Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Får jag fråga en sak:
    Varje onsdag går jag på gympa med granntjejen och vi är få som är där så det märks väl om jag är borta. Sisa gångerna har jag inte varit där pga illamåendet och så blir det även ikväll...
    Kommer kanske skippa det flera gånger framöver också.

Vad ska jag ha för ursäkt som verkar trovärdig för att inte gå på flera gånger?
    Magproblem?

• Muffe80

Nej jag vill absolut inte säga till nån att jag är gravid innan ens min mamma och pappa vet om det, det är vår regel här hemma. De får kanske veta i helgen, om nu allt visar sig ok imorgon, Vet ju inte ens det och då vill jag inte berätta för grannen än heller.

Kanske låter konstigt, men lite hemlig av mig är jag.

kom gärna med fler förslag Men tack odd för inlägget

• Muffe80

Haha nä det är svårt. Förra veckan var jag trött, har iofs ont i ett knä ibland som hon vet om... men det känns mesigt att säga det. Man kan ju vara med ändå utan hopp...

• Muffe80

Sofy. ja jag undrade om du också hade flytningar nu, läste att det var vanligt just i denna vecka... eller din förra vecka typ.. v 9.

Spydde när jag kom hem idag... Nu är jag hungrig men veti nte vad jag ska stoppa i mig som går ner och stannar kvar.
    Om mindre än 24 timmar VET jag äntligen om det är någon i min mage. magen är uppblåst som en ballong i nedre delen av magen och jag ser verkligen gravid ut. det är kul, om det är så...

• Muffe80

sofy - hoppas det lugnar sig lite nu i v 10, vore väl skönt :)

• Muffe80

Fy fan vad jobbigt Sofy. Jag kanske inte ska klaga som bara spyr 3-5 gånger per dag. I dag är dock extrem dag för mig med, spydde nu på kvällen och det brukar jag hålla mig i från.

Helt ärligt, än så länge är det inte ett dugg mysigt att vara gravid. OM jag är gravid, om det är MA kommer jag hata min kropp som låtit mig må så här illa i två veckor nu. Hata!!

• Muffe80

Jag har illamående som ligger där heeeeela tiden, hela dagarna. Enda stunden som det är ok är några timmar på natten. Sjukt ju. Varför ska man vara så känslig?
    Tänk om det sitter i hela graviditeten, det orkar jag fan inte

• Muffe80

Ja kl. 16 idag.... nervös. Men just nu skiter jag i det och fokuserar på att inte kräkas på jobbet, hatar detta illamående

• Muffe80

SHIT, nu kom nervositeten!!! Gulp.... *vill inte på VUL* vågar inte.

• Muffe80

Håller med om det där att man vill ta livet av sig för att man mår så dåligt. Just nu känner jag så, och då sitter jag dessutom på jobbet, kanske därför jag tycker extra synd om mig själv. + att jag verkligen hoppas att det är en bebis där inne som äter upp mig totalt inifrån, för annars blir jag hatisk ikväll.... Grr!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma