Plus igen efter mf/ma
Less man blir.. :-/
Less man blir.. :-/
Skönt att du fick tid! Håller tummarna för att du har fel...
Sista bm-besöket avklarat, nu blev det helt plötsligt väldigt verkligt! På fredag får vi barn!!!
Helt galet!! Fick en del info om snitt också så det känns lite bättre..
fördelen är ju att det är en omöjlighet att spricka, det har jag varit ganska rädd för
Håller tummarna!!!
Småbustroll: vad snabbt det går, snart är det ju dags!
bara lite jul som ska firas sen är det bebisdags
det är nog inte lönt att tänka på vädret än! Har du haft okomplicerade förlossningar innan så du skulle kunna få föda hemma? Hade gärna testat det om jag hade fått, tror det är mycket lättare att slappna av hemma..
Tack Cat!
Förstår dig småbustroll!
du får prata med bm och lägga upp en plan så du känner dig trygg! Man kan väl ringa ambulans också om det går vansinnigt snabbt och man inte hinner in?
Härligt!! Grattis
Du får göra det
eller ta med barnen och få dom upphämtade på förlossningen istället
Idag har vi varit på inskrivning inför snittet på fredag. Tagit sista blodprovet, fått med medicin och tvättgrejer hem. Tänk att förberedelserna börjar IMORGON!!! Preliminärt föds vår bebis på fredag, 9 november kl 11.00... Pirrar!!
P.S. Jag hade också tagit en av de dyrare betalförsäkringarna i efterskott, nu tog jag Länsförsäkringars som tyvärr inte ger ersättning för allt som hänt under grav, de andra hade gjort det..
Hoppas att ni får huset om ni vill!!
Du hade väl inte gått över vecka 23 än, acure? För de flesta försäkringar börjar ju inte gälla förren 25+ tror jag så ni kan ju försöka parera utgiften lite om det är svårt just nu?
Jag har Länsförsäkringars betal, men den täcker ingenting som gäller mamman utom blodförlust och sprickor, men vad jag har kollat ska den täcka samma som de andra för barnet.. Lite surt, hade jag lagt några hundralappar till hade jag fått ersättning för all sjukhusvistelse och foglossningen :-/
Huvudsaken är att den kommer täcka allt för bebis om det skulle bli problem, man ska kunna teckna barnförsäkring utan problem iaf när man haft den!
Hade du en svår förlossning förra gången? Om du absolut vägrar föda vaginalt så kan de nog inte neka, men du får vara beredd på att bråka hela vägen fram till förlossningen och det kanske det inte är värt? Och gå till Aurora (eller vad det heter hos er..)
Ring till dom, det är helt omöjligt att läsa sig till den informationen man vill ha
Du kanske kan få till ett mellanting och göra en förlossningsplan där det står att om du blir så trött eller det drar ut så mycket kan du få välja kejsarsnitt då? Jag tror iofs att de ganska systematiskt säger nej till de som inte typ förlorat sina barn under förlossningen (och även dom försöker de övertala vet jag!) till att börja med, men att det går att få snitt även på dina grunder om du bråkar/tjatar... Förstår att du inte vill ha en sån förlossning igen!