• JoWiAn

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-10-04 15:09:00 följande:

han e helt skakkis vill inte att han ska ha det dåligt
    men svärmor säger att vi ska åka in så han inte får kramper för febern kan höjas säger hon.
    Sa till henne att det bara e vattkoppr men hon tycker vi ska åka in iaf.  

Tror inte det är nån bra idé att åka till sjukhuset med ett barn med vattkoppor!!! Tänk på de andra där. Kan innebära döden för en vuxen som redan är sjuk. Ge han ipren, det brukar vara snäppet vassare än alvedon. Försök få han att dricka massa kallt vatten. Ring BVC så kan du få tavegyl utskrivet mot klådan!
  • JoWiAn
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-04 15:43:42 följande:
    okej jag ringer i morgon till min bvc då
    Tack.
    Ja jag håller med dig gumman.
    Det är bara ett barnsjukdom och det kan bli värre för en gammal människa  om jag tar honom in likom.
    Alvedon är det flytande eller tabletter ?
    Vet inte om apoteket är nämligen öppen nu :-/    

Men ipren flytande eller gumpapiller kan du köpa i vilken affär som helt Inte alvedo..... Utan ska vara ipren!
  • JoWiAn
    Bellas7 skrev 2011-10-06 10:26:20 följande:
    Mimmi släpp det. Du är gravid och det kommer gå bra :)) jag hade inga symtom förrens lite efter v 7. SoMa har inga symtom osv. Det är faktist vanligare att inte symtom än att ha det. Det kommer gå super bra denna gång. Det känner jag på mig.

Jag ligger fortfarande pall i sängen i Lund. De pratar dagar och hoppas en, två veckor. Vi får se. Jag är i 27+2 och varje dag är ett stort stort plus. Så jag hoppas minst 28+5 vi får se vad de säger. Gubben bor här med mig o tar hand om mig som en liten bäbis :) vem vet, jag är ju gammal ( inte sååå gammal som SoMa) men ändå så jag har en lång seg tapp hehe. Bäbisarna mår bra och är totalt vilda i magen. :)

Vad härligt att höra att allt är bra med dig!!!
  • JoWiAn
    SoMa72 skrev 2011-10-06 10:54:53 följande:
    Jag har ju bara gjort bikarbonattestet som visat på tjej, får se om det går att se kön nästa vecka eller inte... Blir spännande att se hur lång den är, på KUB var den iaf 6,5 cm.

Jag har oxå gjort testet men lite för tidigt men ville prova..... Mega pojke... Bubblade riktigt ölskum!!
  • JoWiAn
    telgebo skrev 2011-10-06 17:11:15 följande:
    Nu har jag fått tid för induktion så snart är bebis här...nervöööös men längtar så...

Ska du snittas?
  • JoWiAn
    Bellas7 skrev 2011-10-06 18:40:42 följande:
    Funkade inte att vara utan droppet så nu är vi på det igen. Skoj Not. Så hoppas droppet funkar 48 timmar till nu. I så fall kanske vi klarar oss till söndag - måndag. Vi får se. Jag har ju tappen fortfarande som trumfkort hehe

Ps de sa att om vattnet går och det går snabbt så får jag föda alla normalt :)))

Oj oj!!! Får hoppas droppet fixar det nu... Hur känns det att kanske få föda normalt? Håller tummarna på att allt kommer gå bra!!!!!!{#emotions_dlg.flower}
  • JoWiAn
    Bellas7 skrev 2011-10-06 21:20:53 följande:
    Om det inte innebär fara för barnen föder jag gärna normalt. Har bara positiva saker att säga om förlossning plus att jag är lite rädd för snitt :)

Sd har lugnat sig nu så nu är det bara att vänta ut det. Jag hoppas att jag tar mig lite längre. vill helst över 30 veckor men det är ju lyx :)

Som jag då.... Vill INTE ha snitt! Det jag är mest rädd för om det skulle gå snett på förlossningen.
  • JoWiAn
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-10-08 09:06:19 följande:
    nån som vet hur de går med leaeva??
    Får hoppas babysarna stannat kvar!
  • JoWiAn
    Dag och natt skrev 2011-10-08 19:40:32 följande:
    Vad är det med denna dag? Mitt mf i juni-10 fick jag på v 6+1. En blödning med Wilma kom v 6+1 eller 6+3. Nu blöder jag igen, och har mensvärk. Det är kört, jag känner det. Jag orkar inte ens bry mig.

NÄÄÄÄÄÄÄGråter Jag lider med dig! vet inte vad jag ska säga..... beklagar
  • JoWiAn

Lite läskigt att vi inte hört från Leaeva på länge....... Hoppas hoppas det gått bra om babysarna tittat ut! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma