• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Cjes: GRATTIS till lyckat rul!

Happiness: Om det är de siffrorna man ska gå efter skulle jag känna mig riktigt nöjd!

Cat79: Ja snart är det bebis här hos oss! Härligt med sparkar! Så mysigt!!! Snart får du riktiga karatesparkar! :)

• Mabaja

Var till bedömningen idag och bebisen ligger precis som den ska med huvudet nedåt. Även denna bm kunde konstatera att det inte gick att känna vad som var vad så blev ul och då var huvudet neråt... men bebisen tittar uppåt, dvs ut mot magen. Rumpan vid mina revben, knäna mitt i magen och fötterna på vänster sida.

Så nu är det bara att vänta på att WT ska vilja komma ut!

• Mabaja
    färnevik: Min bm sa att ibland hör man inte ens hjärtljuden med dopplern de använder på mvc. Jag fick väldigt diffusa hjärtslag en gång (hon var osäker på om det var navelsträng, hjärtljud eller min puls då alla tre går på samma frekvens) och då berättade hon att ibland får man lita på svischandet i navelsträngen för arbetar den finns ett hjärta som slår.
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-09 17:30:57 följande:
    Är bebisen hel fixerad nu? Kommer den att födas med ansiktet upp. Inte för att skrämma dig, men är det inte lite besvärligare förlossningar med ansiktet upp?
    Jag vet inte om den är fixerad. :( hon sa inget om det. men är den det så ja då blir det nog en besvärligare förlossning... som om de inte redan förvarnat mig om att jag kommer få en seg och jobbig en, pga att jag tar bricanyl mot astma... :)
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-09-09 18:18:50 följande:
    Besvärligare, pga bricanyl? Why? Förvånad

Jag tar bricanyl och seretide..
    Man ger bricanyl till kvinnor som riskerar att föda för tidigt, dvs stoppar händelseförloppet. så till mig har de sagt att det kan bli en seeeeg och utdragen förlossning just pga bricanylen.
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-09 18:23:43 följande:
    Bricanyl? Jag är som Sofy frågvis...på vilket sätt?
    Läs ovanstående inlägg.. det är iaf förklaringen jag fått av en bm och en läkare...
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-09-09 18:26:20 följande:
    Aaah jo men de visste jag.. Tänkte bara inte så långt, haha! Då vet man va man har o vänta då.. men du e först ut så du får ju berätta om de va så sen! ;)
    Får förresten gratulera till din lilla lilla bebis! :)

Ja om senast fem veckor vet jag vad en förlossning är för nåt. haha. Alltså på riktigt! :)
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-09-09 19:12:45 följande:
    Man tackaar! :D Haha ja den e verkligen liiiiten! 1 cm drygt.. Hahah!

Jaa herregud.. hur känns de? Nervös? Eller laddad? :D

Glad att ja har ett tag på mig o förbereda mig... Drömmer
    jag är inte nervös alls, jag vill bara att det ska sätta igång så det börjar hända nåt snart! Är så klar med att vara gravid nu! :) För tre veckor sen var det okej, nu gör det bara ont överallt och börjat samla vätska. Inte kul! Men om MAX 5 veckor är jag mamma! :)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-09 19:23:36 följande:
    hhaahaaa..hann inte läsa det innan jag postade. Satt väl för länge och segade innan uppdatering. :P Jaha...hade jag inte en aning om. Det är mycket man inte vet egentligen när man tänker efter. Jag ska förresten gå på fk utbildning/informations möte. Nån mer som planerat att gå eller ni kanske kan det sen tidigare graviditeter?
    Jag fick typ panik när de sa det till mig. Vadå jobbig förlossning och seg, är inte en förlossning tillräckligt jobbig.. hahaha. Nej men går nog bra..

Jag kan inte fk, vet inte ens om jag fått min sgi ändrad, jag är en aning ute i sista sekunden! :) Men tänker "allting löser sig".. Måste även fixa så mannen kan få pengar när han är hemma. haha.
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-09-10 08:51:16 följande:
    Good morning ladies. Äntligen fredag och i em bär det av till Ullared med mina vänner. Gissa om jag ska spana efter babygrejer?! Har ju varit där förut, men aldrig egentligen kollat på barnavdelningen, nån som har några rekommendationer vad som är värt att satsa på? Tänkte bl.a. kolla på en varm overall till den nyfödde eftersom det kommer vara vinter då, samt sängkläder till spjälsängen, nappflaskor osv...
    ullared hade jättebra saker när jag var där. Passade på att köpa bärsele för typ 199 kr, så det kan ju vara ett tips. Och vinterkläder, men inomhuskläder var riktigt dåligt när jag var där i början på juli. då fanns det bara bodys typ. de har mycket "tillbehör" som jag gillade. Har typ inte köpt en pinal efter Ullared... Passade på att handla när jag var där!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma