Plus igen efter mf/ma
Odetta skrev 2010-10-21 13:19:20 följande:
Ni som har barn:I USA hade vi aldrig riktig vinter och denna vinter är första vintern på 8 år som jag måste klura ut det här med vinterkläder till en nästan 2 åring.....hur gör man?
altså...när är det dags för overoll? Vinterstövlar...fodrade gummistövlar med raggsockor i? Jag känner mig alldeles vilsen!
I går när det var några plusgrader hade lilleman långärmad t-tröja, stickad tröjja och fodrad munkjacka på sig till dagis. Till det mössa och tunna fingervantar. Vanliga byxor och vanliga skor. På dagis hade han sedan ett fleece-set dem kunde ta på honom när dem skulle gå ut...och gummistövlar med raggsockor.
Men när det är såhär då? Fint väder och några minusgrader? Är det overoll som är bäst då? Vad för skor??? Räcker fingervantarna eller är det tjockare vantar redan?
Haha....4 barn och noll koll på detta! Men som sagt, i USA blev det nästan aldrig en endaste minusgrad....
och förra vintern var lilleman så liten att vi bara packeterade in honom i en lättare overoll och så in i åkpåsen i vagnen med filt typ.
*kramisar*
Dottern går på dagis och leker ute och sonen går hos dagmamman och sover ute .

slag =))