• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Jag kommer nog ta ett steg tillbaka i den här tråden nu.

Orkar inte läsa dag ut och dag in om missfall hit och missfall dit. Jag är ledsen, men vi är GRAVIDA, vi väntar BARN och inte mf förrän motsatsen är bevisad.

Jag har full förståelse att man är orolig, men nej jag orkar inte med all oro hit och oro dit, man mår inte bättre av att vara orolig och ta ut mf i förskott! Jag är ledsen för det!

Jag har själv haft en blödande graviditet, fram till vecka 21, då jag blödde sista gången på dagen då vi gifte oss. Det här är en positiv tråd, vi har haft två missöden hittills sen jag hoppade in i tråden och det var ett tag sen nu och de beklagar jag, men alla andra det har gått bra för! Jag tänker se till statistiken för den här tråden och hittills är den väldigt bra.  

• Mabaja
    sugarrush skrev 2010-09-16 18:08:00 följande:
    Tråkigt att du känner så. Jag kände väl lite likadant när allt gick som smort, utan blödningar och sådär, och skrev inte så mycket här på ett tag. Men jag visste att andra behövde tråden, och jag försökte peppa dem så gott jag kunde, även om jag inte var super-aktiv eller i behov av stöd själv.

När jag har varit lite orolig över mina blödningar de senaste dagarna så har det känts väldigt skönt att kunna lufta sin oro i ett forum som detta. På något sätt har det hjälpt mig väldigt mycket, för jag har sett forumen här som både uppmuntran, men också stöd och pepp när man behöver det. Jag kan bara tala för mig själv, men jag KAN inte åka in till ett sjukhus där jag befinner mig för jag har inte 2500 dollar, och därför har stödet jag fått genom forumet varit guld värt, jag känner mig mycket mindre orolig.

Beklagar om du tyckt det varit jobbigt.
    jo men du har ju själv tagit upp det en gång och du är utomlands, det är förståeligt att man är orolig och istället för att slänga ut 2500 dollar så vill man ventilera lite. Är man här hemma kan man ju ta upp ämnet och sen åka in till akuten så har man ett svar.

Det jag tycker är jobbigt är att missfallspratet har tagit lite väl överhand då det är enda ämnet i stort sett som tas upp numera. Därav att jag vill ta ett steg tillbaka!

Ja visst att jag snart är i mål, men som jag skrev tidigare, min graviditet har varit en blödande och har nu 8 ul/vul i ryggsäcken. Samtidigt ska man ju glädjas åt att man är gravid, vilket jag inte känner att man gör i den här tråden.
  • Mabaja

Alltså det var ju inte så jag menade. Självklart ska man dela med sig av sin oro, det jag menar är kanske att det kan vara lite mer 50/50 av snacket. Att det inte bara handlar om mf, alla har vi varit oroliga, många av oss har haft blödningar och gått i samma tankar...

Självklart kommer jag att uppdatera er om något händer! :) Om max 4 veckor är jag mamma, helt galet.. Men kan ju lika gärna dra igång i helgen eftersom man brukar räkna +- 14 dagar!

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-09-16 21:46:07 följande:
    Shit va coolt Mabaja. Känns det overkligt?
    Jag har haft känningar igår och i förrgår, men så fort min man kommer in i samma rum så bara dör det. Hade säkert dött ut av sig själv även om han inte kommit in, men nu skyller jag på honom! och inte vill han ge mig nån färdknäpp heller! haha.

Det jag börjat fundera över är, HUR ONT GÖR DET? för mina känningar har jag knappt kunnat andas igenom utan mest hållt andan i väntan på att det ska släppa. haha .

Annars är det mest "kan inte ungen komma snart så jag får användning av babyskyddet, spjälsängen och barnvagnen istället för att bara stå här och retas". haha.
  • Mabaja
    Dag och natt skrev 2010-09-16 22:36:24 följande:
    Måste bara fråga Mabaja först om du har bestämt dig för att du vill ha något smärtstillande vid förlossningen och i så fall vad? Det är ju helt fantastiskt att det är så kort tid kvar nu! Glad

Godnatt tjejer!! Massa kramar
    Det jag funderat över nu är helst bara lustgas, men om jag inte står ut även eda. Så långt har jag väl kommit i mina planer, var först idag jag började tänka "fasiken, ungen ska ju verkligen ut mellan mina ben, hur kommer det funka egentligen"... haha. Så just förlossningen har varit väldigt långt borta. haha...

Natti natti!
  • Mabaja

Happiness: Jag tror att du har rätt i ditt antagande, att jag har huvudet fullt i annat.

Ja jag skrev själv igår att jag var orolig i början och att det är naturligt efter mf/ma/x, vad man nu har haft. När jag började spy i vecka 7 så försökte jag glädjas åt min graviditet, trots att jag blödde mellan v 5-9. och efter v 8 när jag var på vul lade jag undan tankarna om mf för skulle det hända hade jag gått längre än mitt ma då jag gick i 8 veckor och trodde på något som redan hade avslutats!

Rontgensyrran: Jag kommer inte försvinna, bara ta ett steg tillbaka. Jag läser allt ni skriver och kommer fortsätta med det! :)

Fröken SJ: Förvärkarna är tyvärr som bortblåsta. Hade ju en hel del i tisdags och onsdags, men onsdags kväll blev jag tvungen att ta bricanyl och vips har det varit som bortblåst. Mina katter har fått dille på att sova i sängen tätt intill mig. Tror att de känner på sig någonting och är extra jobbiga nu. Men kommer tillbaka så småningom! :)

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-09-17 17:55:51 följande:
    En fråga till er alla:

Vi vill egentligen gifta oss innan barn kommer, hm.. lite sent nu dock!
    Jag har alltid drömt om sommarbröllop vilket passar bäst med våra tankar. Men är det logiskt att tänka att man gifter sig sommaren 2012, när barnet är lite mer än ett år? hinner man komma i snygg form igen?
    Lämnar man bort barnet en vecka och sticker på bröllopsresa?
    Orkar man planera bröllop med en bebis?

Ska man gifta sig innan barnet kommer och då vara höggravid? Och hur mår man då? Kommer inte saker i skymundan eftersom det är fokus på bebisen i magen?

Dela gärna med er av era tankar.
    Jag gifte mig i vecka 21. Vi fick vårt drömbröllop, planerade allt på tre måander. Hade bokat kyrka till 14 augusti, men ändrade 15 februari till 15 maj. Vi drog även iväg på bröllopsresa när jag var i v. 25-27. Var helt underbart, utom att jag blev magsjuk som höll i sig i tre veckor, men med en toalett i närheten så kände jag mig inte sjuk! :)

Jag var i vecka 8 när vi bestämde oss för att boka om vårt bröllop! Men vårt bröllop blev vår drömdag, ALLT blev som vi hade tänkt oss, om inte ännu bättre!
  • Mabaja

min moderkaka har flyttat runt! Först var den långt ner, sen högt i bakvägg på rul, i vecka 29 när vi var på 3d-ul var halva i bakvägg och halva framtill och nu på bedömningsmottagningen i vecka 38 var den helt i framvägg.

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-09-19 17:43:00 följande:
    odd, det där låter jättejobbigt.Det finns ingen chans för dig att ordna barnvakt under morgondagen så du kan vila ut då?
    Se fram emot helgen Veckorna går som tur är snabbt.

Vad tror ni om mitt delikata matintag idag då, duger detta eller bör jag uppsöka vård för att få i mig mer mat?:

15 salta kex och te
    en halv banan
    en piggelin

spydde sedan...

En tallrik blåbär
    kex igen
    två hällbröd och lite mjölk
    lite melon
    lite smågodis!!

däremellan vatten så mycket som går

nu sitter jag med en tallrik varma hallon framför mig och hoppsa det går ner

inte undra på man är trött va? Jag vill äta mer men det går inte, inget går ner...

Är detta för lite?

Har sovit från två tills nu!
    Jag skulle ha varit överlycklig över att ha fått i sig så mycket i min början. Jag skulle inte oroa mig. Jag åt typ ingenting, eller jo potatis och sås, det var vad jag åt mina första 15-18 veckor typ. Jag resonerade som så att så länge jag fick behålla LITE så var det ingen fara. och tydligen har det inte varit det heller eftersom jag sitter här i vecka 39 som en strandad och trasig (ont överallt) val!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma