Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Nu har jag legat och kännt på sparkarna i ca 30 min, en lite kickboxare tror jag att det är! Bad sambon sätta hande på magen om han ville känna, tog någon minut men så fick han känna första sparken! Snabb som bara den drog han bort handen, frågade om han tyckte det var läskigt men nej då sa han, med tanke på reaktionen blev han nog lite chockad! Mina båda hjärtan!

Odd: japp vårat första barn blir det, tror nog att han blev lite rädd där allt! Trodde det skulle dröja innan han fick känna det! Men de brukar ju säga att om det äe en vilding i magen så blir den lugnare när den kommer ut! Hoppas på det! Men vad gör det med en vilding ute, bara den vill stanna hela tiden tils det är dax!

Odd: vilken läkare! Kan man inte få be om någon annan om man ser henne näst gång? Men allvarligt tog hon handkräm!? Det borde väl svida!? Vilken männinska, sånna borde inte jobba inom vården! I vårde önskar vi bara bra och trevliga läkare! Min mage har varit helt kass sen vi var i domenikanska för över 4 veckor sedan, bara rinner ur mig varje morgon, rädd för att fisa! Men jag tror säkert att SD påverkar tarmarna annars hade väl jag varit bra nu? (har varit hos läkare och kollat bajset, ursäkta otrevliga detaljer) skönt att du har tid på spec. mvc på fredag ändå! Oxå skönt att tappen inte var påverkad! *KRAM*

Röntgen: din tapp behöver inte vara påverkad bara för att min är det :) men är du orolig, ring in och kolla vad dom säger! Ang sängläge så gäller det till nästa VUL som jag ej fått tid för men måste bli innan 27 för då går sjukskrivningen ut, känns ganska troligt att den blir förlängd men tanke på att jag är så passens tidigt och tappen är påverkad! Visst mätte de din tapp för ett tag sen? Hur lång var den då? Förstått att det kan vara olika med tanke på odds mega tapp på 4 cm! Min va ju bara 27 mm..! :0

Nu när jag läser känner jag mig hemsk!! V 21 nu och vi har fortfarande inte berättat för sambons morfar, har väldigt bra kontakt med och umgås hela sommrarna då vi har stuga på samma tomt. Men vi har inte vågat berätta för han vill ju så gärna ha ett barnbarnsbarn innan hans tid är förbi säger han! Men varje gång vi tänkt berätta dyker något nytt upp som blödningar, sammandragningar, påverkad tapp... Nu känns det som om han inte kommer få veta något förens han är född, för att få vara säker på att han kommer att klara sig! Gubben är ju 80 bast så något tråkigt kanske får honom att trilla av pinn!?

Ego: har nu fått tid på centrum för fostermedicin för att kolla tappen för att se åt vilket håll det går åt. Fick tid redan imorgon 14.30, hoppas så att den inte blivit mer påverkad och att pyret kommer stanna kvar! Känns inte 100 ännu så jag är skeptisk men vi får se! Hoppas på det bäst!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma