Plus igen efter mf/ma
Det enda vi ska göra är att byta ut vår quadrolift mot en City korg.
Åååh så spännande MCT! Hoppas att du får plats, håller tummarna ![]()
Grattis MCT!!
Gud vilka sötnosar du har MCT!
Ego: Dagen började verkligen super dåligt, fick igår kväll veta att YTTERLIGARE en av mina närmsta vänner har fått diagnosen MS (av den värre graden) och dessutom har hon troligtvis reumatism i hjärnan. Som om inte detta är nog så har hon sen tidigare en shunt inopererad i skallen för att leda bort spinal vätska. Detta är tredje personen i min närhet som fått MS på 5 år
Det positiva idag är att min älskade lillasyster kom med nyheten att de ska få barn ca 4 månader efter oss!! 
Kunderna som såg mig trodde nog jag var tokig när jag hoppade bakom kassan
Tjoho!!!!
25+1 ska det vara... (enl RUL) 26+2 enl mig ![]()
Vilka godingar ni har Leaeva! Liten uppdatering från mig, började blöda igår kväll utan att jag gjort något så nu ligger jag inlagd för observation. Troligtvis ligger moderkakan lågt så det är anledningen men för att vara på den säkra sidan så är jag nu beordrad sängläge. Hoppas att jag får åka hem idag iaf.
Idag hoppas jag på att få åka hem! Väntar på att ronden ska komma så jag får veta när undersökningen blir, de skulle göra en nogrannare koll på moderkakan idag. Börjar bli rätt så tråkigt att bara vänta... Men det känns iaf bra att det blir en ordentlig koll innan jag får åka hem! Den där skidsemestern är väl tyvärr bara att glömma ![]()
Tjoho!! Äntligen hemma
Ska tillbaka om 6 veckor för att kolla att moderkakan flyttat med uppåt, men blödningen var iaf ofarlig. Ingen påverkan på tappen.
GRATTIS SOMA!!
Hej på er. Kikar in lite snabbt för att meddela att lillebror föddes i söndags. 4 veckor för tidigt med kejsarsnitt. Båda jag och han ligger inlagda, så jag återkommer med mer info när jag är hemma igen. Vi mår efter omständigheterna iaf bra
Kram på er.
Hej hej!
Nu kommer äntligen uppdateringen på hur det gick
Har haft fullt upp både med att ta hand om familjen och att försöka smälta vad som hände.
Jag låg inlagd från den 8:e m havandeskapsförgiftning så jag var ju iaf redan på plats när han tyckte det var dax... Jag vaknade på natten/morgonen den 13:e av att vattnet gick och när de kollade så var det mekonium färgat. Dessutom så låg han fortfarande i säte så efter ett misslyckat vändnings försök så blev det ett akut snitt.
Snittet gick inte så smidigt pga sätet, det tog ganska lång tid att få ut honom med mycket bökande (vilket gjorde att jag sprack längre än snittet de gjorde) samt att min livmoder brast i bakvägg. Så det tog två timmar att sy ihop mig invändigt och utvändigt!
Eftersom han föddes i 35+2 så blev han inlagd på avd 10 (neo) i 1,5 vecka och jag låg på avd 11 (eftervårds avd), där jag blev kvar i 2,5 vecka till pga att jag åkte på en infektion (som dom inte kunde lokalisera) med antibiotika tre ggr/ dygn.
Det jobbigaste var att jag inte fick träffa Leon på 3 veckor, mådde så psykiskt dåligt över det!!
Men det gick ju bra å nu är vi hemma å myser. Lillebror sover gott på nätterna med 1-2 matningar vilket är så skönt, hans bror hade kolik så vår del av vakna nätter har vi redan gjort
Kram Jenny