Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2012-07-13 10:50:18 följande:
    OK, skönt för dig, men jädrar vad sen den var. Brukar du ha så hoppig mens? Du hade nog senare ÄL än du trodde då.

Här känns det som mensen snart är slut, blöder inte alls mycket denna gång men däremot har så jäkla huvudvärk och har haft nu 3 dagar i rad och det är inget vidare.

Den var helt normal
     sista mens 12 juni nu kom den 13 juli
    Nästa ägglossning är ca 25 juli och bim 10-11 aug
    BIM+3 kom jag till inte så farligt.    

Är du gravid då ?? 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2012-07-13 11:13:51 följande:
    Men hade inte du en 28 dagars cykel? I så fall skulle du haft mens redan i måndags och idag är det fredag, så det är ju 32 dagar sedan du hade mens förra gången.

Nej, jag är inte gravid, har ju mens, äter P-piller och inte haft sex på evigheter så hur ska jag kunna bli gravid? Sedan planerar jag ingen graviditet, min situation är inte så lämplig för det som du förstår.

jag följer bara min cykel

hmm jo jag förstår
    men kanske något annat som gör att mensen blir konstig då ?   
  • 3 barns mamma84

Lile av mig då
    Jag började hänga på gruppen 2010 och hade fått ett MA vecka 8+5 2009 då vi flyttade till danmark.
    Jag blev gravid igen och fick tredje barnet en pojke namnet Elias som föddes 2010 8:dec
    Jag har fått MF 2 ggr igen efter detta och sista gången var 2010 2:a april skulle ha BF 5 dec 2012
    Har en dotter på 7 år och 2 pojkar på 3½år och en på 1½år nu Elias.
    Och planerar en nr 4:a som får komma när den vill komma få se när man blir gravid igen

Är medlem i andra tråden redan        

• 3 barns mamma84
    Evsi skrev 2012-07-16 14:34:12 följande:
    Plussade i lördags. Men pojkvännen vill göra abort.. Vilket inte finns i min värld efter de 4 missfallen jag gått igenom.. Men klarar jag att va ensam med 3 barn? Usch va jobbigt de här blev :(
    Hej!
    Jobbig sitt men han har troligtviss bara kalla fötter och orolig då vi haft 4 missfall.
    Prata med honom i lugn och ro så kommer ni att finna den rätta beslutet.
    Hoppas ni löser detta tillsammans.
    Men om det skulle gå så långt som jag inte tror men om så skulle du klara dig att ha 3 barn och ensamståände men ibland kommer det att känns tufft.
    Men jag hoppas att ni kan prata tillsammans.

Och grattis till ett miakel i magen.       
  • 3 barns mamma84
    LisaVäntar skrev 2012-07-17 10:26:46 följande:
    Usch, vidriga dagar här nu.. Är 20+6 idag, Viggo dog 21+0, ångesten, oron och sorgen bara sprutar! Var på kontroll igår, allt var bra då iaf och bebis sprattlar som en tok.. Längtar så till dessa dagarna är över! Ska snart gå till minneslunden och tända ett ljus..

Just det, ska också berätta. Vi började försöka få barn för 3 år sedan, tog ett år innan vi blev gravida med Viggo. Tyvärr var den graviditeten ett levande helvete och han dog som sagt i vecka 22.. Efter det kretsade hela mitt liv kring att bli gravid igen och några dagar efter viggos dödsdag plussade vi igen.. Den här graviditeten har varit ett virrvarr av känslor, hoppas dock att det blir bättre när vi kommit längre vi kom förra gången.. Tack o lov har jag en fin och väldigt positiv man som håller mig över vattenytan när det blir jobbigt!

GråterGumman hämskt och sorligt finner inga ord då jag aldrig uppleft detta men ingen ska gå igenom detta.
    Skönt att du har en man som finns för dig och förstår vad du och han går igenom idag då det är minnesstund för er.
    Viggo har det bra och han är en stolt storebror och kommer att finns hos er hela livet kommer att övervaka syskonet som finns i magen och kommer att vara skyddsängeln hos er.
    Förstår att det är en tuff dag idag men ni har varandra håll om varandra och njut av denna graviditet fast det är jobbigt och oroväkande men det förstår man.
    Åh jag vet inte vad jag mer ska skriva men jag kommer att tänka på er idag.
    HjärtaHjärtaHjärta
    Vila i frid Viggo !!
    Snart blir han storebrorHjärtaHjärtaHjärtaHjärta       
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2012-07-17 14:58:18 följande:

Jo...jag önskar mig faktiskt innerligt en liten flicka. Jag hoppas att det går att se för är det en till pojke så har jag lite sörjande att göra känns det som

Missförstå mig inte någon, en frisk bebis är ju viktigast och är det en till pojke så blir han lika älskad som om han hade varit flicka...älskar ju ALLA mina barn! Men när töserna berövades mig så berövades jag även att få vara flickmamma med allt vad det innebär...rosa klänningar, tofsar...alla tjejgrejjer helt enkelt. Och efter den här bebisen blir det garanterat inga fler och är det en pojke så får jag ju aldrig vara flickmamma igen...och jag trivdes som flickmamma.

Så jo...jag önskar mig så en liten flicka. Samtidigt sim det inte spelar någon roll, bara det går bra och vi kanske får en frisk bebis denna gången så man kan njuta lite istället för att förgås av oro.

Gud vad jag hatar att vara gravid, vill spola fram tiden...helst till bebis är året!
    Jag förstår dig !!
    men nu får vi hoppas att allt går bra och att det blir en frisk bebis såklart och att det vissar sig en flicka
    men jag har samma kännsla som du.
    Jag har ebba men jag har 2 killar med mannen och jag önskar mig att ge honom en dotter likom.
    jag HOPPAS jag oxå får en prinsessa med mannen min.
    men blir glad över en pojke till men lessen blir man men jag kommer att älska pojken med om det skulle bli en.     
  • 3 barns mamma84

Vi kommer att inte titta efter könet haft jag e grymt nyfiken hahaha men vi har redan allt men vi har inte så mkt tjej kläder men det får vi ljusa färger och lite rött

• 3 barns mamma84
    Dag och natt skrev 2012-07-18 15:40:58 följande:
    Förstår precis vad ni menar med könet. Jag är glad att detta är en pojke för det har minimerat känslan av att det är "samma" barn man väntar igen. Sen vill jag gärna ha en av varje någon gång i framtiden också men jag tror att det är bra att det inte blev en till flicka nu.

Ny vecka idag, 32+0! Det firas med montering av väggskåp till mina föräldrars nya kök.

Känner att jag inte riktigt har hängt med här, är du gravid?! Grattis!

Inte gravid än fick MF 2 april så vi planerar ..
    Nej jag sa att vi inte kommer att titta vad det blir för kön denna gången men jag längtar så otroligt mkt att få bli gravid.
    Nu e mensen slut igen ''woohooo'' skulle igentligen sluta i morgon men alltid lika bra att den slutar snabbare   
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2012-07-19 13:42:31 följande:
    Det gick toppen och det bor en liten FLICKA i min mage!!!!!!!

Odd: Jag är så glad lycklig att ni fick en Flicka precis som du önskade dig Hjärtaåååh gumman jag är så glad !!!
    Jag ler här för mig själv och jag är så totalt glad över er att ni äntligen blev gravid och fick den bebben ni verkligen ville ha.
    Du måste smitta av dig sen när bebbe flickan kommer så jag också fr en Flicka in i magen någon gång i framtiden

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma