Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Dag och natt : Gumman jag vill bara säga stort stort ännu stort grattis till bebben i magen Hjärta

hej alla det var väl ett tag sen ööh jepp .
    Jag hade slarvat bort tråden jösses så klantig man får vara.
    INTE gravid men en MF 2012 i april den 2:a tyvärr.
    Men nu blir det ingen bebbe på långa vägar då jag inte änns fått min mens efter skitet.
    Äl har jag men vet inte om det e det men det rinner o har sig så det är ett gott tecken på att kroppen börjar bli på G .
    Men jag har det kass än och massa saker som är en mysterium för mig o kroppen.
    Men kul att följas åt igen.
    Imorgon blir min Oliv böna Elias 18 månader          

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Och grattis nya och gammla

• 3 barns mamma84
    KMW skrev 2012-05-09 10:13:08 följande:
    Puh! Är mentalt slut! Allt gick BRA! Vi har sett en liten filur med hjärtslag därinne, mätt till 8+4, så det stämmer ganska bra. Enl FLs grav kalender är jag 9+0 idag beräknad efter senaste mensens första dag, men vet att jag hade sen äl så 8+4 låter alldeles utmärkt i mina öron.
    Tack för alla tumhållningar!

åååh stort stort grattis till bebben i magenGravidHjärtaså skönt att allt också stämmde in
    När e BF ? 
  • 3 barns mamma84
    Dag och natt skrev 2012-05-09 21:16:01 följande:
    Åh så roligt för er tjejer! Stort grattis

Här firar vi idag v 22+0!! Officiellt ett barn som jag har i magen nu.

åååh jag börjar att gråta
  • 3 barns mamma84

Telge: ååh välkommen tillbaks e du gravid ?
    Hur går det med flickan o barnen ?

Typist någon som vet om man ska skippa vul undersökning då man har mens eller ska jag ta det iaf i morgon ?
    Jag tycker det är vidrig att bli undersökt vid mens       

• 3 barns mamma84
    LisaVäntar skrev 2012-05-15 10:31:55 följande:
    Puuuuuuh! Mini hade det toppen, låg och sprallade och viftade med armarna :) blödningen kom från okänt ställe och har redan lugnat sig så det bara är rosa nu! Med tanke på min bakgrund blev jag iaf sjukskriven till nästa torsdag då jag ska till spec-MVC. Lättnad!!

HjärtaHjärtaHärligt att höra och nu ska du hem och bara koppla av !! det är en order
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2012-05-16 19:09:28 följande:
    bild från idag...vår lilla snögubbe på 17.5mm

Hjärta
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2012-05-17 11:49:46 följande:
    Det här med många vul....

Jag är ju sedan förra veckan inbokad att få göra ännu ett vul nästa vecka...men nu när jag gjorde ett vul den här veckan också, vågar jag göra det nästa vecka eller blir det för många???

Då har jag gjort vul v7+2, 8+2 och 9+4...altså ett i veckan i tre veckor. Är det farligt? Skulle det gå 2 veckor emellan alla skulle jag inte fundera på detta, men varje vecka? Och så tidigt när allt anläggs?

Skulle ni behålla tiden eller av/omboka den?
    man rekomenterar inte många vul och ul och rul och tul för barnets bästa.
    Man pratar ju väldigt mycket om att dessa strålingar inte e så bra för den lillen.
    Så om du inte behöver tycker jag att du ska avboka om det inte är ett måste och du typ skulle blöda eller få vligt ont osv .
    Så jag tycker att om du nu har gjort många nu och man ser att allt är okej så ska du bara vänta tills dom riktiga scanningarna kommer    
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2012-05-17 12:33:08 följande:
    Kmw okej bra att det löste sig.

Mimmi det är sådär varken bra eller dåligt. Min dotter bor i ett familjehem nu inte så långt ifrån mig men får ju bara träffa henne var tredje vecka i en timme och då inte ta i henne för hon ska nu knyta an till familjehems mamman, tycker det är vansinne att inte få vidröra sitt eget barn.

2 barns mamman inget smart att bli gravid i min sits direkt så nej jag är inte gravid. Har inte ens sex , äter p-piller så risken är minimal. Ska sluta med p-piller snart är ingen ide att äta det när jag ändå aldrig har sex. Har tappat lusten totalt för det och har ju skönt nog ingen kille som tjatar om det.

Pandoras grattis till bebis

Grattis till alla lyckade vul och rul och tul för er som gjort det.

Blir lite konstigt inlägg detta skriver från telefonen, så hoppas det går att läsa.
    Låter vidrigt att bio mamman inte får hålla om sitt barn osv Gråternär får du barnen till dig ? det är ju du som är mamma och ingen annan.

Haha ja sex och män hmm va fan man klarar sig alltid utan dom om man köper en leksak
    Ibland kan jag tröttna på sex men nu ''planerar'' vi ingen då jag fick MF i april nu har jag fått svar från läakren och jag har anemi hmm så jag är väldigt trött orelös men kämpar.
    Blodvärdet ligger på 3 ska ligga på 9 och upp till 38 min mamma och min platsmamma är jätte oroliga och säger att om jag nu inte får den hjälp jag behöver och inte tar hand om min kropp så kommer barnen vara utan mamma hmm är det verkligen SÅ allvarligt ?
    Men jag ska till sjukhuset på måndag igen och sen får vi se.
    Äter jerntabletter och hoppas det ska hjälpa men nej det hjälper inte alls.
    Mens kom för 3 dagar sen förlorar en massa blod nu i 2 dagar.
    Idag är det okej typ ingenting als.       
  • 3 barns mamma84
    LisaVäntar skrev 2012-05-17 12:45:32 följande:
    Odd: jag har läst samma som telgebo, att man bara hittat vänsterhänthet som biverkan (än!). Hysterika som jag är hade jag gått ändå (och har gjort det..). Däremot håller jag med alla andra om att det bästa säkert hade varit att låta bli..

Telgebo: fy vad tufft!! Hoppas det löser sig för dig!

3barnsmamma: vet de inte varför du har blodbrist? Eller det kanske är det de sk kolla på måndag?
    Det är en lång resa.
    Jag var där och gjorde blodprov då jag var hos läkaren innan som gjorde gravtest och blodprov.
    Gravtest neg då dagen innan var svagt + mkt svagt + alltså + efter MF .
    Jag hade symtomer och berättade att jag var väldigt trött hela tiden och väldigt hungrig.
    Han gjorde blodprov och svaret blev 5,0 han ringde direkt till sjukhuset och mannen hämtade mig så vi skulle in.
    Väl på sjukhuset såg dom hur blekvit jag var och trött och orkelös.
    Knappt kunde hålla ögonen öppna.
    Dom undersökte mig vikt längd ja det möjliga blodtryck OKej som alltid.
    Sen kommer en annan läkare och säger att han misstänker magsår på mig :-/ då jag haft kraftig diarre i många veckor efter Mf:et som ägde rum 2 april.
    Så det blev labbet och 3 rör och sen skulle vi vänta och vänta och sen fick jag tabletter hem och skulle göra avföringstest här hemma.
    När avföringstestet skulle göras fick jag förstoppning i 1 veckas tid :-/ lyckade skita sen tillslut och dom lämnades in.
    Fick sen ta oss hem och vänta.
    I fredags ringer läkaren och berättar goda nyheter att jag inte hade magsår men han ville boka tid till gyn då jag har förlorat så mkt blod.
    Vi var på sjukhuset igen och fick reda på att blodvärdet var på 3 nu och jag frågade honom att hur länge har det varit så.
    Han säger ca månaders tid.
    Men han säger som han såg på datorn att mina vita och röda blodkroppar bråkar och jag har mindre röda blodkroppar än dom vita eller var det andra håller :-/ men iaf så säger han att jag har fått anemi förlorar en del när jag blöder vid mens men det har jag alltid gjort innan sen mensen kom.
    Så nu är det inte magsår som gör detta utan nu på månadg ska jag till sjukhuset   och göra utligare blodprover men jag tror dom inte kommer vara okej alls
    Äter jerntabletter som jag ska 2 ggr om dagen morgon o kväll men fortfarande SUPER trött !
    Hunger och bara piss huvudvärk
    Dom tror nu att jag har fått anemi av att mensen är så kraftig.
    Så om det är det som dom nu misstänker så blir det skrappning för min del                   
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma