LisaVäntar skrev 2012-05-17 12:45:32 följande:
Odd: jag har läst samma som telgebo, att man bara hittat vänsterhänthet som biverkan (än!). Hysterika som jag är hade jag gått ändå (och har gjort det..). Däremot håller jag med alla andra om att det bästa säkert hade varit att låta bli..
Telgebo: fy vad tufft!! Hoppas det löser sig för dig!
3barnsmamma: vet de inte varför du har blodbrist? Eller det kanske är det de sk kolla på måndag?
Det är en lång resa.
Jag var där och gjorde blodprov då jag var hos läkaren innan som gjorde gravtest och blodprov.
Gravtest neg då dagen innan var svagt + mkt svagt + alltså + efter MF .
Jag hade symtomer och berättade att jag var väldigt trött hela tiden och väldigt hungrig.
Han gjorde blodprov och svaret blev 5,0 han ringde direkt till sjukhuset och mannen hämtade mig så vi skulle in.
Väl på sjukhuset såg dom hur blekvit jag var och trött och orkelös.
Knappt kunde hålla ögonen öppna.
Dom undersökte mig vikt längd ja det möjliga blodtryck OKej som alltid.
Sen kommer en annan läkare och säger att han misstänker magsår på mig :-/ då jag haft kraftig diarre i många veckor efter Mf:et som ägde rum 2 april.
Så det blev labbet och 3 rör och sen skulle vi vänta och vänta och sen fick jag tabletter hem och skulle göra avföringstest här hemma.
När avföringstestet skulle göras fick jag förstoppning i 1 veckas tid :-/ lyckade skita sen tillslut och dom lämnades in.
Fick sen ta oss hem och vänta.
I fredags ringer läkaren och berättar goda nyheter att jag inte hade magsår men han ville boka tid till gyn då jag har förlorat så mkt blod.
Vi var på sjukhuset igen och fick reda på att blodvärdet var på 3 nu och jag frågade honom att hur länge har det varit så.
Han säger ca månaders tid.
Men han säger som han såg på datorn att mina vita och röda blodkroppar bråkar och jag har mindre röda blodkroppar än dom vita eller var det andra håller :-/ men iaf så säger han att jag har fått anemi förlorar en del när jag blöder vid mens men det har jag alltid gjort innan sen mensen kom.
Så nu är det inte magsår som gör detta utan nu på månadg ska jag till sjukhuset och göra utligare blodprover men jag tror dom inte kommer vara okej alls
Äter jerntabletter som jag ska 2 ggr om dagen morgon o kväll men fortfarande SUPER trött !
Hunger och bara piss huvudvärk
Dom tror nu att jag har fått anemi av att mensen är så kraftig.
Så om det är det som dom nu misstänker så blir det skrappning för min del