Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-11-25 13:02:32 följande:
    en fråga... alla säger ju att man ska ha spjälsängen i sovrummet första tiden, varför har man det egentligen om man har barnrummet ca 5 meter bort?
    För att det är jobbigt att resa sig upp ur sängen och gå de där 5 meterna, 20 ggr varje natt. Med spjälsängen jämte sin egna, räcker det med att sätta sig upp... OskyldigFlört
  • färnik
    Muffe80 skrev 2010-11-25 14:58:44 följande:
    Sätta sig upp för att amma, eller trösta...?!
    Ja precis. Eller bara för att kolla att allt är ok. Jag tog av ena långsidan på spjälsängen och fäste sedan spjälsängen i vår säng. Jättepraktiskt, då behövde jag inte ens sätta mig upp, kunde bara sträcka ut handen och klappa lite, eller dra henne intill mig så att vi kunde amma... Oskyldig Kommer helt klart göra så denna gången också!
  • färnik
    Lallan skrev 2010-11-25 15:44:32 följande:
    Om man orkar funkar det väl, själv låg jag i sängen och ammade då kunde jag många gånger sova själv under tiden också.
    Samma här. Jag tom bytte bröst i sömnen efter ett tag. (en fördel med små bröst, bara att virda lite på sig så kunde lillan amma från bägge brösten utan att jag behövde byta sida.)
  • färnik

Men vad jag förstått så kan de inte datera efter så sena ultraljud som v 29 t.ex, utan det är bara fram till typ v 20 som alla barn växer ungefär lika? Sedan varierar det så hur de växer... ?

• färnik

Havsklippan: förstår att ni är jätteoroliga nu... Jag tänker på er, och hoppas allt vad jag kan att fvp ska visa att allt är okej!!!

• färnik

När jag väntade min dotter var jag tämligen mild i humöret hela graviditeten, inte alls som nu när jag är ledsen och arg om vart annat, mest hela tiden... hm... Vad kan det tyda på? på fredag får vi veta dock, då är det dags för könsul!

• färnik

Gud så spännande 2 barns mamma84!!! Ser fram emot att höra hur det går, och hoppas att ni får träffa lille Elias riktigt snart nu då!!!

EGO: Idag är det BF-dag för mitt MA i april, känns lite sorgligt! Gråter Känner mig allmänt off idag...

• färnik

Det är sant... Jag ska försöka hålla det i tanken. Men jag är så trött på att vara gravid (för att jag mår dåligt, alltså) så det går inte att komma ifrån att jag gärna fött barn nu istället för om typ 4 månader... Oskyldig

• färnik
    Mamma till W skrev 2010-11-30 13:38:51 följande:
    färnevik: Det är jobbigt att passera bf och jag misstänker att det är än mera jobbigt när man mår så dåligt som du gör när du är gravid!

Jag är glad att vi gifte oss på vårt bf (15 maj 2010) med ma. Nu har vi ett positivt minne av vårt ma istället! och det var riktigt underbart att vara i 20+2 med Wilda den dagen.
    Det förstår jag. Ett bra sätt att göra ngt fint av en annars ganska jobbig dag!

Det här är mitt 3:e BF-datum som jag passerar i år, jag har varit gravid igen vid samtliga... BF i början av januari, men sedan blev det MF den 31:e. Så BF 20 september (då var jag väl ungefär i v 14?) och så idag igen då. Känns liksom lite hopplöst, jag har svårt att tro att det ska få gå bra denna gången, fast jag kommit såpass långt som v 24. Obestämd
    Jag hoppas verkligen att det här är sista gången jag får uppleva ett BF-datum på detta sättet iaf!
    Muffe80 skrev 2010-11-30 13:36:51 följande:
    en fråga tjejer: många kvällar får jag som "sammandragningar" (vet inte hur en riktig ska kännas) och det känns som hela magen/livmodern drar ihop sig för att sedan skicka ner värk i benen och underlivet...
    Vad är det? Är det normalt nu i v 18?
    Jag har också haft tämligen mkt sammandragningar, från v 15 ca. 2 ggr har jag varit inne på kontroll, först på gyn och sedan på förlossningen, men tappen har varit opåverkad bägge gångerna och jag har fått åka hem med ordination vila och ev. alvedon om det gör för ont.

Enligt läkarna här så är det normalt med ganska mkt SD, så länge det lättar när man vilar. (vilket inte mina har gjort, men ändå...) Är du orolig så ring och fråga dem på gyn, och om de tycker det så åk in för kontroll? Då kanske du iaf kan slippa oroa dig, om allt ser bra ut?
  • färnik

Du kan börja ringa bm, så kan denna hänvisa vidare. Annars är det troligtvis gyn som gäller, men det är inte alla gynkliniker som tar emot dylika problem. Gyn i min stad gör det inte (här finns heller ingen förlossning), utan vi får åka 6 mil till ett större sjukhus.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma