Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Puh, lätt att säga, svårt att leva efter.... att inte oroa sig alltså.

De levde ju förra veckan men man har ju l ä s t (såklart) att folk sett sina små ena veckan och sen lever de inte längre. och vår var kanske några mm för kort...

Sk försöka att tänka på annat.

• Muffe80

Mabaja, jag tar över din styrka och tar mig ut på en promenad med lilla bebisen i magen nu, så det så

Varför ploppar in din ut förresten?

• Muffe80

den var väl några mm kortare än sofys, eller?
    det vet nog sofy bäst :)

jag oroar mig inte längre, mår just nu skitilla. trevlit sällskap man är hos svärföräldrarna...

• Muffe80

Wow, hoppas att det är ett plus, igen du är välkommen hit om det blir starkare! Spännande. När är BIM?

Jag går in i v 11 idag. Mår jätteilla och har nyss spytt på jobbet, hur fan ska man orka och dölja detta?

• Muffe80

MCT79, ber om ursäkt, det står ju att det är bim idag... Gravid vet du

tjejer, jag måste fråga er om råd. Angående KUB. Vi har bokat tid för detta om ca 14 dagar men i går pratade vi med en tjej som menar att "jaha, om vi får besked att barnet har en skada, är det inte välkommet till världen då..."
    då kände man sig ju som världens sämsta mamma typ.

Hur gör man med KUB? ska man göra eller inte?
    Vi räknar ju med bra sifror och hoppas att man inte behöver gå vidare med FVP, men om man måste det - då är det knivigt eftersom det finns risker med det.

Hur resonerade ni?

• Muffe80

angående med att berätta på jobbet. Det skulle vara skönt att säga till närmsta kollegan och chefen, men vi hade tänkt vänta tills efter KUB:en, ifall det uppstår ngt problem då... Då är det jobbigt att förklara varför man avbryter m.m.

Men man kanske ska tänka om?

• Muffe80

Blödningarna var falskt larm, blev inget mer

• Muffe80

Tack för svaret. Jag har ju också tänkt som så att man kan se flera avvikelser och trodde också att det var så att en del inte ens överlever alla 40 veckor i magen, eller så dör de när de föds... då vill jag hellre veta det nu och avbryta allt och försvarade mig med detta. Men då menade hon att naturen kommer sköta detta, men det är ju inte säkert... barnet kanske dör först när det föds och då har jag gått alla dessa veckor i "onödan".

En jobbig sist skulle vara om man får dåliga siffror, gör FVP som ger missfall och svaret visar att barnet var FRISKT..... men man kanske kan be om att inte få veta svaret då...?!

Detta är jobbigt.

Vi ska göra KUB den 21/10. När borde jag ta blodprovet isåfall tror ni? Gör man det på VC?

• Muffe80

Vad gööööör man när ma är på jobbet och mår så jäkla illa?
    om en kvart är det lunch och jag vet inte hur jag ska klara av att gå dit när alla sitter med sina matlådor. Har ingen med mig idag för jag äter ju ändå inget på jobbet, har ett par mackor... De lär väl fatta snart :-/

Urk!! Spytt 4 gånger i dag redan Inte mycket för en del av er men det är jobbigt, speciellt på jobbet.

• Muffe80

Är bara så rädd att det kommer och ut och mina vänner och de på jobbet får veta innan jag hunnit säga det själv till vänner osv.
    Det är ju så lätt att man säger till en kollega, som sedan bara säger till sin sambo, som bara säger till en osv...
    Det är lätt ju, ni vet ju hur en del är "vill du veta en hemlis, men säg inte det till ngn..." så vet alla det snart...

Nu tror jag dock min närmsta chef inte skulle säga ett knyst så det känns bra iofs.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma