• No way

Plus igen efter mf/ma

Hallo alla, är världens mest förvirrade just nu, eller så är min BM det...

var på inskrivning idag. Hon sa att jag är i vecka 13+1, bombsäker på att hon räknat tokfel det KAN ju bara inte stämma.... Sen känner hon på min mage och säger att det verkar stämma.. Hmmm..

• No way

jag sa att jag hade missfall i mars och att det blir senaste mens, det var vi överens om, sen sa hon vecka 13, vilket ju absolut inte kan stämma... sen kände hon och sa att hur lvmoderns kändes stämde med veckan.. hmmm förvirrande, fick tid för UL redan om en månad (rutin-UL) Då blir ju allting fel :/

Att du inte fattar...
  • No way

halloj, är det nån som vet om C-vitamin är dåligt för bebisen? Vitaminer som ska va så bra, förra graviditeten tog jag en brustablett med c-vitamin och spydde som en gris. idag käkade jag nyponsoppa, och jo tack sen spydde jag...

Att du inte fattar...
  • No way

ne man kan ju tycka att det inte är nån fara, blev fundersam just på att det hänt två gånger... Mina bebisar som är kräsna kanske hehe!!

Att du inte fattar...
  • No way

var hos barnmorskan igår, fick då veta att de inte lyssnar på hjärtljuden förrän i vecka 24 :O är ju en hel evighet dit, jag hade sett fram emot det för då vet man ju att det är någon därinne, nu går man bara och undrar :(

Att du inte fattar...
  • No way
    mallanis skrev 2010-05-27 09:49:34 följande:
    japp, likadant här då! Vet faktiskt inte hur jag ska klara att vänta tre veckor utan aatt veta om jag är gravid igen eller om det är ett nytt MA? Inge tendenser till det men hade inte det sist heller så jag ska gå i tre veckor och vara låtsasgravid!!Uch man ska inte lämna tråkiga besked till en evt gravidkvinna, humöret är inte det bästa!
    Nej precis, och förra gången (för fem år sen) lyssnade vi redan på första försöket men nu hade de kommit fram till att det kanske inte var så bra när fostret var så litet. Ahhhh, ville ju höra att där finns nåt... hatar gå och undra.. funderade lite på att hyra en angelsound men hittar man då inget själv blir man väl hysterisk!!
    Att du inte fattar...
  • No way
    No way skrev 2010-05-27 10:33:34 följande:
    Nej precis, och förra gången (för fem år sen) lyssnade vi redan på första försöket men nu hade de kommit fram till att det kanske inte var så bra när fostret var så litet. Ahhhh, ville ju höra att där finns nåt... hatar gå och undra.. funderade lite på att hyra en angelsound men hittar man då inget själv blir man väl hysterisk!!
    Trött idag, på första BESÖKET ska det va =)
    Att du inte fattar...
  • No way

hallo töser hur mår ni?

Igår gick jag in i vecka 12 (woohoooo) nu känns allt helt plötsligt som om de kanske blir bra trots allt =)

*Elias*
  • No way
    maria204 skrev 2010-06-03 22:10:05 följande:
    Vad härligt! Det är klart att det kommer att gå bra!

Själv pendlar jag mellan glädje och oro. Jag tror att jag har slutat blöda nu, vilket borde vara bra, men varje förändring verkar medföra en oro för missfall. "Är jag verkligen illamående? Känns inte molvärken lite annorlunda? Är inte brösten lite för ömma?" Jag LÄNGTAR tills VUL:et nästa vecka. Om allt är ok då ska jag slappna av!
    Mm, så är det verkligen, minsta lilla man känner tror man det ska skita sig, känns nästan som man är mer inställd på det ska göra det, men man intalar sig att om det då gör det känns det inte lika hemskt om man hunnit förbereda sig på det..
    *Elias*
  • No way

När skulle du på VUL maria? Så vi kan hålla tummar och tår =)

*Elias*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma