Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-10-16 17:46:40 följande:

Jag är trött mest hela tiden. Somnade efter jobbet kl. 17 i går och vaknade 8 imorse

trött igen nu så jag ska nog sova lite hihi.

Är skitnervös inför KUB på torsdag. Först för att bebis inte lever och sedan för resultatet. Vet inte om jag skulle våga göra FVP om vi får dåliga siffror.... usch, inte roligt att börja fundera så mycket och tänka....

Klart den lever vilken vecka e du inne på ?
    Hihi då får du sova en stund men se till att du kan sova sen på natten med haha
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-10-16 18:27:49 följande:
    Här är en som precis vaknat efter en lång efter middags tupplur. La mig vid 17-tiden och vaknade för en liten stund sen. Det är mycket som går hos oss nu både magsjuka och förkylning.

Hur är läget i Danmark? Hösten kommer ju lite senare. Hur varmt har ni. Här på västkusten har det varit minusgrader i natt och folk har stått och skrapat bilarna. Men strålande sol hela dagen runt +7.
    Inget jag tänker på här e det svin kallt och murkt kl 6-7 tiden ..
    Lövenf faller ner på marken men att skrapa bilen har vi inte råkat ut ännu  men det kommer nog.
    Frost hmm har vi på nätterna.
    Idag har vi haft det varmt solen har ståt uppe men det är lite blåsigt inte så kallt men nu på kvällen ojoj då vill man inte änns ut haha
    I nov kanske kommer snön med hoppas jag för i sverige kom det alltid snö i nov då jag o sambon fyller år.
    Men när vi väl får snö så stannar den kvar o i massor ..
    Hoppas inte det blir lika jobbigt som förra vintern herregud man kunde inte änns ta sig ut
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-10-16 18:14:53 följande:
    Vecka 11+5 ungefär, kanske någon dag bakåt... Det närmar sig den magiska gränsen, men jag vet ju tyvärr att man kan få MA och det skrämmer mig. Men efter torsdag kommer jag vara lugnare, då VET vi...

Men jag vill INTE ha dåligt resultat på det, inte!

Vilket värde skulle ni gå vidare med och göra FVP på, under 300?
    Känner igen oron men du och mannen ska se att det är en vilding hehe
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-10-16 21:12:14 följande:

Ok...nu har jag tryckt i mig hela kladdkakan...visst är kladdkaka nyttigt egentligen?

Om någon är sugen på kladdig kladdkaka som tar 3 minuter att göra:

1 ägg
    ½ dl socker
    50+ gr smält smör
    1 dl mjöl
    1 nypa vaniljsocker
    1 msk kakao

rör ihop och häll i en djup tallrik, ställ tallriken i micron och kör på full effekt tills den har konsistensen man tycker om (våran micro tar det 2 minuter...då är den gräddad längst ut med en kladdig mitt)

extra tips: Gott att blanda i lite andra grejjer också...marshmallows blir en höjdare, dem blir superkladdiga i micron, chokladbitar är gott att ha i också, valnötter eller som jag gjorde ikcäll, en skeg jordnötssmör

Nyttig kvällsmat för en gravid, innehåller kalcium, ägg, bra vitaminer om man har i nötter och må-bra ämnen i chokladen

*kramisar*

TJEJEN .. kan du skicka denna till mig på gästbok har ingen papper o penna nu o vill göra detta imon
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-10-16 21:29:36 följande:
    Absolut
    Tack så mkt åååh i morgon ska jag göra detta och NJUTA av en kladdig kaka
  • 3 barns mamma84

ååh nu har jag fixat lite till hos sonens och hans lillebrors sovrum
    Jätte fin
    Om 3 dagar från o med idag alltså så ska jag köpa badbalja ochlite till tänkte ta mannen och barnen till IKEA på onsdag
    Måste ha lista:
    Baby mobil
    Badbalja
    Skötmaddras
    Blöjor
    Badhandduk
    Babygym

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-10-17 20:32:21 följande:
    *äter vaniljglass med söndersmulade digestivekex och ljus sirap....mums*
    VILL HA
  • 3 barns mamma84

Hejsan flickor
    Nu har vi typ allt vi skippade att köpa vagn utan tog vagnen jag hade meddottern år 05 jätte fin och en combi så varför skaffa en ny när man bor på landet och möjlighet till att åka vår bil som vi har ju likom.
    Så jag tog in vagnen gick upp till vinden med sambon och hämtade ner ligg o så.
    Så nu står vagnen inne och katten vår har bo satt sig haha
    Sambon toh upp babysittern ut paketet idag och nu sitter den brevd soffan
    åååååh längtar efter min pojk.

Hur har ni alla det ?

Havsklippan:
    Grattis till tickande hjärtatHjärta

• 3 barns mamma84
    Lallan skrev 2010-10-18 19:51:07 följande:
    Grattis till lyckade kub och ul!Min mamma kom förbi med vagnen som vi köpt idag.Den har stått hos min morbror sedan i somras men nu äntligen är den hemma.Tror att det är en -05 eller -06:a det med.Vi hade ju planerat att ha någon av vagnarna som vi hade kvar efter dom första två men det sprack ju.Nu är den en vagn i samma färg i alla fall och jag är nöjd   Har dessutom hel liggdel till som vi köpte extra så dom kommer att få det bra.

Hon hade även med sig ett babyskydd, likadant som vi redan hade så nu har vi två likadana Känns så bra och så kul Vagnen står bäddad i vardagsrummet just nu  
    Hihi visst e det roligare med vagnar man innan haft eller ja gammla vagnar
    Vi har själva combin sen har vi hårdlift i som hör till och åkpåse som hör till och en liten solskydd och en stor solkydd vad dom nu heter haha
    Vagnen är en gammal vagn hmm vi köpte den för 50kr från blocket och den är ännu mer gamlare .. många år hehe typ antik haha men det e den ju inte.
    Den har stora smala ljul och sen är vagnen helt grön men har alla små motiv över allt som är små gula nallar åååh den e bara så fin jag typ ful älskar den hahaha handtagen är gammla och går ej att böja som för dem ''nya'' vagnarna ..

Just nu e den inte bäddad alls utan jag har vagn täke till men den är fortfarande inne i skåpet.
    Den vagnen är ass varm på vintern haha kommer ihåg då dottern var nyfödd o hade overol på o låg i vagnen o mössa ojojojgud vad hon var svettig
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2010-10-18 20:13:54 följande:

Hej på er igen tjejer. Hoppas alla mår bra.
    En hypotetisk fråga såhär på måndagkvällen. Tänk er att någon får missfall. Efter 2,5 vecka är hcg-hormonet helt borta. Samtidigt slutar blödningarna. Men trots lite småblödningarna har denna person  (tänk er någon som ser ut som en solros ungefär) sexat med sin älskling emellan blödningarna.

Fem dagar efter att testen började bli snövita (alltså 3,5 veckor efter missfallet) tar personen några gravtest. De blir positiva. Betyder det att personen är gravid, eller är hormonerna bara busiga...
    Som sagt, bara en väääldigt hypotetisk fråga..

Gravid tänker jag då *fnissar*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma