Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-10-21 13:19:20 följande:
    Ni som har barn:

I USA hade vi aldrig riktig vinter och denna vinter är första vintern på 8 år som jag måste klura ut det här med vinterkläder till en nästan 2 åring.....hur gör man?

altså...när är det dags för overoll? Vinterstövlar...fodrade gummistövlar med raggsockor i? Jag känner mig alldeles vilsen!

I går när det var några plusgrader hade lilleman långärmad t-tröja, stickad tröjja och fodrad munkjacka på sig till dagis. Till det mössa och tunna fingervantar. Vanliga byxor och vanliga skor. På dagis hade han sedan ett fleece-set dem kunde ta på honom när dem skulle gå ut...och gummistövlar med raggsockor.

Men när det är såhär då? Fint väder och några minusgrader? Är det overoll som är bäst då? Vad för skor??? Räcker fingervantarna eller är det tjockare vantar redan?

Haha....4 barn och noll koll på detta! Men som sagt, i USA blev det nästan aldrig en endaste minusgrad....
    och förra vintern var lilleman så liten att vi bara packeterade in honom i en lättare overoll och så in i åkpåsen i vagnen med filt typ.

*kramisar*
    Vi har overoll och vinterstövar på våra barnredan NU och det är piss kallt.
    Dottern går på dagis och leker ute och sonen går hos dagmamman och sover ute .
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-10-21 13:24:28 följande:

Vad skönt att han ligger rätt i magen i alla fall! Lilleman låg med huvudet UPP hur länge som hellst....typ v35 eller nått. DÅ skulle han vända på sig och jag säger bara, det var INTE skönt! Han tog det i etapper...så en hel dag låg han på TVÄREN! Obekvämt som f*n och inte såg man klok ut heller. Men hellre det än att han skulle legat kvar....jag är livrädd för snitt och vändningsförsök tror jag inte är bra...jag hade nog fan gett mig på en sätesförlossning då faktiskt. 

Ska bli spännande att se när den här lille vänder sig rätt, han gör kullerbyttor och sparkar både uppe och nere och i sidorna. Som BM sa...som omföderska har dem små liven ju lite mer plats att röra sig på....jo tack, jag märker det  
    Envis lite j*vul du har haha men du han vände snart ska du se dom gillar ochrullar runt men snart är det dags för honom att titta lite neråt mot ljuset
    Min är inte fixerad utan har huvudet mot beckenbenet alltså kan ta sig mot sidan om han vill o så men än så länge ligger han fortfarande kvar där nere o e i vecka 32 eller vecka 33 enligt mensen.

JA jag har oxå skräck för vändningsförsök har inte gjort detta men har hör och set så nej fy farao jag blir så rädd.
    O snitt nej nej inte igen snälla GUD låt mig föda vaginalt !!!

Hoppas din pojk vill komma ner snart {#emotions_dlg.flower}

• 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-21 13:29:17 följande:
    Dem har ändrat om besöken, så nu är de mer sällan och man gör inte mer än 1 koll av urin nu, om man inte har haft havandeskaps, svullnar osv..

Allt såg bra ut. 27 i sf o 140Hjärtaslag =))
    Nu ligger han med huvudet neråt, å kände o så sa tog hon mina händer så ja fick känna =)))

nästa besök blir 15nov.. i can´t wait!!!!!!
    Hihi härligt ja jag har min tid 12 nov
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2010-10-22 16:10:47 följande:
    Tack allihopa för grattisen, det känns så skönt att det gick bra!

Apråpå TUL, jag frågade om det igår, och hon sa att man gör inte TUL förän v 32 oavsett anledning (i mitt fall medecinering som kan ge tillväxthämning), men många av er verkar ha gjort det avsevärt tidigare... Återigen, vad olika det är mellan sjukhusen och läkarna...
    Här i danmark får man inte göra Tul förän i vecka 37
    Jag har min tid 30/11 vecka 38 då
  • 3 barns mamma84

Vill ni se handdukar ??
    Hahaha köpa igår
  • 3 barns mamma84

muffe:blir en rolig dag idag haha alla kommer dö av lycka

Idag har jag 53 dagar eller 59 dagar kvar
    Idag känns det inte kul alls i magen får illa e lös i magen och känner mig urk idag på alla sätt o viss
    E så trött oxå.

• 3 barns mamma84
    Ebebis08 skrev 2010-10-23 13:34:43 följande:
    Fick missfall 23/3 -10 .. blev gravid direkt efter så nu har vi bara 67 dagar kvar till pyrets ankomst! Helt underbart! :)
    Beklagar men stort grattis till er igen
    Jag fick MA 15/12-09 blev gravid direkt o har bara 59 dagar kvar
  • 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2010-10-23 14:18:31 följande:
    Hej Ebebis! Visst finns du på vår bf-lista sedan tidigare? (länk finns i trådstarten) Visst är det spännande?! Jag har 70 dagar kvar. Vi får väl se vilken sida av nyår det blir för oss två... ;)
    Ni får innan 2011 slår in
  • 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2010-10-23 19:14:54 följande:
    Har käkat makaroner och falukorv och jobbar nu på ostbågar och saft. Sicken glamorös lördag det blev...
    Sitter på soffan och är super mätt haha o jag väntar bara tillsbarnen ska sova så tar vi fram en film lägger ossner och dricker cola ochtar fram godisskålen fram oxå.
    Sen ska jag bädda sängen till en nybäddad ren säng ochducha och lägga min i sängen och försöka övertala sambon haha okej behöver inte övertala men kanske liten avsugning och våta drömmar med honom
  • 3 barns mamma84

Kan inte bli en bättre LÖRDAG hahaha

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma