• KMW

Plus igen efter mf/ma

Nu knakar det i fogarna. (haha, jättekul, jag vet)
    Nävars, men har börjat känna lite i fogen nere i muffen senaste dagarna. Muff-fogen har säkert nåt namn, nån som vet? Vill säga symfysfogen men det är säkert nåt helt annat...
    Känns lite väl tidigt, men jag antar att det beror på att det inte var så vansinnigt länge sedan man faktiskt var gravid förra gången...

• KMW

Dags för besök hos bm på måndag, då v 26. Det ska bli SÅ spännande med första sf-mätningen och få jämföra med förra grav. Är jag verkligen så mycket större eller är det bara som jag inbillar mig? Det känns som att jag ev har magen mycket högre upp den här gången, kanske därför?!

Ni andra som har fler än ett barn, har era graviditeter sett lika ut ur storlekssynpunkt, form på magen, viktuppgång osv?

• KMW

Acure, alltså det där med järntabletter kan vara ett gissel. Hade inga som helst problem förra grav, men efter att ha mått skitdåligt efter att ha tagit första järntabletten den här gången så tar jag tabletten som det absolut sista jag gör innan jag går och lägger mig på kvällen och då har det faktiskt funkat. Tar också varannan dag...

• KMW

Vanligtvis mäter man inte magen förrän v 25 vad jag förstår. Det gjorde dom inte på mig förrän då förra gången heller.
    Har varit på inskrivning, kub, RUL och ett vanligt besök i v 20, så det blir tredje bm-besöket skulle man kunna säga.

• KMW

Besök hos bm nu på morgonen, 25+4.
    Bra blodtryck, gränsfallslågt hb, barnets bpm 146 och sf-mått 26 cm, 1 cm mer än vad jag hade i v 25 förra gången, så jag kanske inte har så mycket större mage trots allt.
    Däremot en viktuppgång på 9 kg redan och det känns ju lite sådär. Det är väl därför jag känner mig stor då antar jag, hahaha...

• KMW

Skönt att höra Odd. Gick upp totalt 14 förra gången, så 9 kg redan känns bara mycket jämfört med då.

Cat; håller alla tummar att det går bra imorgon. Förstår att det känns nervöst.
    Stor kram.

• KMW

Hur går det för dig Dagochnatt? Det har varit så tyst här hela dagen...

• KMW

Grattis Dagochnatt. Längtar efter att få höra om underverket!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma