Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Du behöver inte vara orolig Sofy! Det har gått bra, jag är bara lite trög. Var så trött igår.

Allt såg alldeles utmärkt ut, våran lilla levde och mådde bara fint, datumet från KUB:en visade sig stämma också. (23 mars alltså, 18+1 idag) På bilderna framifrån såg bebis ut som Grinchen, så det blev tydligen nya "arbetsnamnet". Flört

Tyvärr fick vi inte reda på könet, bm sa sig inte vara kvalificerad nog att se det. Vi fick dock se rätt bra in mellan benen, och inte såg vi ngt som kunde likna en pung inte, men jag är tveksam till om vi vanliga dödliga kan bedömma det. Flört Men vi tror fortfarande att det är en flicka därinne.

Bilder finns här:
    4.bp.blogspot.com/_qXq_lize1Lk/TMB54_6qlTI/AAAAAAAAC0o/UG-P5KdROWw/s400/090512+3928.jpg
    1.bp.blogspot.com/_qXq_lize1Lk/TMB5Yd3l_DI/AAAAAAAAC0g/7b556Z1uLzo/s400/090512+3931.jpg

• färnik

Tack allihopa för grattisen, det känns så skönt att det gick bra!

Apråpå TUL, jag frågade om det igår, och hon sa att man gör inte TUL förän v 32 oavsett anledning (i mitt fall medecinering som kan ge tillväxthämning), men många av er verkar ha gjort det avsevärt tidigare... Återigen, vad olika det är mellan sjukhusen och läkarna...

• färnik

Jag har ätit niferex ett par ggr/v hela graviditeten, brukar ha dåliga järnvärden även som icke-gravid så det kunde behövas. Dock kan jag inte ta dagligen, jag är förstoppad så att det räcker och blir över ändå!

Idag har jag för sörsta gången sedan missfallet i januari (vilket var mitt 3:e) vågat mig på att beundra bebis. Jag har de senaste 9 månaderna undvikit bebisar, och tittat bort om jag tvunget varit nära, men nu känns det som att jag vågar börja hoppas på att det ska gå bra för oss, och därmed vågar engagera mig lite i andras småttingar.

Kompisen var här med sin 13 dagar gamla dotter, och jag höll den lilla nästan en timme. Så söt, och fantastisk, och alldeles underbar! Hjärta Och om inte allt för lång tid, så kommer vi ha en egen sådan där att lukta på! Men det känns ändå lite vemodigt, för trots att jag nu har en Liten i magen som kittlar mig på insidan mest hela tiden, så kan jag inte glömma de där andra som aldrig fick leva... Älskade och saknade är ni!!

• färnik
    Happiness skrev 2010-10-22 17:10:35 följande:

Niferex säger du...ska kolla upp. Åt något annat sist..hmm Dueferon någonting. Antar att man blir lika kass i magen av bägge. har du bra Hb nu? vad ligger du på? Som du skriver man kanske kan ta någon in i mellan så där...var tredje dag.

Enligt bm så var niferex snällast... Mitt hb låg på 116 i v 12 vilket var bra för att vara mig iaf, sedan dess har det inte testats men jag är säker på att det gått ner, det känns så. Obestämd De testar inte igen förän v 25 här?

Jag tar niferex ungefär varannan dag, men ofta spyr jag ju upp dem Oskyldig, men ett par/v brukar jag få behålla.
    Muffe80 skrev 2010-10-22 17:31:43 följande:
    äter ni några vitaminer?
    Jag tar 2st Mitt Val kvinna, och folsyra. Det är väl egentligen lite dubbelt upp, både livrem och hängslen, men jag tänkte ta folsyran tills förpackningen är slut i alla fall. Sedan blir det bara kvinna-vitaminerna.

Jag har även ätit Mitt-Val-vegetarian 1 burk, för B12´s skull. Det var flera på ett annat forum som sa att för lite B12 kunde ge MF, och iom mina kräkningar åt jag ju inget kött, mjölk eller liknande på väldigt många veckor... Så jag tog dem för säkerhets skull sådär. Flört
  • färnik
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-22 17:57:44 följande:
    En liten fundering från mig i sängen som inte har så mycket att göra om dagarna än att surfa på bebissaker: NÄR SKA MAN BESTÄLLA BARNVAGN!?
    Jag tänker köpa begagnat, och det får vänta tills nästa år faktiskt... (bf 23 mars)
  • färnik
    Muffe80 skrev 2010-10-23 09:00:24 följande:
    Men offentligt på Facebook får vänta ett tag...
    Jag väntade med Facebook tills efter RUL, dvs i torsdags! Många kommentarer blir det, en del rätt förvånade. Glad

Usch, idag måste vi försöka städa lite, ska ha släktkalas för maken i morgon... Hur ska jag orka, både städandet och kalaset... =/ Jag som bara vill ligga i sängen egentligen...
  • färnik
    mallanis skrev 2010-10-23 11:12:44 följande:
    Färnevik-  FB får nog vänta ännu längre ;) Jag kommer nog skriva det lite kryptiskt om vi kommer dit, Hur gjorde du lade ut en bild?
    Jag la ut ul-bild med bildtexten "Älskade, efterlängtade lilla syskon! " De flesta (alla?) vet om att vi försökt och kämpat länge för det här, men inte så många visste att jag var gravid just nu. Flört

Känns iaf skönt att nu vet alla varför jag är sjukskriven och mår dåligt. Innan har folk reagerat när de ngn enstaka gång träffat mig med "Gud, hur ser du ut!?!" (trött, blek och oändligt sliten), men nu vet de iaf varför.
  • färnik
    sofy skrev 2010-10-23 13:32:56 följande:
    Någon här som provat angelsound? Vart hittade ni hjärtljuden i v 14-15? De jag fick in lät som hmm.. tunga fotsteg eller som ett svoschande typ.. som pickade på me 148 slag i minuten.. äre hjärtat de eller navelsträngen? Hur låter den?
    Jag hittade, och gjorde fortfarande i v 17 som var sist jag provade, ljuden alldeles precis över hårfästet sas...

En gång har jag fått in hjärtat perfekt, då lät det som en galopperande minihäst på hårt underlagFlört, men de andra två gångerna har jag bara hört hjärtslagen genom navelsträngen, då låter det  lite svochande (blodets flöde). Samma sak när jag lyssnade hos bm, hon fick inte in helt klara starka hjärtljud, men det brukar man enligt henne inte få såpass tidigt. Och det spelar ingen roll vad man hör, det är barnets hjärtslag oavsett...

(sen kan man få in sitt eget blodflöde också utåt ljumskarna, låter likadant som navelsträngen fast avsevärt långsammare: i takt med ens eget hjärta.)

Har du köpt dig en angelsound, Sofy, eller lånat?
  • färnik

Jag vill också ha saft och godis och ostbågar och chips osv! Men det kommer upp lika fort igen, jag kan bara äta nyttiga grejer, allt som är fettigt/kryddigt/sött spyr jag av. Orättvist jag vill också ha godsaker! men kanske gör det att jag går upp lite mindre den här graviditeten än förra!  Flört

• färnik

Idag är det släktkalas här, maken fyllde år i fredags. Jag vill inte alls, jag vill ligga i sängen och vara osocial! Usch vad jag känner mig trött och illamående och eländig... =/

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma