Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Surt färnevik! Hur mycket är det man får när man är sjukskriven? 80% av lönen? Om man har OB så får man inget av det va? Men inte kan de bara låta bli att betala ut utan att meddela dig? Här ser sambon till att jobba lite extra så att det inte märks så mycket!

Har inte fått någon mer tid för att kolla tappen, tänkte kolla med läkaren idag, morr... Tänker kolla med honom imorgon istället och hoppas på att få någon mer tid för att se så det ser bra ut. Men iof så kanske han bara sjukskriver mig 1 månad till och efter det så blir det ny koll. Återstår att se när jag väl kommer dit! Men snart är det förlossningen som gäller istället för gyn vilket känns skönt! V 22 (21+1) idag wihhiiii!

Happiness: hur känns magkatarr? Min bebis känner jag varje dag, fler gånger men vissa dagar är lugnare än andra, idag är det mycket gympa i magen! Men jag tror inte det är ovanligt att inte känna varje dag, de ligger ju olika mest hela tiden! :)

Happi: misstänkt att jag börjat få magkatarr, sura uppstötningar som inte gav med sig, sug efter mat bara timmen efter jag ätit, illamående, fler kräkningar, svidande kännsla i magen och så har jag vaknat på natten och haft så ont i magen att jag trott att jag gått på svält i 4 veckor! Men nu har jag tagit losec i tre dagar och allt känns så mycket bättre! Kanske så att jag hade magkatarr på G eller nått!

Ja verkligen tajta! men det är ju det som är det roliga med denna tråden, vissa är man nära, andra är lååångt före en och vissa har nyss plussat! Ett underbart härligt gäng! Tack för din tolkning av mina åkommor, men losec funkar ju så en sak mindre att hålla koll på

Förnevik: här sa dom till mig att 22 fulla veckor är förlossningen men som jag fattar det så är det lite olika vart i landet man bor. Men oftast ringer man ju innan man åker så då får man ju veta vart man tillhör IFALL det skulle behövas!

Har ännu inte gått upp något ligger fortfarande på -2 sen inskrivningen, v 22. Jag är nöjd med det och hoppas på att inte gå upp allt för mycket innan det är dax! Men jag är lite småfet började på 76 men ligger nu på 74, så här finns det resurser att ta av 11 kg odd är väl inte så mycker egentligen? Är det kosten eller så att du samlar på dig vättska?

Kajsalisa: KRAM till dig! Måste varit hemskt att stå där och bara kunnat titta på! Kryp ner i soffan med sambon/mannen och njut och prata med honom, det kommer säkert gå bra för den lilla tjejen. Kram igen

Nja jag behåller min vikt tills den ökar av sig själv men tack för era förslag kommer dock öka snart har jag en känsla av, brukar ju bli så när man har någon som växer i ens kropp! men om jag får önska så önskar jag mig inte mer än 10 när det är dax för liten, önska får man ju göra!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma