Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-01-25 22:36:48 följande:
    Jaaa de känns verkligen underbart! Är så glad! :D Fick energi för nåra veckor till nu.. haha ;)

Massa kram, hoppas ni mår bra!! {#emotions_dlg.flower}
    hahha ja du har ju haft lite dåligt med energi senaste tiden.... ;)  Sofy trådens rosa duracellkanin! (menar det bara positivt !!)  Bra jobbat med bebis det gjorde ni bra fantastiskt att man kan se så bra med 3d ul!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Bra att du har fullt upp med flytt! Har saknat dig här och hann bli lite orolig......
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2011-01-26 09:46:06 följande:

Oj, sorry! Vad gullig du är! Nej då, allt är bara bra. Blev bara väldigt intensivt med både flytt och stressigt jobb i några veckor här nu. Det är kul men samtidigt lite jobbigt. Jag bär och konkar och fixar och det känns ju lite mer än vanligt även om jag försöker tänka på vad jag gör. Men tiden går fort när man har fullt upp. Är helt plötsligt i vecka 23 liksom, tyckte man var i vecka 12 nyss :)

Hur är det själv?

hihii det är bra! 
    Kånka nu lagom men så länge du och bebis mår bra så bär.... och du kan med gott samvete stå och peka i hallen vart alla lådor ska ta vägen.. Har ni hunnit bo där något än?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Men åhhh så fina bebisar ni har allihop!!!!!!! (påväg han var verkligen söt!) Jag har aldrig varit så här bebissjuk förut! Antar att hormonerna gör sitt jobb. =)

Uch Odd. Det är så svårt att sätta sig in i din sits! Men förstår att det måste vara jobbigt och speciellt på födelsedagarna! Klart du saknar dina älsklingar annars vore det ju mer konstigt, men du måste ju försöka att njuta av ditt liv nu. Du verkar ha en super nice man och nu två fina pojkar som finns hos dig! När man är deppig så får man försöka att se det bra man har och flytta focus dit! Men lätt är det inte *stor kram*...

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Sofy beklagar att du träffat ännu ett stolpskott till läkare!!! Demon hoppas du får bättre svar idag!

Ni pratar fika, jag är sugen!!! Jag kommer gärna ner till Sthm och åker 50 mil för att fika med er!!! Om det nu blir fika på måndag eller tisdag förstås ;) då är jag nere med jobbet!! Funkar detta med er storstadspullor? =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2011-01-28 09:24:08 följande:
    Hej Mallanis! Hur är det med dig? Några symtom eller mår du också bra?
    Halloj Mår bara fint! Men hormonerna strömmar ;) mannen är inte mycket värd  till och från men det går nog över..... iaf tills 7 juni hoppas jag ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2011-01-28 09:35:55 följande:
    Hehe, stackars karlarna :) Fast de slipper ju alla krämpor och sånt så det får de ta.
    Ska du göra nåt mer UL innan BF? Jag har inget planerat och det känns som en lång tid i ovisshet på nåt sätt. Fast å andra sidan känner man ju den röra sig nu och så länge magen växer kan man väl lugna sig. Har dock inte börjat med SF-mått än, antar att det blir nästa gång hos BM.
    Nope inget mer UL planerat!  Just nu har det lättat lite med nervositeten just pga som du säger att man känner bläckfisken.  Ja ibland undrar jag om det är han eller jag som är gravid, tycker han är så gnällig just nu!!! =)

Mannen bara skrattar åt min "stora" mage men än har han inte känt några sparkar har din känt? När ska du till BM nästa gång? Jag ska dit i v 25 i slutet av feb. Lääänge dit men sen rullar det nog på snabbt till BF!
    Du som också mår bra *peppar peppar* Hoppas vi inte åker på massa foglossningar och skit nu när vi ändå mått oförsämt bra hitills. Hur länge har du tänkt att jobba? Ända till BF? Jag skulle gärna vara ledig en vecka eller fler innan beräknat BF.
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    LitenMy skrev 2011-01-28 14:57:46 följande:
    Hejsan...tänkte ställa en fråga jag hoppas ni kan svara på

Fick missfall för 9 dagar sedan och har ännu två starka streck på stickan..har INTE varit på kontroll för de sa det inte behövdes. MEN 3 veckor efter mf ska jag då ta gravtest och finns det två streck då måste jag in och kollas. Hur lång tid tog det för er innan strecken försvann? Slutade blöda i förrgår och detta är mitt första mf!
    Beklagar ditt mf! Jag kollade inte själv men hört att de finns dem som haft två streck flera veckor efter mf Har till och med hört upp till 9 veckor men det är ingen egen erfarenhet!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Halloj tråden borta på jobb igen och har massor att läsa igen..... =)

Sugar- Stort grattis Härligt äntligen  Baby  !!!!

Vi har redan köpt nya tapeter till barnrummet (neutrala så de är inte så barnaktiga precis) och ska snart börja tapetsera =) men vi köpte huset för ett år sedan och har gott om plats så vi kunde lika gärna rusta rummet! Har tänkt att ha barnsäng, skötbord, fotölj och även en 120 säng i det rummet. Men det beror ju helt enkelt på att vi har gott om plats och ändå tänkt rusta ....

EGO_ Idag frågade en kollega: Ska du bli mamma? Då gick det liksom upp ett ljus.... JA jag ska bli mamma! Sen var jag och köpte mammamjukisbyxor och en ny gravidslapptröja... stod där i provrummet och bara insåg hur jättegravid jag såg ut och insåg igen Ja jag ska bli mamma! =) är man lite trög som inte fattar det förrän i v 23? ? ? Cool

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Odd fin fina pojkar =) Sött namn Vidar...va ni är påhittiga allihop!! Jag har namnstiljte... Odd visst pratade du och jag om "bilbältesgrej"  typ tummyshild. Vad skulle du ha för din och vilket skick var den i?

Sötfilur- Föräldrautbildning har du anmält dig hos BM eller var får man tag i sådana? Jag ska ju till Bm v 25 ska fråga då tänkte jag ....

Hänger också på "dagensfråga" Jag reser ju mycket i jobbet (utan mannen så klart) + planerad sthms resa en månad innan bf (utan man)  + planerad (men inte spikad) sverigetur ca 200 mil (TOR) ca 1 och en halv månad innan BF (med man) ,

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma