Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-09-22 09:53:58 följande:
    klart du ska köpa mammakläder!!! Och när du har på dig dina mammakläder kommer du klia dig i huvudet och undra varför i alla sin dar du inte bytte till den garderoben tidigare

Och rent krasst vännen. Mammakläderna ska du ju bara ha en kort period....då är det ju bäst att få ut så mycket som möjligt ur dem, eller hur?

hihi när du vänder på det så, så låter det lockande..
    ja jag ska nog genast klicka hem lite kläder :D
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

nu har jag beställt  ett par treggings och en tröja.. tyvärr kommer de ju inte förrens vecka 42!!! vill ju ha de nu!!

• Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-09-22 10:34:00 följande:

Och behöver du kläder nu så tar du en runda förbi stan nästa gång du handlar och köper en byxa till

*kram*
    synd bara att Falkenberg har såååå dåligt utbud på just mammakläder.
    Skulle vilja ta mig till någon större stad.
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-09-22 10:41:05 följande:
    Att det ska vara så svårt att få tag på en krycka *suck*

Jag har ju en krycka som jag köpte när vi väntade lilleman....men nu känner jag att jag egentligen behöver en till för även om jag blir hjälpt av min krycka (som jag använt i 4-5 veckor redan igen) så avlastar jag ju bara den ena sidan när jag bara har en krycka och då får jag ju ont i andra sidan i alla fall.

Så jag behöver en krycka till och tydligen måste jag köpa en till för hos BM kan man inte få låna, inte (enligt BM) hos sjukgymnasten heller och arbetsterapeuten som jag ringde nu sa att dem inte heller lånar/hyr ut. Återstår gör nu Vårdcentralen, men hoppet är inte så stort för dem hör ju ihop med MVC, sjukgymnasten och arbetsterapeuten så dem har säkert samma regler.

Jaja....blir väl att köpa en till i slutändan, men lite surt är det allt med tanke på att det handlar om max 18-19 veckors användningstid och sedan obestämd lång förvaring i garaget. Men men.
    dåligt att de inte lånar eller hyr ut kryckor! minns så väl förr i tiden att de lånade ut kryckor på vårdcentralen.
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-09-22 10:59:16 följande:
    Åh vad snyggt!!! Mhhh....sugen jag blev på att beställa några treggings med
    tyckte de såg lite fina ut faktiskt... hoppas de passar också.. känne rmig som en strandad val trots att jag inte har någon direkt gravidmage..
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-09-22 11:01:33 följande:
    Vecka 10 idag! Tjohooo! :D

Ville bara säga de. Nu ska ja iväg o tanka bilen o försöka äta ngt.
    grattis, nu är det bara 2 veckor kvar vännen.. sen kan du slappna av :D
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-09-22 11:05:09 följande:
    Jaaappp! :D Och då har ja VUL igen, yiha! 16 dgr kvar..
    mysigt.. tänk att det kan vara så underbart att få se de små liven på skärmen... det är sån stark käsla.
  • Längtan efter liten

jag hoppades påatt få göra ett vanligt u nu siat jag var där v.13 men antar att gyn bara har utrustning till vul?
    och inte kommer det väl bli vanligt ul på tisdag heller då jag ska till mvc för läkarkontroll... då vill de väl kolla vul va? kan man fråga om de vill göra ett vanligt ul med eller är man pjåkig då? det verkar som att de som gör vanliga ul får bättre bilder, dvs att man ser större tex handen och fingrarna... på mina vul har man ju bara sett en bebis med armar och så, inte direkt detaljrikt..

• Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-09-22 12:02:20 följande:
    Åh, ska du får göra ultraljud så snart igen Längtan, vad avundsjuk jag blir! Fattar inte varför de är så snåla här för. Obestämd

Jag har ju fått åka till stora staden och göra privat, för läkarna höär tycker inte det behövs några extra kontroller mellan v 8 och RUL, bara pga tidigare upprepade missfall. De påstod att de eventuella riskerna var för stora för fostret?!? Men många här i tråden får ju göra VUL/UL var och varannan vecka när de har samma historia som mig... så det kan väl knappast vara skadligt, för då hade väl alla läkare resonerat som de på mitt sjukhus!?!

Idag ringde antontal upp mig, och sa samma sak som läkaren på MVC: tyvärr kan de inte ge mig någon annan medecin än det jag redan tar, lergigan comp och primperan.. Det hade funnits en annan medecin som nu utgått, men övriga medeciner som finns mot illamående var inte säkra för bebis. Ja de sa faktiskt BEBIS om min lilla i magen, inte foster. Det kändes faktiskt väldigt bra mitt i besvikelsen över att det inte finns några bättre medeciner att tillgå.

I morgon går jag in i v 15, och har då exakt 4 veckor kvar till RUL. 4 lååånga veckor, men jag antar att det bara är att stå ut och hoppas att bebis lever under tiden. Jag har inte råd med att göra allt för många ultraljud i stora staden heller, varje ultraljud inkl resa kostar ca 20% av min pinsamt låga månadsinkomst... Obestämd Så jag måste nog försöka känna mig lugn utan dem. Nu kommer vi göra RUL i v 19, och sedan ett 3D/könsul i v 22-23. Sedan är jag nog tvungen att nöja mig med att lyssna på hjärtljud, för det blir ju jul och allt och det kostar ju alltid lite extra. Dessutom skaver det ju lite i bakhuvudet, det här läkarna, flera stycken nu, sagt om ultraljud, att det KAN innebära risker för min lilla... Så det är kanske bra att jag inte har råd med fler kontroller!?!
    jag har ju gjort alla mina hos gyn där de gjorde utredningen på mig pga missfallen. så det är därför jag får göra så många ul + att jag åkte in akut 2 av gångerna.  och min gyn var ju privat också. de brukar vara mer hyvens när det gäller att ge ultraljud.
    Det ultraljudet på tisdag är ett vanligt läkarbesök på mvc som "alla" ska göra för att fastställa hur långt gången man är och hur bebisen mår. Nu vet ju redan jag det, men min bm sa att vi kunde göra det iaf.
    Sen får jag vackert vänta till RUL den 10 November. och det känns läskigt faktiskt. Helst nu när man är van att göra det så pass ofta.
    Nu när jag var i Grekland hade jag ett uppehåll från ul i nästan 3 veckor, vilket kändes som en mardröm just att man var så hjälplös och ovetande.. men jag tror inte det är heeeelt riskfritt med ultraljud faktiskt.
    Sen har det med också hur länge man håller på med ett UL. Tittar man i någon minut och nöjer sig där är det inte skadligt. men vissa ser ju inte ordentligt och kan hålla på i flera minuter. har hört vissa som kollat i 40 min, då kan man nog börja tänka på skadligheten.
    Hade det varit super skadligt hade inte min gyn låtit mig göra det så pass mycket.

ska du göra 3d? fy farao vad mysigt... men det kostar väl skjortan?

men du har ju faktiskt en liten bebis i magen, så det är ju inte så konstigt att hon kallade den det ;) det är en liten men snart färdig liten bebis. Den ska bara växa till sig lite :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma