur jag ville betala och då fick jag gå till andra disken. När jag betalt frågar jag vad jag ska göra, och en annan säger åt mig att vänta i väntrummet.
Då frågade jag om jag inte ska lämna urinprov som sist och första sköterskan mumlar ..."joooo".
Får muggen, och får fråga om vägen (vet ju vägen men det vet ju inte dem...)
Väntade sen en timme å sen fick jag komma in till läkare (de hade bytt skift därför sa hon att det var stängt...)
det var samma läkare som sist jag var där och då var han trevlig, men inte idag.
Jag berättade min historia om gamla missfallet och rädsla för ett nytt och när jag sedan tog av mig kläderna frågade han "Men vad gör du här egentligen, vad tror du vi kan göra?"
Då blev jag lite paff.
Han undersökte mig på 30 sek och sa att han såg en hinnsäck på ca 10 mm men inget foster. Han sa att han kanske borde sett ett foster som en liten prick men var inte säker på det heller utan gav mig en tid nästa vecka igen för att se hur det utvecklar sig...
Så, jag vet inget mer och är inget klokare... dock ser det kanske inte så bra ut om han inte såg en prick på skärmen.. eller hur?
Mamma ringde mig nyss också. Hade även denna gång känt på sig att jag inte var på jobbet, vad sänder jag för signaler? Hon frågade hrur jag mådde och jag sa att jag har feber vilket jag har, 38 grader ungefär.
Hon frågade om allt var ok efter missfallet och var rädd att jag hade ont i magen efter det och sa att det kommer gå bra nästa gång, jo tjena!! Ville inte säga att jag var gravid igen ifall detta går vägen, men det gör det troligen inte. Hon får veta snart.
Ska iväg med jobbet ikväll på galej, men det kanske är läge att skippa eller??
Det jobbiga är ju att förklara sig på jobbet, gick hem pga magont, men ringer nu och säger att jag har feber...
Vad ska jag säga när jag ska på undersökning nästa vecka? Puh
Du.. jag tycker iaf att det låter bra... en hinnsäck på 10 mm tycker jag låter normalt...