• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Kram till dig Mimmi!

• Mabaja

Det här var ju en rolig kväll! Man och 2 barn somnade redan kl 20... Själv slumrade jag 20 min under kvällen så är för pigg för att gå och lägga mig... Så har slagit in 4 julklappar, kollat film och surfat.. Funderar på att rensa i garderoben nu... Men kl är ju trots allt 23.36... Lite sent kanske! Men samtidigt borde lilla w vakna och vilja ha mat. Käkade vid 16-17 senast...

• Mabaja

Vad skönt Mimmi att du ändå haft en rätt bra kväll! Kram till dig!

• Mabaja

Odd: jag mår bra, ser höggravid (skojar inte) ut trots mina 13+0... Fogarna och tröttheten är jobbigt men jag är ju lite van nu IOM tre täta barn! :)

• Mabaja

Grattis Kmw! Och lycka till som tvåbarnsmamma!

• Mabaja

Kmw: Chilla ordentligt! Och njut av att bara vara ni två just nu! Din förlossning lät som en positiv upplevelse! Grattis än en gång!

• Mabaja

Hahaha min första fl tog 6 tim... Min andra var seg och tråkig... Tog 5 tim. Haha... Men hade så få värkar (vassa och effektiva men glesa)så gick in i aktiv förlossning (3 värkar på 10 min) 30 min innan w2 var ute... Vattnet gick 07.35, hon kom 07.38...

Tror att vi tyckte att den var så seg pga så glesa värkar, 1-2 på 10 min...

Ska bli riktigt spännande med en ny fl till sommaren! Undra hur de reagerar och när man får åka in, och om de övertalar en att åka hem samma dag!

• Mabaja

Mimmi: jag har en kompis som haft relativt svårt att behålla sina graviditeter men när hon fick sprutor gick det på "första försöket".,, önskar dig all lycka! Kram

• Mabaja

Hon har från v 5-12/13... De flesta i v 8-9...

W går på penicillin men hon är livrädd för toaletten och pottan! Hon vill inte ha blöja men vågar inte vara utan! Hon går inte ens in i badrummet utan att få panik så går inte att duscha henne ens! Tycker det är så orättvist, hon som var helt blöjfri både natt och dag!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma