Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-15 18:43:43 följande:
    Ska man boka tid hos gyn då eller hos BM? Jag vet inte om jag vill gå på deras mödravård nämligen och det blir så dumt om dom vill skriva in mig på deras mottagning.

Hur tidigt kan man boka då? Skulle vara helt katastrof om man fick en tid i tex v.6+ och så syns inget men jag vill ju inte vänta i en evighet heller.
    Säg bara att du vill boka en tid för tidigt VUL för att se så allt är som det ska, dom ifrågasätter inte heller eftersom det är privat och du betalar (om du inte har frikort..) Boka till 7+0 iallafall så är du ganska säker på den fronten. Jag såg hinnsäck på 3mm i 5+0, hinnsäck 14 mm + gulesäck i 5+6, och hinnsäck, gulesäck + foster i 7+2 (åkte in me blödningar..)
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-02-15 19:12:15 följande:
    Måste bara skriva till er tjejer för jag är GLAD idag ... Har fått beviljat TUL!!!!!! Yipeeee! Äntligen! Den 2 mars bär det av. Är i v 38+5 något då. Känns bara så bra. Shit vad jag slitit för detta. Och jag får en av Sveriges absolut bästa obstretiker (skrivit många böcker osv). Så nu kan bara inget gå fel. Haha!

Nu är det sportlov här nere i GBG men vi har inte kommit iväg till stugan (långt till närmaste BB). Får göra små utflykter varje dag istället. Skridskor,badpalats och morfar ska ta med A. till en slalombacke här i närheten.

******KRAMAR OM ER ALLA*******
    Ååååh vad skönt vännen!! :D Va glad jag blir! Herreguuuud de är ju snart dags för dig också.. Småland, du, Färnevik, Längtan och jag. puh! Lång väntan.. jag börjar lessna nu!

Men vad SKÖNT att höra av dig!! Hur e allt annars?

{#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe
    Rontgen;

Åååh vad kul att se dig härinne! Du är saknad Hur går allt? Hemma i malmö igen eller kvar i Jkpg? Nyfiken! :D

Imorn ska jag på TUL + flödesmätning, yihooo! Ska bli kul att se vad han väger nu, han vägde ju 1,1 drygt för 3v sen.. 8.30 gäller de! :D
  • needtobreathe
    rontgensyrran skrev 2011-02-16 19:27:02 följande:
    Tack vännen! Allt går okej. Ines är såklart världens sötaste, men det är tufft att vara ensam mamma. Sen 3 veckor är jag tillbaka i Malmö. Ines har väldig magknip, och jag håller på med miniform och sempermagdroppar och en hel massa annat för att minska knipen. De misstänker nån mild form av kolik. Hon ligger just nu i famnen och fiser, och jag hejjar på ut med skiten!!! ;P Hon började förra veckan att le men det kommer inte ofta, men idag har hon smilat mer än innan. Så det är underbart!

Hoppas det går bra imorgon. Vad ska han heta förresten? Mår du bättre i din graviditet? Såg din mage i magbildstråden, härligt att det syns så väl nu :) kram

Nemen :( Usch. Låter inge vidare me kolik/magknip, måste va jobbigt som sjutton - och som ensamstående också! Mysigt me små leenden, ngn ny bild? :D Hejar på er härifrån också! ;)

Han ska heta Devin! ;) Nja, mår upp o ner. Illamående som fan ibland, svårt o andas, läskigt ont i revben+lunga och inget hjälper utom ryggläge, huvudvärk till o från, massa SD o ja.. äeh! Allmäna problem ba ;) Men ingen idé o klaga.. ja kör på istället som alltid haha, funkar bäst så!

Jaa lite syns de nu iallafall :) Ingen v 31 mage enligt folk men äsch, den syns iallafall! ;)

• needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-16 19:56:35 följande:
    Lycka till Sofy imorgon

Har du koll på om Huddinge har nån mottagning med psykolog som man kan gå och prata med om sin oro. Jag och sugar har pratat om det idag att det vore nog bra för mig att prata med en psykolog om min starka oro och kanske även få hjälp med upprepade vul.
    Tack! :)

Ingen aning faktiskt.. jag är ingen sån som pratar om min oro eller egentligen om ngt om ja mår dåligt, jag blir bara frustrerad o så skriker ja ut lite ilska istället, hahaha. Eller så kör ja bara på me mitt vanliga duracellkaninrace o de går alltid bra ;) Har alltid varit sån.. "orkar inte sitta o älta" typ, ja bryter ihop o kommer igen.. kanske inte alltid bra men jaja..

Nej nu svävade jag iväg.. men nej, jag vet inte alls. Jag går hos vanlig BM i Huddinge c och på Spec mvc på sjukan för förlossningsplanering + TUL osv.. men de borde ju finnas där, absolut. Vet dock inte exakt vart du kan vända dig bara :(
  • needtobreathe
    Marlyn skrev 2011-02-16 20:11:20 följande:
    Måste fråga: Vad är TUL?
    Tillväxtultraljud.
  • needtobreathe
    Prommis;

Huh? Vad såg mycket ut?
  • needtobreathe

God morgon tjejer! :)

Lycka till idag MCT!

Sugar; Dom ser ut som teletubbies när dom e sådär små! Haha, asballa ju! :D Klart den stannar nu! Yihoooo!

Själv ska jag iväg nu på TUL + flöde, o efter de bär de av till Uppsala, en kompis ska köra upp där så jag är chaufför ;) Återkommer nångång i eftermiddag/kväll så ni inte blir oroliga för mig haha ;D

• needtobreathe

Jag tog me datan i bilen så jag har något o göra nu när hon kör upp, hahaha! ;)

TUL gick kanon! Han beräknas väga 1844 g nu! :D Yihooo! Han växer så de knakar, gått upp drygt 800 g på 3 veckor, hahaha! Låg + på tillväxten iallafall! Och flöde såg kanon ut också. Han ligger fortsatt med huvudet neråt, ryggraden på min vänster sida o fötterna vid mitt högra revben ;)

V 30+5 idag! :)

• needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-02-17 11:47:26 följande:
    åååh vad skönt :) ligger han på normalkurvan? kram
    Njae, strax över ;) Dom går upp ca 150 g i veckan säger dom, men han har ju gått upp typ 260 g i veckan, hahaha! Jäkla tjockis! ;D Men blir ju igångsatt tidigare så han väger kanske runt 3300 eller ngt då..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma