Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2010-08-31 09:22:19 följande:
    Idag känner jag mig väldigt bekymmrad... illamåendet försvann igår em och har inte kommit tillbaka, skönt men lite skrämmande, varför försvann det bara sådär? Dessutom har jag sovit jättdåligt pga magont (som jag dock egentligen tror är gaser/förstoppning och inte livmodern, men ändå) Hua, tänkt om ultraljudet i morgon inte visar det önskade, utan att liten där inne är död...? Är jättenervös!
    Det kommer säkert att gå bra. Även för mig var det några dagar som alla stmptom försvann för att sedan komma tillbaka igen. Jobbigt med dessa "spökdagar".

Jag mår just nu som fisken i vattnet! Är i v 22 (21+4). Lider inte alls av min graviditet och känner inga symptom men känner bebis till och från varje dag :) Så inget behov av oro. Tänk när vi alla i tråden känner av våra bebisar, då kan vi slappna av iaf för stunden :)

MCT79, är det samma test du testat med? Har du hållt dig lika länge mellan varje gång, druckit lika mycket? Och tagit det på samma tid? Jag vägrar att ge upp tanken att du inte ska vara kvar här hos oss. Såklart det ska gå bra denna gången!!!!

Happiness: Grattis till lyckat VUL!
  • rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 15:03:27 följande:
    en sån rund med avtagbara kanter :D
    min är precis klar.. dreggel
    Precis samma recept på kladdkaka som jag är uppväxt med från mammas sida :) Fast vi har enbart 2 tsk vaniljsocker. Mums är vad det är :)
  • rontgensyrran

MTC79, verkar tyvärr som det inte gick nåt bra för dig. Hoppas dock på återseende snart igen och att du får stanna kvar i tråden. *styrkekram*

• rontgensyrran

Åhhh Muffe vill inte förlora dig i tråden också! Denna bebisen måste stanna kvar! Håller tummar och tår för att allt ska vara normalt.

• rontgensyrran
    sofy skrev 2010-09-03 20:22:35 följande:
    jag har dom senaste dagarna haft typ som "hugg" eller va man ska säga nedanför blygdbenet, liiite mer åt vänster från mitt håll liksom.. va kan de vara?! absolut inte hela tiden men nångång ibland.. (?)
    Absolut! Det hade jag med! Kändes döskumt och trodde att det inte var som det skulle. Men sitter man här med mage i v 23(22+1)
  • rontgensyrran

Kul med namndiskussion. De namn jag och min har på tapeten är än så länge bara flicknamn och har enbart nästan varit det då pojknamn är fruktansvärt svårt att komma på. Jag har länge älskat namnet Stella men efter har blivit vrålpoppis de närmsta 2-3 åren så vill man ju inte ha det. Nora, hade vi nästan bestämt oss för om det var en flicka fram tills dess att en kompis sa att det rimmar väldigt fult. Jag som är så naiv tänkte Nora, Dora, Snora och ja där var det H ora. Så vips var det namnet borta också. Nu är det Inez som gäller :) Jag och min man gillar det och någon mer, men långt iifrån alla. Men det är inte alla andra som ska leva med namnet utan vi :)

Jag kallar henne i magen Inez för att känna på namnet och gillar det bara mer och mer. Funkar på alla språk :)

Så blir det en pojk nu så tycker jag lite synd om honom som har gått och blivit kallad Inez en stor del av tiden i magen ;P

• rontgensyrran
    sugarrush skrev 2010-09-05 08:55:15 följande:
    Åh Inez älskar jag! Tyvärr gör inte mannen det här, men annars hade jag lätt valt det.
    Härligt med nån mer som gillar namnet. De flesta som jag känner gillar det inte så mycket, men det är helt klart ett namn som växer sig på en. Om det blir Inez, blir det Ingrid ( efter min gammelmormor) och Svea (efter min mans mormor) i mellannamn. Är det för mycket med två mellannamn???
  • rontgensyrran

På tal om gamla namn så är katten min döpt till Stig. Ett gammalt fint klassiskt namn som passar honom så bra. Älskar dåtida namn :) Det var också min farfars namn :P

• rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-09-06 08:56:30 följande:
    Min mans pappa heter Stig, annars tror jag det kunnat va nåt.
    :) En ytlig kompis döpte sin son för något år sedan till Tage. Även det är ett gammalt klassiskt namn.
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-09-06 16:27:19 följande:
    Ni tjejer som har kommit lite längre i er graviditet, hur går det för er med motionen? Jag försöker ta en snabb promenad hem från jobbet några dagar i veckan och det tar 40-45 minuter. Men så fort jag börjar promenera lite snabbare så får jag som håll i hela nederdelen av magen. Ligamenten antar jag, eller?! Liknande erfarenheter?
    Jag känner det när jag går på jobb. När jag jobbar på akuten kan det ibland gå snabb mellan undersökningarna och tempot högt. Träna ska jag börja med på onsdag för första gången denna graviditeten. Vattenjympa för gravida står på schemat. Ska bli så skönt med lite träning och samtidigt avslappnande :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma