sofy skrev 2010-08-30 13:28:08 följande:
Nejrå, de kommer du inte göra! :)
Haha jaa, har hängt där en del, lite vänner o släkt bor där. Skulle faktist kunna tänka mig det också. Vi letar ju radhus nu men de e inte de lättaste.
Näe bostadsletande i deet här länet handlar ju mest om hur mkt man är villig att kompromissa...
När vi började leta hus bodde vi i en lägenhet i märsta.. målet var ett hus, till ett pris som gör att man kan göra saker med sin lön annat än att bara BO. Jag har t.ex aldrig rest utanför det här landets gränser som barn och det vill jag nog att mina barn ska få kunna göra. Så då kanske man inte kan bo i ett jättehus heller...
När vi såg bilder av det här huset på hemnet så blev vi kära båda två! Åkte och tittade på det, dan efter visningen för den missade vi såklart. Många par hade tittat dan innan och det var ett par stycken av dem som var intresserade... sen vet jag inte vad som hände men plötsligt var det bara vi och vi la ett bud under utgångspriset och fick det! Det är verkligen inget stort hus 128 kvm med källare men det finns ju möjlighet att göra om källaren till bla ett jättesovrum eller två mindre om man skulle vilja. Uppe är det två sovrum, vardagsrum och kök. Å dusch/toa såklart. Sen finns det en toa nere också. Stor tvättstuga... Garage där man kan husera och ett par andra utrymmen främst för förvaring.
Med dagens räntor betalar vi ca 3500kr i månaden för vårt boende. Då tillkommer iofs el (ca 600kr) och uppvärmning.. vilket just nu är...hmm... 0 kr.. :D
Nu har det dock börja bli lite kyligt så vi har eldat i brasan två kvällar.. såååå mys.. och kostar inget eftersom vi eldar med ved från tomten! :D