• Cat79

Plus igen efter mf/ma

När kommer Bjornis bebis? Vikt? Längd?

3 barns mamma84: 25/12 Klockna 13:55, 51 cm och 4040 g (Pojke)
    PåvägMotSyskon 26/12  Kl 14.42, 52cm vikt 3575g
    Odd: 27/12 klockan 07:53, 52 cm lång och 3760 gram
    Mabaja 29/12 kl 02.30, 54 cm och 3895 g
    Rontgensyrran: 28/12 kl 15.16, 50 cm och 3865 gram.
    Cat79: 2/1 kl 21.10, 51 cm, 3750 gram.
  • Cat79

rontgensyrran: skönt att höra att även ditt sf-mått ej ökat hela tiden. blir lite mer observant nu ang rörelser o s v men det är nog ingen fara med bebis. ja som sagt det är normalt enligt BM och förhoppn.vis är det som även du skrev att bebis ligger så långt ner.

• Cat79

Har inga svullna fötter som tur är men Bjornis tips till dig Kajsalisa hoppas jag funkar. Förstår att du är längtar Bjornis men vänta till 2 jan (mitt BF) och sen kommer jag och Kajsalisa strax efter som typ 3 jan Flört

Kajsalisa: Gick tåget som det skulle?

• Cat79
    När kommer PåvägMotsyskons bebis? Vikt? Längd?

Cat79: 28 dec kl 23.15. 52 cm, 4010 gram
  • Cat79

Rontgensyrran: Vill Ines redan titta ut. Önska dig all lycka på förlossningen. Väntar med spänning hur allt har gått. Stor kram!!

• Cat79

Havsklippan
    Tänker på er i massor! Livet är tyvärr så grymt men ni kommer att se ljuset i den mörka tunneln framöver. Var med om liknande för 2 år sedan och min ängel lever kvar i våra hjärtan och snart ska han bli storebror. Vi tog ca 40 kort på honom och höll honom hos oss innan vi lämnade ifrån honom. Om ni orkar var med er dotter och ta någon bild som minne.

Skönt att du/ni ska fira julen i lugn och ro. Styrkekramar Hjärta

GOD JUL PÅ ER ALLA FINA! Tomte

• Cat79

Här är det lugnt.... än så länge och jag hoppas bebis väntar till nästa år Flört. Helt sjukt att vi är så nära nu många här i tråden!

Jag ska ju på tillväxtultraljud mån så det blir spännande att se hur mycket bebis väger (tar det lite med nypa salt då många har fått ganska fel mått). Tis är det BM igen för att mäta magen och hoppas den har växt 1 liten cm iallafall (känns naturligt att magen blir mindre ju längre ner den är och min är jättelåg....)

PåvägMotSyskon: Känns som att du ska avvakta hinnsvepning då det inte är många dagar till BF. Du kan ju alltid se om de kan göra en tillväxtkoll som jag ska på.

Kajsalisa: Hoppas ni kommer hem ordenligt sen när ni firat färdigt så du kan invänta bebis :)

Som sagt så ligger säkert Rontgensyrran och ha det fantastiskt med lilla Ines.

Kram på er!

• Cat79

God fortsättnng på er alla!

Bjornis: Heja dig!!! Hoppas du snart myser med bebis.

Ego: Var på förlossningen idag där jag gjorde tillväxtultraljud samt CFG. Allt såg jättebra ut och bebis vikt uppskattades till ca 3300 g. Det var lite skönt att ha varit där en gång innan för att bekanta sig med ex CFG-kurva o s v.

Loggar in igen senare el imorgon då jag ska  iväg. KRAM

• Cat79

Vilken underbar julklapp du fick Rontgensyrran, Stort grattis till Ines Hjärta Härligt att ni båda mår bra.
    Kajsalisa: Inga känningar från dig? Inga sammandragningar här inte men nu är det bara några dagar kvar på detta året så dem kan gott vänta Flört
    Muffe80: Jag gick hem 3 v innan och det kändes mycket bra för som sagt så kan man få för tidigt och då kan det bli trufft utan att ha vilat upp sig. Sen kanske det blir så att man går över 2 v och då är det ju drygt m 5 v ledighet... Du får se lite hur du känner längre fram men var noga att sätta ett datum sen när du går hem.
    Mallanis: Härligt med RUL snart, så skönt när det är gjort och man sett att allt är bra med bebis.
    Bjornis: Hur går det för dig? Hoppas bebis tittar ut snart även om du önskat efter nyår, bara allt går bra.
    Odd: Veckorna går nu och skönt att du förberett mycket, mysigt med sängen bäddad o s v. Ska få iordning denna veckan tänkte jag (beräknad söndag så det kan vara dags...)
    Miraclee: Bra att du stannar hemma, måste tänka på dig och din pojk! Inte roligt att få för tidigt.

Det finns säkert fler att kommentera eller skriva om men minnet är kort.

Ego: Var hos BM idag och mitt SF-mått har växt med 1,5 cm så nu är det på 33,5 cm i vecka 39+2. Hade gått ner 1 kg men det var tydligen vanligt. Enligft TUL så väger min bebis ca 3300 g nu så det är bara bebis oc hdet sitter på magen och ingen annanstans. Nu ska jag se till att packa bb-väskan. lite sent kanske.... Sen blir det att förbereda och bädda i vaggan då vi hade den före spjälsängen. Nu står det vila på listan innan lunch.

Kram på er alla underbara!

• Cat79
    Muffe80 skrev 2010-12-28 10:53:15 följande:
    BF är ju 6 maj, kanske lagom att gå hem den 15/4 då?
    Ja det låter väl bra att ha som plan så din arbetsgivare kan planera lite men sen vet man aldrig hur du kommer att må o s v men det går ju aldirg förutse innan.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma