-
Vad jobbar du med nu igen mabaja? Glömsk som bara den. Jag vet ärligt talat inte om jag kommer orka tiden ut. Jag har ju ett fysiskt krävande jobb, även om vi har ganska mycket gående patienter å vill de ofta ha ett handtag för att lägga sig ner och resa sig upp. Och britsen är extremt låg och jag väldigt lång. Har redan ont i min vänstar si -led :/Mamma till W skrev 2010-09-14 17:39:01 följande:Jag jobbar fortfarande! :) Folk frågar mig varför jag inte har ansökt om havandeskapspenning och känner att jag hellre tjänar ihop de sista slantarna jag kan så kan man lägga undan istället. :) Sen har vi haft mycket utgifter (bröllop och nu bebis) i samma veva så alla våra sparade pengar är ett minne blott. Och självklart är jag ego när det gäller mina mammadagar, jobbar jag till den sista behöver jag inte ta ut några förrän 21a nästa månad. :) -
Okej. Skönt det iaf. Just nu jobbar jag ju jourer på akuten. Då är det mycket sängar, bårvagnar och pat som brutit höften och annat som gör att de inte kan förflytta sig själva. Sen är det ju stressigt också. En akutverksamhet kan man ju inte planera intaget på utan det blir jusom det blir. Blir mycket gående snabbt fram och tillbaka.Mamma till W skrev 2010-09-14 17:50:18 följande:Jag jobbar som personlig assistent till en autistisk tjej. så jag slipper tunga lyft men är mycket aktiviteter och som du säger, ett handtag här och där! :) Och så är hon lite lat så hon försöker smita och då får man ju lyfta en del. Men har funkat bra, nu har jag enormt ont efter varje jobbpass men är så kort inpå så biter ihop. Om två veckor är jag ju hemma.. och skulle det vilja sätta fart tidigare så går jag ju hem då!
SOFY!!! GRattis gumman till den underbart söta ärtan i magen!!! Såg ju att jag missade att kommentera det nyss! Fyy på mig! -
Blöder du färskt blod nu? Hoppas bara på en liten brun och allt är som det ska.sugarrush skrev 2010-09-15 04:49:23 följande:Det slutar inte blöda. Samma vecka som sist alltså... fy helvete.
Och det är inte inbillning, blödningen ackompanjeras av magont. -
När jag fick mitt missfall så blödde jag igenom en hel binda på 45 min. Blödde som en gris! Det var helt sjukt, blöder du bara lite så hoppas jag precis som de andra att det bara är en "normal blödning" med bebis som finns kvar.Muffe80 skrev 2010-09-15 13:08:55 följande:Nu har jag blött en halv binda kan man säga... då ser det ju inte ljust ut.
Hur mycket blödde du sofy, hade du binda sen osv?
Usch jag känner verkligen med dig och hoppas allt är bra! -
Tänkte bara berätta en positiv nyhet. Min bästa vännina som fick MA typ några veckor efter mig. Blev gravid på deras första försök nu för ett tag sen och hon har verkligen mått skit illa och kräks och vart grymt trött. Hon har även haft nån ljusrosa flytning. Idag var hon inne på VUL och det såg toppen ut! Hjärtat slog och hon är beräknad till den 21 april och är alltså i dag v 8+5. Jag är så grymt glad för hennes skull!!! :D Ska bli kul att dela den första tiden med sin bästa vännina :)
-
God morgon Ladies hur står det till idag?
Imorse var kudden extra mjuk fluffig och go och ville definitivt inte lämna den! Tur att man iaf är ledig imorgon så man kan njuta av den lite mer ;P -
14 dagar Mabaja. Jag tycker att tiden har gått så snabbt för dig! Tycker inte det var så länge sen du var där jag är nu. Kanske innebär det att det kommer att gå lika fort för mig

Tänk att snart så är det 3,5 månad kvar tills min bebis dyker upp. Ska bli så kul! Längtar nåt fruktansvärt dit, men vill inte heller att hon kommer alldeles för tidigt, hon får vänta tills efter nyår iaf! Jag vill ha en januari bebis om jag får bestämma :)
Jag är såååå sugen på att boa här hemma. Men men får väl ge mig till tåls ett tag till. Ni som är längre gågna när började ni boa??? -
Åhh ny vagn! Vad blev det för nån? Jag köpte en begagnad brio happy, så dock helt ny ut! Tror jag kommer att bli kanonnöjd med den, den står där inne i det blivande barnrummet. Känns rätt för mig när jag går förbi och tittar på den, är nöjd med mitt köp :)Bjornis skrev 2010-09-16 19:17:57 följande:Jag vill också boa!! Ganska exakt 3 mån till bf nu men vår lille får gärna komma typ 2 veckor för tidigt. Känns lagom!
Vår vagn har tydligen dykt upp hos babyproffsen också! Skulle ta 10 v sa hon. Det tog 2. Haha. Iofs bra men jag vill inte ha den hemma än så väntar med att hämta ut den. Iaf till efter köns/3d ulet om 13 dagar. Då är jag nästan i v 30 så då kan boandet börja lite smått tänkte jag. Hehe.
Är så sugen på att fixa upp spjälsängen, sätta upp hylla och fixa med tavlor, sy lite gardiner och tvätta sängkläder och lägga dit osv....vill bara se hur fint och mysigt det blir i rummet. Jag är otålig som få.
Tänk att 3 månader är egentligen ingenting! Tänk så fort månaderna går till jul alltid, de kommer ju gå minst lika fort nu med våra bebisar i magen :) -
Helt normalt! Jag köpte ju nåt litet ganska tidigt. Eller tjaaa....om jag ska vara helt ärlig, innan jag blev gravid denna gången. Var på Ullis och kunde inte motstå lite billiga bebiskläder.sofy skrev 2010-09-16 19:28:59 följande:Hahaha, jag vill börja boa nu - e de normalt eller? ;) V 9! Hahaha! Så sjukt otålig. Men förhoppningsvis tickar tiden på liiite mer snart så man iallafall kan köpa nånting litet o gulligt, typ en body! ;D Vet redan va ja vill ha för vagn, spjälsäng osv.. Hade ja fått bestämma hade ja fixat allting nu hahaha!
Men rom byggdes ju inte på en dag, så ja får glatt ge mig till tåls..
Tänkte att nån "vän" kanske ha nytta av dem och det inte blir nåt på ett tag för mig. Men det blev det
Nu försöker jag bara hålla mig från att inreda rummet.
-
Det kommer säkert att gå kanon. Du får avlägga en rapport imorgon :) Härligt underbar barnmorska du verkar ha fått tag i :) Hade gärna gått oftare också. Men har än så länge enbart träffat min bm en gång i denna graviditeten. Nästa möte med henne kommer att vara i v 25.färnik skrev 2010-09-16 19:47:48 följande:MVC-besöket idag gick bra, jag gillar min bm, hon verkar förstående och bra! Har öppen för täta besök med koll på hjärtljud och så, om jag ville det. Hon berättade om en annan mamma som pga oro kom varje vecka redan från v 20, och att det var fullt möjligt för mig också om jag ville. Hon kunde även tänka sig att göra ett försök med att lyssna påhjärtljud om ett par-tre veckor eller så om jag ville.
Hb´t fastställdes till 116, ok ändå med tanke på hur jag mått... Och datum för RUL fick jag också, 21 oktober, 5 veckor dit exakt!
I morgon är det dags för det stora läskiga: KUB! Jag är så nervös! Hoppas verkligen att vårt lilla sprattel är okej där inne... Jag ser fram emot att få se den lilla igen, bara den lever och mår bra.... Och att vi får bra siffror på testet känns också viktigt! Vi får väl se hur mkt jag kommer sova i natt!