• acure

Plus igen efter mf/ma

Marlyn skrev 2011-02-19 11:07:24 följande:
    Nu har jag varit på apoteket och köpt CB...

Här är resultatet:
    Stort Grattis! :)
  • acure
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 11:27:29 följande:
    Juste i natt var jag hel dööööd jag hade en sambo som lät som en moped inne i sovrummet och en elias som ville äta äta äta och bökade i sin vagga.
    Han sover alltid på sidan eller på rygg har aldrig haft honom på magen men nu var det ett tecken han ville sova på magen och jag fick en god kännsla det skulle gå bra.
    Ingen varning alls tack och lov.
    Så kl 06.00 la jag honom på magen det tog 1 sek och han började att snarka och kl 09.30 vaknade han upp och ville ha mat igen.
    Efter ca 10min la jag honom på magen igen och han sover fortfarande
    Vad mysigt det låter. Inte det där med en moped till sambo - utan det där med att sova på magen. hihi. :)
  • acure

En fråga till er som fött barn förrut:

De senaste två dagarna har mina förvärkar blivit lite mer intensiva. Inte så att de gör ont men det känns som en konstant mensvärk med sammandragningar som kommer och går, men värken är konstant och molande, tidigare har den bara kommit ett par ggr om dagen. Sitter här och hoppas att det ska eskalera lite men jag antar att man kan gå med dessa förvärkar i x antal veckor till. Hur har era förvärkar varit om ni hade några förkänningar överhuvudtaget?

• acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-19 13:38:29 följande:
    Vilket fint pluss marlyn!

Pinklove: känner igen mig i vad du beskriver, har dock inte fått barn ännu och har ju inge sedan tidigare. Men igår kväll satt vi på restaurang 2 timmar, skulle sen köra hem, slutade med att jag satt och stönade/skrek vi minsta lilla och sambon fick växla åt mig. Mensvärk men oxå en enorm SD som höll i sig tills jag la mig ner, var 100 på att förlossningen skulle starta, men nu sitter jag här med mensvärk och inte alls farliga SD. Antar att detta bara är en försmak på vad som väntar oss! Klart livmodern måste träna innan, men nu vill jag gärna veta hur länge till den tänker göra det!
    Håller verkligen med, livmodern får gärna träna men inte i fyra veckor till! En dag eller två hade varit lagom. Haha.
    Visst är det jobbigt att köra bil nu? Jag tycker det är lite otäckt faktiskt. Särskilt nnär vägarna är så dåligt plogade och man får sammandragningar av alla gupp i snön. Man är stor och klumpig dessutom och därmed är väl reaktionsförmågan inte den bästa. Min sambo har dock inget körkort så det blir jag som får köra in i det sista, men till förlossningen blir det nog en taxi eller så får min kära mor och far ta på sig den rollen. :)

Din förlossning drar nog igång snart ska du se, du verkar ju ha oddsen med dig med tanke på att din familj fått före beräknad förlossning. Men det vore väl typiskt om du skulle gå över bara för det. :)
  • acure

Happi: det här med hur jag vill ha förlossningen har varit jättesvårt men jag här knåpat ihop ett litet papper med önskemål och vad jag är orolig över. Jag vill exempelvis att personalen lugnar mig ofta och försäkrar mig om att bebisen mår bra. Jag får lätt panik i situationer jag inte kan kontrollera. Jag vill också försöka klara mig utan EDA om det inte blir absolut nödvändigt. De flesta jag pratat med har dålig erfarenhet av epiduralen med förlossningar som slutat med att värkarbetet stannat av och bebisen blivit påverkad och i vissa fall slutat i urakut snitt. Sen finns det ju fall där epiduralen fungerat jättebra och det är ju fantastiskt, men jag vill helst inte chansa om barnmorskan förstås inte ser att jag har alldeles för ont och att bebisen därmed syresätter sig dåligt. Jattesvårt allt det här. Men som Småland skrev så är jag öppen för olika förslag beroende på hur förlossningen fortlöper. Men min önskan är att klara mig på lustgas, akupunktur och varm dusch/vetekudde. Och precis som du vill jag nog vara hemma så länge som möjligt samtidigt som jag är en sån orossjäl att jag kommer tro att något är fel och därmed vilja åka upp och kolla att bebisen iaf mår bra. Men det kommer nog min sambon säga ifrån om. Han tycke att jag oroar mig för mycket.

• acure

Tjejer, förlåt för detaljer nu men jag är lite nojig och måste fråga någon. Jag är ju inne i en ond cirkel med svampinfektioner och har nu använt canestens vagiatorier i två kvällar i rad, ska ta sista ikväll men grejen är att det gör så VANSINNIGT ont att föra in tabletten. Hela underlivet och sidan är så svullet så jag blir rädd. Vad jag kunde googla mig till är det kroppen som förbereder sig inför förlossningen genom att slemhinnorna svullnar, men jag tänker bara hur f-n det ska kunna komma ut en bebis där när det är så svullet att jag knappt kan föra in en vagiator? Jag som tänkte testa på den berömda färdknäppen men det törs jag inte nu med denna smärta. Är det någon som känner igen sig? Jag fungerade på om det kan vara så att canestens tabletter är så hårda och sträva och helt enkelt för torra för att de ska vara lätta att föra in, pevaryls tabletter är ju mer glatta och mjuka men dessa gillar inte min kropp. Borde väl ringa min Bm men ni brukar ha bättre svar! :)

• acure

Småland: trist att få sant dåligt bemötande. Man undrar ju varför bhon valt att arbeta med mödravård om hon är helt ointresserad av människors välmående. Jobbar man med gravida måste man ju första att mycket av ens jobb innebär att lugna oroliga blivande föräldrar.

• acure

Oj här händer det grejer Sofy! Läskigt!! Skönt att allt gått bra. Håller tummarna att det fortsätter så och att lille grabben vill stanna och tjocka på sig lite till. Kram!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma