Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2011-01-21 12:17:21 följande:
    Nu har du nog blandat ihop det lite, Happi har en Sofia i magen, Odd med all sannolikhet en liten pojk! =)
    Ganska mycket ;) Sorry Odd, Stora lillebror, Happi och Sofia ;)

iaf STORT grattis Odd till din fina pojke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Odd- Underbar bild!!! Hjärta

Prommis- Jag har (försökt) käkat järntabletter sen vecka 10. Mitt hb låg på 113 då så ett HB på 130 låter ju högt MEN man kan ha bra hb men att depåerna är låga. Det kanske är så du har? Att kroppen skickar ut så mycket den kan.... så depåerna tar slut.
    Jag hade altså hb på 113 (har inte kollat det sen v 10 är vecka 21 nu)  och då kollade hon även depåerna men de var ok. För att maximera järnupptaget så ska man ta c-vitamin i samband med järntabletterna och inte några mjölkprodukter helst ska man ochså inte ha för mycket i magen men det kanske du visste sen innan. Jag köper också katrinplommonjucie som jag försöker ta några gånger under dagen för att hjälpa magen men jag vet inte om det funkar med din tarmsjukdom?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe skrev 2011-01-22 11:06:45 följande:
    Jag verkar lida mer av det än du sofy Men det är inte roligt med 5-10 fläckar på kinderna, det syns ju så väl... men men...

I dag är det nog fotodag känner jag, ska piffa till mig och ta lite bilder sen

Vad har ni andra för planer?

När kan man montera ihop spjälsäng, är det för tidigt nu i v 26 haha.

Kan man köpa bärsele, babygym å sånt på Tradera eller blocket tycker ni?

Amningskudde- använder man det?
    Jag kommer köpa en hel del begagnat, känns onödigt att köpa allt nytt och som den miljönörd man är så köper jag gärna  begangnat! Dessutom trevligt för plånboken ;) Har fått tips av en kompis om att Amningskudde är SÅÅÅÅ bra men hon använde ostbåge varianten som är lika tjock på båda sidor... Men som färnevik säger som inte behöver så får man nog se till sig själv och bebis... Jag har nog tänkt skaffa en och de snarast skulle vilja ha den i sängen som Sofy.....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Grattis fröken SJ till er Alma och till en bra förlossning (trots sprickningen) !!!!!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Längtan- Va skönt med HP! Men drygt med kök och lillens rum... Hoppas bänkskivan kommer iaf!

Prommis- Ja det var väll inte särkilt dåligt har jag för mig! En kompis till mig hade 3 hon mådde inte så himla bra =/

Färnevik- Jag kommer gärna och fikar i Fallköping ;) har släkten där nere men tyvärr ca 80 mil dit!

Kajsalisa- Wow redan nere i matchvikt!!! Ja håller med dig Kajsalisa var är happi? och visst var det ett tag sen pancakes var inne här också?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe skrev 2011-01-25 13:09:24 följande:
    Dagens fråga nummer 2:
    Beco Butterfly II, är det en bra bärsele? Finns en på blocket för ca 1100 kr... dyrt, men har läst att den är så mycket bättre än Baby Björns.... ngn som har erfarenheter?
    hahha jag är inte inne helt i bebistänket än....... beco butterfly fick mig att accosiera till något helt annat Tungan ute

Sofy- kul med BM och 3D vi får väll uppdatering och bilder sen!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Sofy- Vilken fining jag tycker också han är lik mamma (har ju iof inte sett pappan ;) ) och lika envis och aktiv men det visste vi ju sen tidigare ;)

Odd- Åh det var verkligen en söt bild på er lille store kille - Jättesöt och ÅÅÅÅÅ så mycket hår!  (har du haft halsbränna under grav? Tror inte du nämnt det va? )

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    needtobreathe skrev 2011-01-25 20:50:49 följande:
    Mallanis;

Hääär är pappan! ;)

Hahaha jaa envis och vild.. no shit! Han har vart vaken nästan hela dan idag.. igen! Rumpan upp o huvudet ner hade han iallafall just nu! Han bökar runt som sjutton därinne!

Hmm skulle nog säga att det inte var helt olikt pappsen heller ;) ca 50/50  ;) eller 49/51 .....
    Pappas frissa iaf ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Odetta skrev 2011-01-25 20:51:51 följande:
    Haha...halsbränna som en tok...knaprade Gaviscon som om det var godis! Men vet du...jag har haft halsbränna med dem andra med och likförbaskat kom de ut skalliga
    hmmmm oj då Skäms vilken dålig koll jag har ..jasså var det likadant med se andra?  Riktigt söt är han iaf med eller utan halsbränna !! =)
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma