Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Oj oj vad ni skriver flickor. I går var vi på bröllop det var jättetrevligt förutom att mannen blev en aning överförfriskad enligt mig. Och inte inser det själv. Som tur är dricker han inte längre så ofta, för han har inte koll när han väl gör det. Känner inte alls av sina egna begränsningar och har svårt att lyssna när man säger till honom.  Men dagen efter är det alltid samma ånger. Så alkohol tycker inte jag heller är någon höjdare. Tur att mannen är lite äldre och visare nu för tiden och därav dricker sällan.

Imorgon är det dags! För RUL, jag vill veta kön men inte mannen. Hoppas han är tyst när jag kommer fråga henne var det blir. Annars tvingas jag ju köra med ul på jobb och får reda på det där istället. Jag kan helt enkelt inte hålla mig ;P

• rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-08-01 18:48:35 följande:
    Jag gjorde två rul och på båda trots 5 dagar emellan så hade den huvudet mot min ryggrad och rumpan mot min navel. och sparkade mot vänster sida! Bm på andra rul sa att har de hittat en favoritplats ramlar de alltid tillbaka till den. Men alla bm säger ju olika! Nu de senaste tre veckorna har bebisen legat med huvudet nedåt. Även om den kan vända på sig tror jag att den inte gör det då den hittat en ny plats att trivas på. Den kan ju fortfarande sparka på vänster sida! Alltid vänster sida den sträcker benen på! och lite småknuffar på andra ställen! HAHA. Så jag har en lat bebis jag med!
    Vet inte om du har sagt det innan, eller om jag är glömsk. Men gjorde du 2 RUL med 5 dagar emellan? Hur kommer det sig? Låter lite skumt. Men måste vart kul att få se bebis en extra gång :)
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-08-01 19:08:45 följande:
    Jo jag gjorde ett rul på torsdagen och blev hemskickad då bm inte kunde kolla någonting då den låg med huvudet mot ryggraden. Hon kunde inte kolla hjärna och hjärta. Så blev hemskickad och fick komma tillbaka på tisdagen och då fick jag en annan bm som var mer erfaren och kunde kolla allt trots att den låg precis likadant som på första rul.

Vi var mest sura för att vi först blev tvungna att vara lediga från jobb (enda tid de tyckte att de skulle ge oss var kl 14) och sen att vi fick urkassa bilder. Så nästa unge ska banne mig vara snäll och ligga där så vi kan få vår första profilbild. haha.
    Ja just det. Nu när du säger det låter det bekant. Du har en liten skygg bebis där inne. När jag själv för några veckor sen snokade på min bebis i magen hade den inget problem att visa upp sig. Den såg ut som skriet framifrån och kom riktigt nära! Det var faktiskt lite läskigt. Får man säga att sin bebis ör läskig? Den såg dessutom ut som tavlan "skriet" Hoppas den vuxit och sötat till sig lite nu ...hhahahahaa
    kajsalisa skrev 2010-08-01 19:56:22 följande:
    Hej flickor! Oj vad ni har varit flitiga och skrivit i helgen. Jag kom precis hem efter en helg i Norge. För att göra en lång historia kort så har det varit en intensiv helg där mannen för första gången har träffat sin mammas biologiska familj. (mamman är adopterad) Spännande, spännande...

Skönt å höra att ni alla verkar må bra. Det gör jag också. De två senaste veckorna har magen exploderat i storlek känns det som och det finns inte en chans att jag skulle kunna dölja det längre. Mammabyxorna åkte på för första gången den här helgen. UL på fredag, är då 19+0. Har börjat känna små buffar därinne, men inget sen i fredags...
    hahhahaaa.. vad var det jag sa! Ska bli spännande med en till magbild och se skillnaden. :Bra gjort med listan förresten. Kan vara rätt spännande att vi eftersom vi vet eller föder även skriver in vilket kön det är :)

Snart är det dags. 13.20 ska vi vara där på RUL. Man börjar bli lite härligt nervös övcer att sin sin skatt snart igen. Håll tummarna för att alla inre organ fungerar som de ska och den lille lägger sig fint med benen isär. hihiiiiii.
  • rontgensyrran
    {#emotions_dlg.flower}September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower} 
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way - 28 december
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79 - 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 - 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)
    Kajsalisa - 31 december (2:a försöket efter MA jan-10)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 23 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 10 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 6 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness- 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik- 26 mars (2:a försöket sedan MA med tvillingar i april-10, MF jan-10, MF maj-09 samt MF 03.)
    LittleJunia- 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)
    Längtan efter liten - 30/31 mars (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet

Hemkommen efter RUL. Allt såg perfekt ut och bebisen är fortfarande beräknad till samma datum. Min moderkaka är placerad högt i bakväggen vilket gör det gynnsamt att känna tidiga fosterrörelser. Så nog vad det bebisen allt jag har gått och kännt i två veckor tid. Bebisen låg fint i profil med benen på min vänstra sida vilket jag hela tiden har kännt sparkar ifrån. Så den har nog hittat en favorit position.

Trots försök att provocera fram bebisen till att lägga sig på sidan såg gick det inte. Så därför kunde hon inte 100% säga vad det blev. Men av bilderna att dömma så är det en liten flicka som vi väntar på i januari.

*är helt överlycklig*
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-08-02 14:27:39 följande:
    hej alla gravidisar!

Nu är jag tillbaka, jobbar jag inte som bara den så får vi besök och datorn hinner jag inte sitta vid, läser dock nästan varje dag från mobilen för att hålla koll på er! Skrattande

var på väg att skriva ett lycko inlägg från mig idag på morgonen men så gick jag på toa så var det bruna tillbaka.... tre dagar fick jag vara utan det brun men nu är det tillbaka... fick nog och åkte till gyn akuten och fick träffa en super gullig läkare som verkligen lyckades lugna mig innan vi gjorde vul. Vul visade en mini som inte ville vara stilla Skrattande svår att mäta men den hade vuxit på sig rejält sedan förra gången så nu är jag liite lugnare. Fick en lite difus förklaring om att det kunde vara moderkakan som satt lite långt mer och att det kom där ifrån men hon såg ingenting när hon tittade och ALLT så så bra ut sa hon, hon så nästan lika lycklig ut som mig när hon sa det! Dock fick vi ingen bild men det gör mig inget bara jag vet att den lever och mår bra så är jag sååååå lycklig!

Kram till er alla!
    Härliga nyheter. Jag har tänkt på dig och undrat hur det har gått. Det är säkert så som de säger med lågt sittande moderkaka, dte är väl rätt vanlig orsak till bruna flytningar om jag inte har fel för mig.

Härligt med en liten sprattlande mini! Denna gången ska  det gå bra för dig! Hur långt gången är du nu???

Kramar
  • rontgensyrran

Tack för alla gratulationer! Det kändes fantastiskt!

Odd jag har nu åkt på andra gången svamp nu och måste gå på behandling igen. Tyvärr biter inte de där receptfria salvorna på mig. Märker inte av svampen på annat sätt än klåda som eksem och rodnad. Jag har fått en salva utskriven där det står rådfråga läkare först. + att det har visat vid djurförsök lägre födelsevikt och annat sånt farligt. Det innehåller ju kortsion så det är därför. Så i bipacksedeln står detta men det står att det har visat sig under per oral tillförsel dvs tabletter. så jag är inte så oraod men vill samtidigt inte ta det mer än nödvändigt heller. Fast det är ju som sagt ett litet och begränsat område och kroppen tar ju inte upp så mycket av ämnet vid krämtillförsel.

Tvåbarnsmamman, jag har inte ens kommit så långt som att föda barn tankar. Det jag fokuserar på just nu är att jag snart kommit halvvägs. Men du har ju fött barn innan så då kanske det känns närmre och att man tänker mer på det :)

• rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-08-02 20:35:15 följande:

Hur kunde jag missa ditt inlägg om RUL röntgensyrra???? tror jag lyckades skrolla förbi det i farten när jag skrollar förbi bf-listan....

GRATTIS TILL LYCKAT RUL VÄNNEN!!!! Och grattis till kanske-flickan Vad sa din man? Han ville väl egentligen inte veta va?

*kraaaaam*

hihihiiii...ibland går det av bara farten. Jodå vi var överrens from igår kväll. Han sa jag ger med mig på detta så kom ihåg det så får du ge med dig med nåt annat sen. Så det var skönt. Känns kul att det är en flicka för det är precis det jag kännt på mig att det var :)
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-02 20:54:12 följande:
    hehe det är panik av att veta att man snart ska till sjukhuset och ligga på britsen Gråter
    Det är räddlan och paniken och ånges och förtvivlan.
    Ibland kan jag bara tänka på att jag ongrar mig detta och vill inte vara gravid längre då jag är piss rädd men änså lycklig..

Hur har du det gumman har du skaffat allt du vill ha till bebisen ?
    Och hur har du tänkt på födseln ?
    Jag har köpt hensvik sängen på Ikea när de reade den för 299:- Sen köpte jag faktiskt igår ett skötbord även det från ikea. Och lite kläder från rean och lite som inte var på rea ;P Men jag har tänkt försöka hålla igen lite ett tag till. Mannen var igår sugen på att montera ihop allt men jag vill vänta lite närmre det är dags. Kanske i december eller så. Jag har inte tänkt alls på födseln :/ Typ mest vill jag föda i Malmö eller Lund, annars inget mer än så. Däremot tittar jag på onsdagar på livet på bb och blir lagom skrämd, men med förtjusning när de väl tittar ut :D
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-08-03 09:21:52 följande:
    Haha, ska iväg och jobba i Dalarna nu tis-fre och upptäckte att enda "gravidkläder" jag har rent är mina mjukisbyxor. Var bara att vända ut och in på min garderob och vips så har jag tre byxor jag kan ha. Två linnebyxor som jag köpte förra året och mina jeans. Ok, jeansen kan jag inte knäppa men med en gummisnodd så funkar det! Blir ingen glipa heller utan går kant i kant. Snacka om att jag blev förvånad att jag fortfarande kan använda TRE par byxor! och då går jag in i vecka 33 på torsdag! :)
    Lovely! Det är gött! Jag kan inte använda jeansshorts och sånt som jag köpte förra sommaren ens. Jag har blivit så bred eller rättare sagt ännu bredare över rumpan och låren ;P Jag var ju bred redan från början men nu är det löjligt! Men du har ju inte gått upp så mycket heller under din graviditet eller hur? Jag har gått upp 5 kilo nu.
  • rontgensyrran

Grattis Pinklove!!! Jag fullkomligt älskar att höra om dessa lyckade VUL och UL.

Håller tummarna för dig kolbodatjej på VUL! Följer du statistiken här inne i tråden så är det definitivt en fin liten bebis med tickande hjärta du ser :)

Hahahahaa...mabaja. Då har du och jag gått upp lika mycket ;P Jag som tyckte att jag inte var så stor iaf...hahhahaaa...fast visserligen är jag lång 180 cm. Så bebisen kommer att få mycket plats att röra sig på.

• rontgensyrran
    No way skrev 2010-08-04 17:43:12 följande:
    Skulle nån vilja vara gullig och flytta mig på listan så datumet blir rätt? Får det inte till att funka!

Fick Nytt Bf enligt UL. 1/1 2010 istället för 28/12.

*Fick veta att det är en liten flicka* <3
    {#emotions_dlg.flower}September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower} 
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79 - 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 - 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)
    Kajsalisa - 31 december (2:a försöket efter MA jan-10)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 23 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 10 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 6 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness- 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik- 26 mars (2:a försöket sedan MA med tvillingar i april-10, MF jan-10, MF maj-09 samt MF 03.)
    LittleJunia- 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)
    Längtan efter liten - 30/31 mars (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma