• acure

Plus igen efter mf/ma

Bjornis: 10e tycker jag låter alldeles perfekt! :) vi kör på det! :)

• acure

Idag har jag äntligen köpt det första till den kommande bebisen. Det blev två byxor och en body. Med Matilda köpte jag det första ganska tidigt men nu har det inte riktigt funnits tid och sen i och med blödningen i vecka 18 så tappade jag modet lite och tänkte att det kanske inte blir någon bebis. Nu börjar det dock kännas verkligt igen (även om jag inte tror på det förrän nummer två är ute och andas) och ännu verkligare blev det att få hem de där små små kläderna som man bara inte förstår ska kunna rymma en hel liten person. :) Längtar nu!

Hur har ni andra det? Snö i hela landet eller är det bara här i Mälardalen? 

• acure

Spännande KMW! Håller tummarna att det drar igång snart!

Med Matilda såg jag aldrig någon slempropp. Vattnet gick och sen vart vi kvar på förlossningen eftersom det var bajs i vattnet och de snygga blöjorna jag fick på mig synade jag inte så noga, så tyvärr kan jag inte he några råd. :) men om det inte liknar något du haft förut med flytningar osv så är det säkert delar av proppen som gått. En vän beskrev det som jordgubbssylt och vaniljsås ungefär. :)

Heja heja!

• acure

Småbustroll: skönt att känna sig förberedd på att även en förlossning hemma kan bli en bra upplevelse. Håller tummarna att ni hinner in till förlossningen men det blir nog bra vilket som! :)

Hoppas glykosbelastningen går bra och att drycken inte smakar alltför illa... Kommer dj få göra något mer TUL för att kolla vattenmängd osv?

• acure

KMW: härligt att du gått från jobbet nu! Hoppas du får några fina dagar att boa ordentligt med innan nästa bebis tittar ut! Himla spännande och overkligt!!! :)

• acure

KMW: stackare!!! Hoppas det ger med sig snabbt!! Åt du något olämpligt under gårdagen?

Här har vi varit uppe med Matilda inatt som la av en fin kräka i vår säng (tur att vi hade tvättid bokad idag). Hon kräktes dock bara en gång och är nu busig och pigg som vanligt även om hon är trött efter att ha varit vaken inatt. Tror ni de är magsjuka eller kan det vara något annat? Jag är livrädd för att bli magsjuk nu och hoppas verkligen att det inte är något sånt. Ingen annan på dagis är dålig och eftersom inkubationstiden är 24-48 timmar (vad jag förstått) så känns det inte som om att hon blivit smittad på förskolan under gårdagen. Och under helgen var vi mest hemma. Oavsett vilket så behandlar jag det som magsjuka (tvättar händerna hela tiden, äter vitpepparkorn och idag blir det bara kokt mild mat) och nu blir det bara att vänta två-tre dygn och se om någon annan av oss faller dit... Bävar... Urk!

• acure

Nej Mimmi!!!! :( håller alla tummar och tår! Är det inte så att man kan få blödningar av trymbol och progresteron? Hoppas hoppas!

• acure

Åååååå STORT STORT GRATTIS KMW till lilla Jack!!!! Anade nästan att något var på gång, och före Odd hann du också!! ;)

Hoppas att allt har gått bra. Ser fram emot att höra mer! :) Kramar till er!!

• acure

Det låter underbart KMW! Det ger mig hopp om att även min andra förlossning kan gå fortare än den första. Vad spännande att det började med vattenavgång även denna gång. Men att han kom i vidöppet läge han också, har bm sagt något om det vad det kan bero på?

Stort grattis igen! Bara mys nu med din lilla kotte! Ska bli spännande att höra hur Ted reagerar sen. :) storebrorsan! Tänk vad kul de kommer få tillsammans!

• acure

KMW: vad fin du är som orkar skriva till mig, nyförlöst och allt! Det känns betryggande att läsa det du skriver. Håller tummarna att jag får en lika fin upplevelse jag också och att de där överjävliga 8-10 cm går fort fort fort! :)

• acure

Småbustroll: det där grävandes neråt minns jag från förra grav. Det var bland det värsta med hela graviditeten tycker jag. Att få som knivar i varenda nerv därnere och alltid vid läggdags såklart! Hoppas lillen är snällare med dig de sista veckorna nu. :)

3barns: beklagar blödningarna, hoppas de avtar. Kanske ta ett test till ändå för att se om det är en grav. eller en försenad mens? För visst har du haft ganska oregelbunden menscykel tidigare?

• acure

Lisa: krya på magsjukan! Hoppas det går snabbt över, det är ju bland det värsta som finns!!!! Urk!

• acure

I princip blank? Syns det någonting alls? Lägg gärna upp bild om du vill. Det kan ju visa svagare än igår utan att det behöver vara något konstigt.

• acure

Stort grattis till lillebror!!! :) skönt att höra att allt gick bra och att ni hann in i tid! :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma